Qwseyvnd Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Forklarer detaljert: Hvordan få flere pcer til å starte på kun ett OS på f.eks en laptop eller stasjonær pc i switch der laptop styrer alle datamaskiner på ett switch ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Fenomenet heter PBX Boot. Vær så good google. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Hva er PBX boot ? Mener du PXE ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg tror ikke PBX er den rette, jeg tror PXE er den rette. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg er ute etter at pcer kobler seg opp til laptopp pc og setter opp harddisk fra pcer til laptop slik at laptopen finner harddiskene automatisk uten at pcer trenger et operativsystem. Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Dere har rett, jeg skal henges. Selvfølgelig PXE. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg fikk det til med PXE boot. Jeg konfigurerte slik at hovedmaskinen starter opp med PXE. Den andre pc har PXE som førsteprioritet i boot, det virket Nå lurer jeg på hvordan windows finner harddisker i Linux OS ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det kommer litt an på. Hvis du har delt ressurser igjennon SMB-protokollen (google Samba og Windows file shares) så er det bare å mappe de igjennom "NET USE"-kommandoen eller "Map network drive" fra menyen i My computer (hint: trykk ALT) Hvis filene ligger på en partisjon på samme disken som Windows kjørere på så er det i utgangspunktet lite effektivt, men det finnes verktøy som kan hente filer fra EXT-partisjoner til windows (google windows ext2 files) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå