Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere i tråden argumentert for at selvsagt ønsker Israel at (moderate) opprørere skal velte Assad. Her fortelles det om israelske militære som forteller at de til og med heller vil ha Al Qaida-styre i Syria enn at Assad skal vinne :

”Israeli Officials: We’d Prefer Al-Qaeda-Run Syria to an Assad Victory.

According to Israel Hayom, senior Israeli officials were quoted as saying that “al-Qaeda control over Syria would be preferable to a victory by Assad over the rebels.”

http://www.algemeine...-assad-victory/

Og tidligere fransk utenriksminister Roland Dumas forteller at engelskmennene planla et opprør i Syria hele to år før opprøret startet :

”France’s Former Foreign Minister, Roland Dumas, has stated in a televised program on LCP that UK government officials had told him about preparations for war in Syria two years prior to the start of the 2011 protests and conflict. The reason given for this war is the Syrian government’s anti-Israel stance that made Syria a target for Western-backed regime change.

‘’ I’m going to tell you something. I was in England two years before the violence in Syria on other business. I met with top British officials, who confessed to me that they were preparing something in Syria.

This was in Britain not in America. Britain was organizing an invasion of rebels into Syria. They even asked me, although I was no longer minister for foreign affairs, if I would like to participate.

Naturally, I refused, I said I’m French, that doesn’t interest me.’’

http://beforeitsnews...ts-2526920.html

Video :

http://www.youtube.c...&v=Kz-s2AAh06I#!

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putin og Cameron enige om uenighet rundt Syria

David Cameron og Vladimir Putin står på hver sin side i Syria-krigen, men statslederne er enige på ett område: Krigen er en humanitær katastrofe.

Verken den britiske statsministeren eller den russiske presidenten legger skjul på at de var uenige i mye når de diskuterte situasjonen i Syria i London.

- Der vi er enig i, er at vi begge ser dette som en humanitær katastrofe. Og vi ser begge farene ved ekstremisme. Hvis vi fokuserer på det vi er enige om, kan vi faktisk gjøre fremskritt, sa Cameron etter samtalen med Putin.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Putin-og-Cameron-enige-om-uenighet-rundt-Syria-7231895.html#.Ub5p9_Y4XIU

Samtaler, samtaler, samtaler... Nå er det på tide at folk innser at samtaler ikke løser noe som helst her og at det er på tide å komme seg opp av godstolen og GJØRE noe!

Lenke til kommentar

- Blodbadet i Syria vil bare fortsette

Både Iran og USA involverer seg mer i borgerkrigen i Syria. UiO-professor Hilde Henriksen Waage mener at situasjonen i Midtøsten er verre enn den har vært på mange år.

Tidligere denne uken forpliktet Barack Obama seg til å sende militær bistand til opprørerne i Syria, og han oppfordrer både Storbritannia og Frankrike til å gjøre det samme.

Støtten til Bashar al-Assads fiender kom etter at det amerikanske myndigheter presenterte bevis for det de mener er regimets bruk av saringass mot de sunnimuslimske opprørerne i den langvarige striden. Syria er ventet å være et av hovedtemaene for mandagens G8-møte i Nord-Irland.

Søndag svarte Iran ved å offentliggjøre at de sender 4000 soldater fra revolusjonsgarden for å bistå Assad, under et døgn etter at det ble kjent at den mer moderate kandidaten Hassan Rohani vant det iranske valget med nærmere 51 prosent av stemmene.

Det er den britiske avisen The Independent som skriver at Iran vil gå inn med styrker på bakkenivå i den syriske borgerkrigen. De henviser til «pro-iranske kilder som har vært dypt innblandet i den islamske republikkens sikkerhet». Avisen skriver at avgjørelsen ble tatt før presidentvalget, og at denne kontingenten vil være den første av en serie med bakkestyrker som vil bli sendt til Syria.

- Syria og Hizbollah er de eneste allierte Iran har, så det kan rett og slett være av egeninteresse. Det kan også være en reaksjon på at opprørerne får mer våpen og trening fra USA, sier Henriksen Waage.

Samtidig oppfordrer USA dets allierte til å finansiere militær støtte til sunni-opprørerne. Anslagsvis 3000 amerikanske rådgivere befinner seg på nåværende tidspunkt i nabolandet Jordan. Kong Abdullah vil også slå hardt fra seg dersom konflikten i Syria sprer seg over grensen.

- Situasjonen i Midtøsten har ikke vært så ille på mange år, sier Henriksen Waage.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10111046

Var jo en hyggelig analyse... Dog tror jeg den stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar

Blir en ganske spennende utvikling å følge med på det her. Både USA og Iran involverer seg i borgerkrigen i Syria samtidig som Israel konstruerer et nytt gjerde mot Syria og ønsker å bombe atomanleggene i Iran...

synes ikke det er noe spennende utvikling med at enda flere mennesker kommer til å dø og enda flere vil lide.

å se film klipp fra Syria der små barn trekker sitt siste åndedrag etter fått splinter i halsen/hjerte er grusomt og burde egentlig vært på alle nyhetene slik at alle ser virkeligheten med krig..

• Liker 3
Lenke til kommentar

1) At noe er en dyster utvikling betyr ikke at det ikke kan være spennende å følge med på. Etter alle disse opprørene, innblanding fra omverden, palestinernes oppgraderte status i FN og atomprogrammet til Iran tror jeg det nærmer seg et veiskille i Midtøsten som vil endre hele regionen for alltid. SPørsmålet er nok bare når dette veiskillet kommer og hvor kraftig det vil bli.

2) Hvis du vet om noen klipp så legg de ut her. Bare advar om at det er sterke bilder så folk kan velge om de vil se det selv eller ikke.

Lenke til kommentar

"Nordmannen som er ansvarlig for FN-personellets sikkerhet i Syria forteller (...)

Jeg har ikke sett noe så ille og forferdelig som dette på veldig lenge. For det er noe med denne konflikten jeg ikke forstår. Måten de islamistiske opprørene tar livet av mennesker på er helt forferdelig. Det er noe jeg ikke har sett siden Rwanda der hutuer slaktet nesten en million tutsier på 100 dager."

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11079896

Lenke til kommentar

1) At noe er en dyster utvikling betyr ikke at det ikke kan være spennende å følge med på. Etter alle disse opprørene, innblanding fra omverden, palestinernes oppgraderte status i FN og atomprogrammet til Iran tror jeg det nærmer seg et veiskille i Midtøsten som vil endre hele regionen for alltid. SPørsmålet er nok bare når dette veiskillet kommer og hvor kraftig det vil bli.

2) Hvis du vet om noen klipp så legg de ut her. Bare advar om at det er sterke bilder så folk kan velge om de vil se det selv eller ikke.

Hva er pointe med legge ut et klipp her, det forandrer ikke noe de fleste her inne greier søke opp slikt selv.

Det er de nasjonale nyhetene som burde vise klipp der Jihadister kapper hodet av mennesker offentlig, stikker de med kniv til de dør, kjører inn selvmords bombere inn i torg med familier,gjemmer seg i blokker der sivile bor som de snikskytter fra mot Assad sine styrker..

"Nordmannen som er ansvarlig for FN-personellets sikkerhet i Syria forteller (...)

Jeg har ikke sett noe så ille og forferdelig som dette på veldig lenge. For det er noe med denne konflikten jeg ikke forstår. Måten de islamistiske opprørene tar livet av mennesker på er helt forferdelig. Det er noe jeg ikke har sett siden Rwanda der hutuer slaktet nesten en million tutsier på 100 dager."

http://www.nrk.no/ny...rden/1.11079896

De er ekstremt brutale, kun overgått av Mexico sine narko kartell som er enda en konflikt man kunne fint unngått eskaleringen på..

Lenke til kommentar

Hva er pointe med legge ut et klipp her, det forandrer ikke noe de fleste her inne greier søke opp slikt selv.

Det er de nasjonale nyhetene som burde vise klipp der Jihadister kapper hodet av mennesker offentlig, stikker de med kniv til de dør, kjører inn selvmords bombere inn i torg med familier,gjemmer seg i blokker der sivile bor som de snikskytter fra mot Assad sine styrker..

Siden du sier at alle burde se det og du selv reagerer på det så burde du legge det ut så andre kan se det. Ellers er det totalt ugyldig som argument. Uansett er det du selv som skal redegjøre for dine egne argumenter, ikke andre. For alt jeg vet eksisterer det ikke noe klipp du har sett.

Lenke til kommentar

Siden du sier at alle burde se det og du selv reagerer på det så burde du legge det ut så andre kan se det. Ellers er det totalt ugyldig som argument. Uansett er det du selv som skal redegjøre for dine egne argumenter, ikke andre. For alt jeg vet eksisterer det ikke noe klipp du har sett.

det er ikke lov å linke til de fleste sidene som har klippene,

søk selv,

2 Elderly Men are Blindfolded and Executed...Leader and his Deputy from Syria

Shocking Video of 4 Year Old Boy with his Face Burned Off in Syria

Al Qaeda FSA Soldier cuts out the Heart and Liver of Syrian Soldier and wants to Eat It

The Very Sad Effects of War.... Syrian Children Slaughtered

(NEW VIDEOS UNDERNEATH) FSA Chopping Block, Uses Young Men to Cut Off the Heads of Citizens

dette er kun 5% av hva som er der ute.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Du kan ta en titt her:

Mye har dessverre blitt slettet siden det er veldig grove ting..., men det er nok mulig å spore de opp via andre kanaler som LiveLeak om det er ønskelig....

Noen av de klippene jeg har funnet tidligere er så grove og groteske at de ble til og med stanset der... Det er bare for drøyt rett og slett...

Må bare si at dette er jo en historie som gjentar seg.. Jeg så det samme opplegget i Libya og fikk den gang fullstendig overdose og måtte ta en pause fra hele greia...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Må bare si at dette er jo en historie som gjentar seg.. Jeg så det samme opplegget i Libya og fikk den gang fullstendig overdose og måtte ta en pause fra hele greia...

Men det hadde altså aldri skjedd hvis det ikke var for diktatorene og regimene som folk gjør opprør mot...

Lenke til kommentar

– Folk bryter seg inn i hus og skyter pappaen og voldtar kvinnene

I Syria tvinges 13 år gamle jenter ut i prostitusjon og barn voldtas. Nordmannen som er ansvarlig for FN-personellets sikkerhet i Syria forteller om en enda mer brutal virkelighet i det borgerkrigsherjede landet enn det som vises i mediene.

– Det er så mye elendighet her. Her er det rett og slett ikke mye positivt å se når jeg reiser rundt, men en ting som imponerer meg er hvordan vanlige syrere forsøker å leve et så normalt som mulig, forteller mannen som er en av FNs sikkerhetsansvarlig i Syria.

– Voldtekter og likvideringer skjer hver eneste dag og natt i Syria. Vi får meldinger at folk reiser på tokt og bryter seg inn i leiligheter og hus. Der drar de familiemedlemmer ut på gaten og skyter pappaen og voldtar kvinnene. Bare for at de tilhører feil parti eller klan. Det er helt forferdelig, forteller den erfarne yrkesmilitære nordmannen som ønsker å være anonym.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11079896

Det er virkelig noe i ordtakene "Vold avler vold" og "Som man sår skal man høste"! Når har Assad og terrorregimet hans drevet diktatur og terror over den syriske befolkningen i årevis og nå ser man hva konsekvensene ble...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...