Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

systemet fryser og skjermen viser grå loddrette streker.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg oppgraderte maskinen for ikke så lengesiden med to radeon 6900 kort for å sette opp i crossfire og bruke til å teste eyefinity. Men denne oppgraderingen har ført til mye frustrasjon siden maskinen rimlig ofte fryser i spill og etterlater seg en serie loddrette gråe striper i ulike nyanser.

Jeg klarer ikke å finne ut av problemet er, men det ser ut som at de som oftest fryser på rundt 60 - 70 grader. Kansje temperaturen er årsaken til frysingen?

Takker på forhånd for svar!

- Thorbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd slike "Striped Screens of Death" med to forskjellige ATi/AMD-kort, og i begge tilfellene var årsaken maskinvarefeil på kortene. Hvis du ikke allerede har gjort det bør du teste med ett kort av gangen for å se om det ene av dem kan være defekt. Prøv også å flytte kortene mellom PCIe-sporene på hovedkortet. Det er ikke så veldig sannsynlig at det er noe galt med ett av PCIe-sporene, men sjekk uansett. Har du tilgang på en annen datamaskin kan du også sette kortene inn i denne og se om du får samme problemet der.

En annen mulighet er at strømforsyningen din ikke er kraftig nok til å drive to 69xx-kort i crossfire. Akkurat hvor kraftig strømforsyning du trenger avhenger av de andre komponentene i maskinen din, men jeg ville ha satset på en på 750 watt eller mer. (Jeg har ikke så veldig god greie på det med strømforsyninger, så her må gjerne noen med mer peiling korrigere meg.)

Ellers gjenstår det bare å prøve alle de "vanlige" tingene -- oppdater drivere og sjekk at kort og kabler sitter som de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...