Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

DBTV - Jomfru i Nød

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og til alle dere som trudde noe annet: ALLE discovery seriene som presenteres som realityserier som American Chopper, Son Of A Gun, Man vs Wild, osv. og ikke minst "THE COLONY" er alle bare skuespill og teater.

Ikke bare. Du sier selv at de forskjellige har varierende grad av non-scriptede hendelser.

Når det kommer til Jomfru i nød så er det åpenbart at mye er planlagt, som at Kim skal snakke om sin situasjon med moren, eller som at han skal intervjue randoms på gaten osv. Det betyr likevel ikke at Kim er en profesjonell skuespiller som ikke er jomfru og som ikke faktisk prøver å få seg et ligg (i det lange løp). Dialogene tror jeg heller ikke er scriptet. Hvorfor skulle dem det? Det er mye lettere å finne en nordmann som passer, sette opp diverse situasjoner og bare filme lenge nok, så får de tilstrekkelig med brukbart materiale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette er ekte vare. Muligens har han fått beskjed om å være litt ekstra nerdete, men at han er en fyr som vil ha og trenger hjelp er det ingen tvil om.

Jeg har ikke noe imot serien slik de posterne over har. Synes det er enkel underholdning. Men jeg synes serien virker noe tilgjort og mange av dialogene virker direkte kunstige, f.eks. når han snakker med sin mor. Det at han "trenger åpenbart hjelp" fordi han er 20 år gammel og jomfru, blir bare for dumt.

Han trenger åpenbart hjelp fordi han er såpass stusselig at han kommer til å være jomfru i 20 år til om han ikke tar seg sammen.

Det er ikke unormalt overhode å være 20 år gammel gutt og jomfru. Det er heller ikke noe gale med å være det.

Det er langt over snittet og er dermed unormalt. Det er i tillegg jævlig kjipt.

Det er veldig mange gutter som hadde trengt hjelp lenge før han.

Hjelpe meg, hva slags omgangskrets er det du har. Kim er en person som åpenbart ikke har skjønt et kvekk av interaksjon med jenter.

Det han har, heldigvis for ham, er en stå-på vilje som overgår hans sjensanse.

Endret av coyoteulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er langt over snittet og er dermed unormalt. Det er i tillegg jævlig kjipt.

Jeg tror du missforstår gjennomsnittsregning, i tillegg må vi tenke gutter nå (som forøvrig har en tendens til å miste den senere, så for kryss-skjønns gjennomsntit vil det bli enda mer unøyaktig!)

Gjennomsnitt=et kunstig innsatt midtpunkt, da er det naturlig å regne "normalen" både OVER og UNDER gjennomsnittet, f.eks la oss si Hans Per og Ulf har sex da de er 13, 22 og 20 så blir gjennomsnittet: 18.3

Vist dette var normen ville det forøvrig ikke vært "sent" å miste den da man var 21, selvom dette er langt over gjennomsnittet!

(Dette er kunstig innsatt dog)

I tillegg må vi regne inn kanskje +0,5 år i "Løgnfaktor" MINST etc etc

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

For å finne ut hvilken debutalder som er utenfor normalen, kan man sjekke om alderen 20 er mer enn ett standardavvik fra forventningsverdien i en normalfordeling. En slik Gausskurve finnes gjerne, men jeg har ikke tenkt å google etter det. Min subjektive sannsynlighet sier inntil videre at å være 20 år gammel gutt og jomfru er mindre enn ett standardavvik fra forventningsverdien. Eller med andre ord: Normalt :)

Hvor kom hun daten fra egentlig? Var hun bestilt fra produksjonen? Og var det planlagt at hun skulle forlate ham på den måten? Når de har kamerateam stående 1 meter ifra, har det jo bare nødt å bli kunstig.

Lenke til kommentar

Jeg tror du missforstår gjennomsnittsregning,

Nei, det er nok jeg som forstår gjennomsnittsregning av oss.

Gjennomsnitt=et kunstig innsatt midtpunkt,

Nei. Gjennomsnitt = gjennomsnitt. :roll:

Du prøver å si noe om MEDIAN i det usammenhengende våset ditt, men det er ikke så relevant når vi snakker om gjennomsnittet i en hel befolkning.

Kilde?

Lenke til kommentar

Min subjektive sannsynlighet sier inntil videre at å være 20 år gammel gutt og jomfru er mindre enn ett standardavvik fra forventningsverdien. Eller med andre ord: Normalt :)

Mulig det er din subjektive virkelighetsforståelse, men da lurer jeg igjen på hvilken omgangskrets du har. :hmm:

Hvor kom hun daten fra egentlig? Var hun bestilt fra produksjonen? Og var det planlagt at hun skulle forlate ham på den måten? Når de har kamerateam stående 1 meter ifra, har det jo bare nødt å bli kunstig.

Er ikke så vanskelig å få single damer til å si ja til en blind date, skjønner du.

Hun gikk fordi det var jævlig kleint, og fordi hun ikke var interessert overhodet.

Lenke til kommentar

Dette er ekte vare. Muligens har han fått beskjed om å være litt ekstra nerdete, men at han er en fyr som vil ha og trenger hjelp er det ingen tvil om.

Nei dette er så absolutt ikke ekte. Se bare på f.eks hun jenta han fikk telefonnummer av etterhvert som liksom ikke så kameraet som var få meter unna dem og fulgte etter dem bort til bussplassen og greier.

Eller den godt tima telefonen fra mora når han skulle ut på byen midt under intervjuet.

Eller den i overkant kleine stemninga under "daten" hans.

Det er nokk en del improvisasjon i replikkene, men at det er ekte reality er bare tull. Det er like fake som "frogner" "reality" serien på TV3

PS: Typetall eller modus er vel det som er mest rellevannt for hva som er mest normalt. Ikke gjenomsnitt eller median som begge påvirkes av ekstreme utstikkere og skjev fordeling i statistikken.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror du missforstår gjennomsnittsregning,

Nei, det er nok jeg som forstår gjennomsnittsregning av oss.

Gjennomsnitt=et kunstig innsatt midtpunkt,

Nei. Gjennomsnitt = gjennomsnitt. :roll:

Du prøver å si noe om MEDIAN i det usammenhengende våset ditt, men det er ikke så relevant når vi snakker om gjennomsnittet i en hel befolkning.

Kilde?

Nei du misforstår fortsatt median=midtpunktet

Vi kan definere et gjennomsnitt som et kunstig midtpunkt (som naturligivs grunnet sin kunstighet er mye mer nøyaktig og presentabel over det faktiske "midtpunktet"

Kilde til "løgnfaktoren" er vel så enkel som at det regnes alltid et visst frafall i spørreundersøkelser når det kommer til ærlighet, det gjelder mer eller mindre alle person-spisifiserte spørreundersøkelser.

Igjen så kan du ikke regne at ALT over gj-snitt debutt alder er sent, og fortsatt mene du forstår gjennomsnitt...

Lenke til kommentar

Vi kan definere et gjennomsnitt som et kunstig midtpunkt (som naturligivs grunnet sin kunstighet er mye mer nøyaktig og presentabel over det faktiske "midtpunktet"

Dette er jo bare vås og tullprat. Tilbake til skolebenken med deg.

Edit: Jeg ser at jeg har leste dette helt feil. Det du skriver er riktig.

Kilde til "løgnfaktoren" er vel så enkel som at det regnes alltid et visst frafall i spørreundersøkelser når det kommer til ærlighet, det gjelder mer eller mindre alle person-spisifiserte spørreundersøkelser.

Kilde?

Igjen så kan du ikke regne at ALT over gj-snitt debutt alder er sent, og fortsatt mene du forstår gjennomsnitt...

Alt over gjennomsnittet er over gjennomsnittet. Det er i grunnen ganske selvforklarende, men tydeligvis for vanskelig for deg.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Hvorfor har de valgt å sensurere jenta han kliner med på byen i forrige episode? For å få det til å virke mer troverdig?

Fordi hun helt sikkert ikke ville ha fjeset sitt plasret på TV-skjermen.

Ettersom det folk sier er dette et skuespill. Da var det vel strengt tatt frivillig?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Dette er jo bare vås og tullprat. Tilbake til skolebenken med deg.

Kilde?

Alt over gjennomsnittet er over gjennomsnittet. Det er i grunnen ganske selvforklarende, men tydeligvis for vanskelig for deg.

Jeg har aldri sagt at ting over gjennomsnittet ikke er over gjennomsnittet? WTF? Det jeg sa at å gå over gjennomsnittet betyr ikke at det er <<unormalt>> i forhold til normen i befolkningen! (OMG)

http://www.imdi.no/no/brukerundersokelser/Kapittel-3/33-Svarprosent-og-frafall/ jeg burde kanskje kalt det frafall isteden for ordens skyld, beklager dette, det går UNDER frafall! (0,5 var et kunstig tall jeg satt inn, men jeg tror de fleste kan si seg enig i at det ikke er usansynelig)

"

Dette er jo bare vås og tullprat. Tilbake til skolebenken med deg. " flott argumentert da svarer jeg på samme måt "no you"

edit: f.eks la oss si at vi har en sample av 800 stykk

400 har sex som 30 åring for første gang, 400 har som 10 åring gj-snitt=20år, ingen har sex som 20åring er det normalt å debute som 20 åring utifra disse tallene mener du?

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...