torbis93 Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Hei Jeg har et crossfire oppsett besående av to gigabyte windforce 6970 kort. Det jeg synes er litt underlig er at vis jeg går inn på catalyst/AMD overdrive viser det at det første kortet har GPU clock 500MHz & Memory clock 1375MHz mens det andre kortet bare har GPU clock 250MHz & Memory clock 150MHz. Er det noen som vet hva dette kommer av? Jeg kan også tilføye at når jeg kjører et program er det kun det første kortet som ser ut til å jobbe. Håper på hurtig svar Takk på forhånd, Thorbjørn Endret 29. oktober 2011 av torbis93 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Siden du kjører mer enn en skjerm kjører kortet med skjermene tilkoblet på 3D "lowpower"-nivå. Sekundærkortet gjør ingenting på skrivebordet og klokker seg ned for å spare strøm. Last ned MSI Afterburner, la det kjøre i bakgrunnen, kjør opp et spill og kjør det i to-tre minutter, skru av spillet og sjekk GPU Usage i Afterburner. Det kan også hende du kjører spill som mangler crossfire-profil, det kan fikses ved å laste ned AMD CAP om det er et spill som har nytte av dette. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Apropos MSI Afterburner så har det også en Monitoring-funksjon der man etter konfigurering kan se kortbelastning, FPS, temp, etc. på skjermen imens man er inne i spillet. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Siden du kjører mer enn en skjerm kjører kortet med skjermene tilkoblet på 3D "lowpower"-nivå. Sekundærkortet gjør ingenting på skrivebordet og klokker seg ned for å spare strøm. Last ned MSI Afterburner, la det kjøre i bakgrunnen, kjør opp et spill og kjør det i to-tre minutter, skru av spillet og sjekk GPU Usage i Afterburner. Det kan også hende du kjører spill som mangler crossfire-profil, det kan fikses ved å laste ned AMD CAP om det er et spill som har nytte av dette. sjekket det ut og det ser ut som om det du sier stemmer, men hvordan blir jeg kvitt dette? Siden det forblir underclokcet selv når jeg spiller ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Siden du kjører mer enn en skjerm kjører kortet med skjermene tilkoblet på 3D "lowpower"-nivå. Sekundærkortet gjør ingenting på skrivebordet og klokker seg ned for å spare strøm. Last ned MSI Afterburner, la det kjøre i bakgrunnen, kjør opp et spill og kjør det i to-tre minutter, skru av spillet og sjekk GPU Usage i Afterburner. Det kan også hende du kjører spill som mangler crossfire-profil, det kan fikses ved å laste ned AMD CAP om det er et spill som har nytte av dette. sjekket det ut og det ser ut som om det du sier stemmer, men hvordan blir jeg kvitt dette? Siden det forblir underclokcet selv når jeg spiller ? Aktiver Crossfire og spill et spill som kan bruke Crossfire. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Jeg har hatt crossfire aktivert hele tiden og prøvespiller BF3 som i allefall påstår at det støtter crossfire men har fortsatt samme problemet ifølge catalyst og afterburner. EDIT: fant en skade på det sekundære kortet, regner med at dette kan være årsaken Endret 31. oktober 2011 av torbis93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå