Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke optisk lyd på mitt Logitech Z5500 fra Pc?


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg bygget meg en stasjonær pc som har innebygget skjerm og lydkort. Lydkortet heter: "Realtek ALC892, lydkanaler 7.1"

 

 

Jeg har windows 7 x64 ultimate versjonen. Når jeg spiller av filer fra spotify eller mediaplayer eller lyd generelt så får jeg ikke noe lyd i mitt Logitech Z5500 anlegg: 32831.jpg

 

 

Det står følgende på pc-en når jeg spiller av filer:

 

32832.jpg

 

 

 

32833.jpg

 

 

 

32834.jpg

 

 

Jeg tok kontakt med Realtek.com og spurte dem om hjelp, fikk et program fra dem som heter "RTHDDUMP" som sier noe om "dump your audio information with attached file". Fikk da en txt fil jeg sendte tilbake. Fikk til svar: "Did you see the red light from optical connector? Pls set SPDIF as default device and play a multimedia file…

 

We can’t see any abnormal setting from your dump file that means it’s not a software problem… I suspect that it will be a hardware issue."

 

 

Hva tenker dere om dette? Jeg får rødt lyd i den optiske kabelen. Hva ville dere gjort i min situasjon? (har forsøkt å laste ned siste lyd-drivere uten hell).

 

 

 

______________________________________

For dem som vil vite hvilke deler pc-en består av er det følgende:

 

Pc-en inneholder disse delene:

Hardisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1TB SATA/600 64MB

Kabinett: SILVERSTONE SUGO SG05 MINI-ITX BLACK 300W

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Hovedkort: ASUS F1A75-I DLX, AMD A75 SOCKET FM1, MINI ITX (Link: http://www.dustinhome.no/product/5010601539

Prosessor: AMD A-SERIES X4 A8-3850 2.9GHZ SOCKET FM1 BOX (Link: http://www.dustinhome.no/amd-a-series-x4-a8-3850-29ghz-socket-fm1-box/product/5010598779 )

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reknar med du har valt optical input på kontroll boksen til Logitech settet.

 

Har ikkje vore borti desse nyare lydkorta og programvaren...kan du ta eit bilete av Default Format tabben i optical menyen der. Og eit som viser speakers tabben.

 

Til slutt...kvifor vil du bruke optisk? DAC på Logtech settet er elendig. Om den er betre enn den som er på Realtek'en veit eg ikkje heilt. Eg brukar dei 3 analoge minijack koplingane frå mitt Audigy kort, og det gjev betre lyd.

Er og einaste kjangs for meg til å få 5.1 lyd is spel då Audigy ikkje støttar Dolby Digital Live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...