Macallan Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg får ikke q-fan til å fungere. Noen som kan hjelpe meg med noen tips? I Bios står det at jeg skal koble CPU-vifte til PWR_FAN1 kontakt på hovedkort for å kunne aktivere q-fan. Hvor setter jeg Power-vifte kontakten da??? Dessuten virker fortsatt ikke q-fan når jeg gjør det. Trenger jeg egen driver for dette? Jeg har Probe installert. Denne mangler CPU Cooling Setup knappen som er avbildet i brukermanualet. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg får ikke q-fan til å fungere. Noen som kan hjelpe meg med noen tips? I Bios står det at jeg skal koble CPU-vifte til PWR_FAN1 kontakt på hovedkort for å kunne aktivere q-fan. Hvor setter jeg Power-vifte kontakten da??? Dessuten virker fortsatt ikke q-fan når jeg gjør det. Trenger jeg egen driver for dette? Jeg har Probe installert. Denne mangler CPU Cooling Setup knappen som er avbildet i brukermanualet. Har samme hk, q-fan funker ikke her heller -bare dritt! Lenke til kommentar
UAM Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Har heller ikke fått faenskapet til å virke. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 VHis q-fan skal funke på Cpu Fan så skal den sitte i Power Fan. Bare så det er sagt, ikke skjønner jeg ASus sin tenkning her men men Lenke til kommentar
Macallan Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Fikk svar fra ASUS technical support i dag. Rev. 1.xx skal cpu-fan kobles til pwr-fan connector. Rev. 2.0 skal den kobles til cpu-fan connector. Det funker hos meg nå. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Nå tror jeg ikke at jeg noen gang kommer til å benytte meg av Q-fan, men en liten ting som jeg ikke har fått helt klart for meg, hvilken temperatur har den som referanse? Lenke til kommentar
Macallan Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Referanse? Tja, si det... Min holder nå jevn temperatur på cpu 45 og hk 24. Det er jeg fornøyd med. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Nå skjønner jeg ingenting. Før jeg slo på QFan hadde jeg idle på 50 grader og vifta gikk på 3000. Nå med QFAn går vifta på 2400 og idle temp er 43 grader. Forklar det den som kan???? Systemet er XP2100+ Palomino med en Glacialtech 2500 kjøler, og A7N8X2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå