Dobbel 0 Bobby Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er på jakt etter nytt skjermkort og skulle ønske jeg fant en lett leselig side på nettet som sier meg hvor bra et kort er i forhold til andre....altså en statestikk som viser de vanligste korta i dag. de sidene jeg har funnet har enten vært for avansert (slik at jeg ikke forstod hvilket kort som var best) eller så sidene vært laget av fanboys fra den ene eller den andre leiren.( jeg nekter å tro at mitt gamle hd4890 kort er bedre enn et gtx560 ellerhvadenåheter) jeg bruker pcen min primært til gaming EDIT: KUN til gaming vil det by på noen problemer om jeg bytter fra et amd kort til et nvidia? fysisk plass i kabinettet, kan det bli et problem? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg vet ikke om noen full "liste" sånn sett, men her er en side der du kan sammenligne med mye detaljer kort mot hverandre: edit: det er visst faktisk en listeoversikt på anandtech sien også. Jeg har bare ikke lagt merke til den funksjonen før. Anandtech bench: 2010 GPUer: http://www.anandtech.com/bench/GPU/88 2011 GPUer: http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188 Dette bør gi deg alt du trenger for å sammenligne mellom forskejllige alternativer. Anandtech regnes vel generellt set som _den_ mest seriøse siden innen PC hardware, så de er til å stole på i forhold til å være objektive og nøytrale om noen er det. vedrørende dine andre spørsmål: - Nei det er rimelig problemfritt å bytte fra AMD til Nvidia kort eller vice versa. Hovedkortene og resten av maskinen er ikke spesiellt tilpasset den ene eller andre typen kort. EDIT: skal du bruke SLI eller crossfire er det litt anderledes da ikke alle ovedkort har støtte for dette - spesiellt for SLI. - Normalt sett er størrelse på kortet ikke en faktor ved mindre ud har et spesiellt lite kabinett. Noen m-atx kabinetter kan få slike konflikter dog. Er du usikker så står det jo fysiske mål på kortene på de aller fleste netshopper - så det er jo ikke værre enn at du tar frem linjalen og måler om du er i tvil. -Stigma Endret 29. oktober 2011 av Stigma Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Gi oss et budsjett, hvilke spill og/eller ytelsesønsker, så får du nok klare svar På et generelt grunnlag er det meste listet ganske riktig i pris/ytelse fra rundt 1600 kr og oppover. Under 1600 kr er det egentlig bare å gå for AMD-kort. HD 6990 og GTX 590 er også ikke noe særlig å anbefale grunnet dårlig støynivå, ekstremt strømforbruk, dårlig ytelse for prisen, SLI/CFX-problemer, manglende produksjon og designsvakheter fra Nvidia. En god liste for å sammenligne kort finnes ikke, anandtech er listet allerede og det er egentlig den eneste som er "nybegynner"-vennlig. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Det finnes faktisk en enda enklere. Tom's Hardware har en tabell som viser hierarkiet mellom grafikk prosessorer og som oppdateres hver mnd. For Oktober så finner dere denne her 1 Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 ålright! takker for svar alle sammen! det var akkurat noe slikt jeg var ute etter! jeg ser etter et kort til maks 2000. akkurat nå heller jeg mest mot hd6970 eller hd6950, men også gtx560ti virker som et godt alternativ. eller kanskje 580? har ikke undersøkt prisene enda, så ingenting er avgjort enda. jeg spiller stort sett bare fps og for øyeblikket går det i bf3. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Hvis du strekker budsjettet ditt 100,- opp så får du et GTX 570. Link Ift BF3 så ser det sånn ut. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Verdt å merke er det med 4xMSAA aktivert, skru av dette så ser man 6970 skyte opp til nesten 580-nivå. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Stemmer det. AMD kortene var ikke så glade i 4xMSAA. Nå koster vel det billigste 6970 ca 2450 hvis ikke jeg tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå