Gå til innhold

canaldigital skrudd opp hastigheten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke merket noe hastighet økning, er samme trege hastighet hos meg. :thumbdown:

Får faktisk mindre en vi betaler for her.

Hvilken området er dette? oslo, trondheim eller bergen? Må nok være en stor by i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er linjene stabile? Eller er det PEAK hastighet? Altså at hastigheten varierer veldig ved større nedlasting. F.eks ISO dvd plate, mål f.eks mot uninett.

Ser ut som de fleste av dere er i en storby så er sikkert ikke noe tilfeldighet dette.

Enkleste er vel å høre med kundesenteret til CD, men man risikerer nok å miste hastigheten litt hvis det er en feil. Så kanskje dere burde være glade dere får mere en hva dere betaler for.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan noen flere bekrefte om de fremdeles har fått raskere internett sammenlignet med hva folk betaler? Eventuelt om det var en periode?

Siden jeg syns det fremdeles virker litt rart, er det noen uten for en stor by som har fått raskere linje sammenlignet med hva folk betaler, så si ifra. Det burde ikke være slik at noen får superraske linjer, mens andre får dårlige og trege linjer. Ville vært veldig rart? Litt urettferdig også, må innrømme jeg venter på raskere linjer frem til fiberkonkurentene er villige å levere på min adresse.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det kan hende de driver kartlegging og testing i forkant av en evt. oppgradering.

De burde snart få ræva i gir ihvertfall, for Skagerak/Altibox begynner å bli veldig fristende. Man har lenge fått 25/25 for samme pris som 12/2 hos CD.

Er man litt ekstra ivrig er CD håpløst, for de skal ha 1450,- for 100/2 .. 2mbit opp. Hva er de tenker med?

Lenke til kommentar

formann: Er enig i at 100 mbit linjen er dyrt, men det verste er at CD ikke gir noen garantier for overbokking, det er veldig ille, betale ca 1500 kr i måneden det blir ca 18 000 kr i et år, til den prisen er det ikke garantert man får 12 MB/S (100 mbit) stabilt en gang.

Så selv om jeg gjerne kunne betalt prisen er det ikke verdt det.

Der jeg bor er jeg ikke minste overrasket hvis CD ikke tilbyr økning av hastigheten til den prisen vi i familjen betaler nå i så fall går det ut over stabilitet. Så jeg håper på å bytte over til mobilt bredbånd med tiden siden jeg antar det vil bli bedre hvis vi får 4G støtte i området vårt med tiden, da er det noe å vurdere.

Hvorfor heller ikke bytte til altibox? Fiber er tingen, så sant man slipper å grave og dekke de utgiftene.

Men det at noen får raskere linjer en andre er vel hva skal man si? urettferdig.

Er det noen som har 100 mbit som har fått det doble? Kan jo håpe CD vil tilby noe mere her.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke mitt problem å grave fiber, men det å leie folk som skal gjøre det og orde alt selv med tiltaltelse, betale erstattning hvis ingen vil si hva de har gravet før etc.

Kan det bli veldig dyrt for en privatperson eller et lite firma.

Så hvis flere er ville å betale så er alt mulig, men tror ingen internetlevrandører vil strekke en fiber for en person uavhenging av hvor mye penger personen gir.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...