Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Optikken har mer å si for bildekvaliteten enn kameraet. Dra selv i butikken og kjenn på kameraene - i praksis har alle sammen mer enn god nok bildekvalitet. 1 Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Okei, så bildekvaliteten er så og si den samme. Jeg tenker også litt på om hvilken av kameraene jeg har mest muligheter med. Da er jo den eneste forskjellen prisen og siden nex 5 er billigere så kan jeg jo bruke mere på et ekstra optikk? Takk for svar. Endret 14. november 2011 av T0rd Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Dra heller først og finn ut hvilken kameratype du vil ha, og så kan du kikke på modeller og priser. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jeg har vert å sett på dem, og jeg har lyst på et ganske portabelt kamera hvis jeg kan få "speilreflekskvalitet" av det. Og prisklassen er ikke mere enn hva nikon d3100 kameraet koster. Endret 14. november 2011 av T0rd Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Forskjellen blir i betjeningen - vil du ha speilrefleks med kjapp autofokus og søker, eller speilløst kamera med skjerm og langsommere autofokus - men som er mye mindre. Og mange variasjoner. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hva jeg har lyst på. Men som jeg ser det er fordelene med nex 5 at den er panorama funksjon,billigere og mye mindre. Og fordelene med nikonkameraet er at det er større utvalg av optikk og autofokus i filming. Men hvis bildekvaliteten på kameraene er lik så tror jeg at jeg går for nex 5 på grunn av at den er billigere,lettere etc... Autofokusen har vel ikke så mye og si for det er vel ikke så mye forskjell på den mellom de to kameraene og jeg skal ikke ta så mye bilder av bevegelige ting. Endret 14. november 2011 av T0rd Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Autofokus i video er el crapola på de aller, aller fleste kandidatene. Hederlige unntak er noen Sony Alpha-hus og Panasonic GH2. Dra ned i butikken og klå. Kjenn på hvilket du liker best å betjene. Kjøp det. Ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå