Populært innlegg Gaidaros Skrevet 1. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Sist helg så kom politiet hjem til en venn av meg med et gammelt forelegg som de måtte ha underskrift. Det var fordi han hadde blitt tatt for bruk og besittelse av en liten tørr "hasjklump". De var hele 3 politimenn som kom.Altså, "kompisen" din ble tatt både for besittelse og bruk av narkotika. Hva er forresten forskjellen på en "hasjklump"og en hasjklump ? Det var en svært stor belastning for kameraten min fordi han ene av politimennene var frekk og hadde et truende kroppspråk og stemmebruk. På grunn av det så ble kameraten min faktisk redd og jeg mener at det er et forhold som er så alvorlig at det burde bli anmeldt men det er ingen bevis eller vitner på det. Wow, truende kroppsspråk og frekk og så brukte han utestemmen atpåtil. Ganske lettskremt han "kompisen" din, tatt i betraktning at han pr. def. er lovbryter. Burde få seg litt kriminell ryggrad for å bevege seg i de miljøene, ellers så må han venne seg til denne type handlinger hvis han da ikke rett og slett blir flinkere til ikke å bli tatt,... rett og slett... Han innrømmet å ha røykt mariujana dagen før og de fant ingenting og han hadde heller ikke noe hasj eller marijuana.Som sagt bør han bli litt flinkere i kriminalbransjen han "kompisen" din. Hvis han sprekker så lett under forhør, så varer det ikke lenge før han har tystet på Gud og hvermann, og da har han nok litt mer å være redd for enn truende språkbruk og utestemme. Åjo, han hadde hasj som han hadde mistet på gulvet, så enten husker han ikke fra tre til halvfire, eller så forsøker du å pynte på historien. Jfr: " Noe annet som ble sagt var at kameraten min sa at det kunne hende det lå en liten hasjklump på gulvet som han hadde mista." Forøvrig er det første gang jeg hører om en narkis som kan hende har mista stasjen sin uten å slikke gølvet for å finne den igjen. Han er fortsatt ikke helt meg selv igjen etter hendelsen og han trenger råd om han burde anmelde politiet eller ikke for dem skal da vel ikke være truende uten grunn. Jeg ser at "han" (kompisen din) ikke er helt "deg" selv. Det er igrunnen på grunn av dette at jeg omtaler kompisen din som "kompisen" din, hvis du skjønner hva jeg mener. Det derre med å være truende er et triks som de bruker for å oppnå resultater, så det skjer ikke uten grunn, skjønner du. Og det virket, ikke sant. Han "kompisen" din fortalte både at han hadde røykt dagen i forveien, pluss at han fortalte om noe hasj som han hadde mistet på gulvet, helt sånn uten videre. Han satt der og var helt rolig og gjorde absolutt ingen motstand.Dette er noe av det lureste "kompisen" din har gjort så langt, å sitte rolig og ikke gjøre motstand. Det var tross alt tre poliser der, så motstand hadde vært ganske fånyttes og dessuten hadde han bare fått enda ett punkt på rullebladet sitt for motstand mot politiet. Han har også lettere psykiske problemer som ikke gjør det så mye lettere for han. Selv om han har det vanskelig psykisk og har røkt hasj så skal rett være rett.Helt enig med deg. Selv om han har disse problemene så skal han likevel stå til ansvar for sine handlinger. Rett skal være rett. Jeg vil at dette skal komme frem og at politimannen blir straffet og forhåpentligvis mister jobben.Har fremdeles ikke forstått hva politimannen har gjort (utenom å utføre jobben sin på en effektiv måte) som han skal straffes for, ja, tilogmed miste jobben sin. Er det at han har snakket hardt til en narkiss du mener, så er ikke det noe å ta på vei for. Han får lov av meg. Jeg har ingen toleranse for slik feilaktig adferd av autoriteter og myndigheter.Nei, nei... du kan mene hva du vil, men dette regnes ikke som feilaktig adferd av oss andre. Men det er jo klart at i den grad man er en narkiss som ristes litt av autoritetene så føles det nok ubehagelig, men da er det jo bare å følge loven som alle oss andre, så vips... slipper du å få "feilaktig adferd av autoriteter og myndigheter" midt i trynet. Jeg ønsker at politimannen blir straffet Ja, vi har skjønt det... men også endring i lov verket Akkurat det blir nok verre å få gjennomført på grunnlag av en liten hjemmerassia hos den lokale narkiss. for det å bruke narkotika er ikke kriminelt men det er en sykdom så derfor så er det et HELSEPROBLEM! He,he... du har vært i basis forstår jeg og lært at alkoholisme og narkomisbruk er en avhengigskapende sykdom. Ja, hva sier man ikke for å trøste en narkiss. Til det er å si at selve bruket må du selv ta på egen kappe, også misbruket. Når du har holdt på lenge nok ender du opp med en avhengighet og det er den avhengigheten som er helseproblemet. Alt det andre er et moralsk og kriminelt problem som du selv er ansvarlig for. Ja, selvfølgelig er du ansvarlig for avhengigheten også. Det er jo ikke vi andre som tenner jointen for deg eller som kjører nåla i armen din. Livet er kjipt for oss alle og ditt liv er ditt valg, så spar oss for medynken. Jeg vet nok om marihuana til å si at det er ikke det som er roten til paranoide tendenser. Det er forholdene rundt bruken som frykten for å bli oppdaget og konsekvensene av det men det er et medisinsk tema. For noe piss. Vet du hva "noia" er for noe (det gjør du nok). Det er et ord som ble oppfunnet av brukerne selv for å beskrive den tilstanden som brukere av hasj får når de overdoserer seg selv. Ordet "noia" stammer fra "paranoia" og forbindes med en tilstand som gjerne oppstår i hasjrus, altså at man blirr redd/ forvirra. Hvis du lider av angst og depresjon i tillegg er du ille ute og kjøre. Da bør du egentlig ta tak i livet ditt i en ende og rekke det opp for å komme i vater igjen. Men la nå dopen ligge på hylla. Det å kjøpe, selge og fremstille narkotika er kriminelt men ikke å bruke det.Alt det du nevner her er kriminelt, også bruk og besittelse som "kompisen" din er tatt for. Jeg tror at du er blitt irettesatt for dette av andre tidligere, så det er liten vits i å fortelle deg enda en gang at du tar feil. Det er et bra nok argument for å endre loven.Vet du egentlig hva som kreves for å endre en lov. Spesielt å gjøre en tidligere forbrytelse lovlig. Du trenger nok et bedre argument enn at den narkomane "kompisen" din ble fornærmet på ett par-tre snuter som gjorde rassia hjemme hos ham. Men for all del, sett igang. Skrap sammen bermen på plata og start et fakkeltog med paroler og bannere, start eget parti, gjør hva faen du vil, bare ikke glem hva du har gjort. For du har faktisk brutt loven og så forsøker du å hjemme deg bak den samme loven som du driter i, når du, i ditt hode, mener at du er blitt utsatt for et overgrep.(Ooops sorry, mener jo "kompisen" din, da.) G Endret 1. november 2011 av Gaidaros 11 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er ikkje lov å redigere vekk eit innlegg. Om du av personlege grunnar skal aktuelle innlegg rapporterast med grunngjeving. Sidan tråden har utvikla seg til ein diskusjon lar eg den stå som den er. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Moderatormelding Melding om flytting av poster Diskusjon om legalisering av kanabiss har blitt flyttet til denne tråde, da den diskusjonen var oftopic i forhold til trådstarters problematikkMvh. r2d290-Forumveileder Endret 5. november 2011 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå