Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime

Anbefalte innlegg

Man kan lure på hvorfor Assad sender våpen(altså avanserte våpen) til Hezbollah i en tid som dette.

vi vet først og fremt ikke om så er tilfelle... eneste vi vet er påstanden om at de skulle dit...

men hvis så et tilfelle kan det jo være at Assad ikke ville de skulle falle i terroristenes hender og ville sikre dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.jewishpress.com/indepth/analysis/dr-mordechai-kedar/assads-grandfathers-1936-letter-predicts-muslim-slaughter-of-minorities-praises-zionists/2012/09/20/

En ganske artig tekst, skrevet av Assads bestefar, Suleiman Assad, i 1936.

Han ba Frankrike om å ikke forene Syria og Palestina, og ba Franskmennene om å bli i Syria.

"Syrian president Bashar al-Assad's grandfather was fearful of a Muslim massacre and appreciated Zionism."

The spirit of fanaticism and narrow-mindedness, whose roots are deep in the heart of the Arab Muslims toward all those who are not Muslim, is the spirit that continually feeds the Islamic religion, and therefore there is no hope that the situation will change. If the Mandate is cancelled, the danger of death and destruction will be a threat upon the minorities in Syria, even if the cancellation [of the Mandate] will decree freedom of thought and freedom of religion. Why, even today we see how the Muslim residents of Damascus force the Jews who live under their auspices to sign a document in which they are forbidden to send food to their Jewish brothers who are suffering from the disaster in Palestine [in the days of the great Arab rebellion], the situation of the Jews in Palestine being the strongest and most concrete proof of the importance of the religious problem among the Muslim Arabs toward anyone who does not belong to Islam. Those good Jews, who have brought to the Muslim Arabs civilization and peace, and have spread wealth and prosperity to the land of Palestine, have not hurt anyone and have not taken anything by force, and nevertheless the Muslims have declared holy war against them and have not hesitated to slaughter their children and their women despite the fact that England is in Palestine and France is in Syria. Therefore a black future awaits the Jews and the other minorities if the Mandate is cancelled and Muslim Syria is unified with Muslim Palestine. This union is the ultimate goal of the Muslim Arabs.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg 3 verdenskrg offissielt er i gang. Israel har angrepet Syria.

http://debka.com/article/22953/Syria-Israeli-attack-equals-declaration-of-war-Iron-Domes-at-Haifa-and-Safed

Og antakelig også brukt atomvåpen.

http://www.youtube.com/watch?v=M5RhTXs0iWg

http://www.youtube.com/watch?v=CcRNhrrDzwc

Israel har også invadert Libanon. Og Iranske elitesoldater er på vei til Syria.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg 3 verdenskrg offissielt er i gang. Israel har angrepet Syria.

http://debka.com/art...Haifa-and-Safed

Og antakelig også brukt atomvåpen.

Israel har også invadert Libanon. Og Iranske elitesoldater er på vei til Syria.

Det er absolutt en skremmende utvikling, men bare for ordens skyld så må det mer enn 2-3 naboer som bomber dritten ut av hverandre for å kalle det en verdens krig..

At det kan være starten på en er vi jo selvsagt enig i.

Finnes det forresten noen bevis eller indikasjoner utover at det smalt noe helt forferdelig på at det er benyttet taktiske atomvåpen?

Lenke til kommentar

Syntes Al Qaida er terrorister både i Syria og Afghanistan, jeg. - Det samme går for Hezbollah.

Må også huske at USA har hatt et president skifte siden sist.

Edit: man skal være ganske fjern for å tro at det er en atombombe. :)

Endret av Notelitten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er absolutt en skremmende utvikling, men bare for ordens skyld så må det mer enn 2-3 naboer som bomber dritten ut av hverandre for å kalle det en verdens krig..

At det kan være starten på en er vi jo selvsagt enig i.

Finnes det forresten noen bevis eller indikasjoner utover at det smalt noe helt forferdelig på at det er benyttet taktiske atomvåpen?

Det mest sannsynlige er at dette er starten på 3 verdenskrig, siden det er et inndirekte angrep også på Iran, og iran har også sendt soldater til Syria.

Vi har også Russland og Kina, som har sagt at de vil forsvare syria og Iran.

Det Israel har utført til nå er 3 forskjellige angrep inn i Syria, i tillegg til et angrep på en militærkolonne i Januar.

Og nå også som sagt innvasjon i Libanon.

Foreløpig så er det bare lokale øyenvitner som mener at det var en atomeksplosjon, men det kan også a vært et stort amunisjonslager som ble truffet av en konvnsjonell rakett.

Etter reaksjonen til muslimene vi hører i videoen, så er det godt mulig at det var en atomeksplosjon.

Men dette vil evt bli bekreftet senere.

Vi får se hvordan dt utvikler seg, men jeg må også gjøre oppmerksom på at en 3 verdenskrig som starter i midtøsten, er planlagt av zionistene for over hundre år siden.

Og en slik krig er også profetert i Bibelen.

Lenke til kommentar

Det mest sannsynlige er at dette er starten på 3 verdenskrig, siden det er et inndirekte angrep også på Iran, og iran har også sendt soldater til Syria.

Vi har også Russland og Kina, som har sagt at de vil forsvare syria og Iran.

Jeg håper de følger opp, men jeg er dessverre redd for at de ikke vil kunne trenge i gjennom Israelsk missil skjold... De har brukt tiden godt der nede og milliarder av dollar i noe som skal holde deres luftrom 100% lukket...

De slipper nok bare inn en rakett eller to for å få sympati og alibi for gjengjeldelse...

Og nå også som sagt innvasjon i Libanon.

Er det bakkestyrker eller kun brudd på luftrommet ??

Fant ikke noen konkret info om dette....

Foreløpig så er det bare lokale øyenvitner som mener at det var en atomeksplosjon, men det kan også a vært et stort amunisjonslager som ble truffet av en konvnsjonell rakett.

Etter reaksjonen til muslimene vi hører i videoen, så er det godt mulig at det var en atomeksplosjon.

Men dette vil evt bli bekreftet senere.

Etter å ha sett på hundrevis av filmer på liveleak i de siste to årene kan jeg faktisk si det ganske sikkert at de skriker like mye uansett....

Det er så langt fra en geigerteller som det er mulig å komme, men jat det var en skikkelig smell er det liten tvil om....

Vi får se hvordan dt utvikler seg, men jeg må også gjøre oppmerksom på at en 3 verdenskrig som starter i midtøsten, er planlagt av zionistene for over hundre år siden.

Altså før de klarte å svindle til seg Israel da eller ?

Og en slik krig er også profetert i Bibelen.

Sikkert også av Nostradamus, og en hel haug med andre analytikere og romaner i nærmeste bokhandel...

Lenke til kommentar

Vanskelig å forstå hvorfor Assad skulle brukt så sterke kjemiske våpen på egen befolkning, ja. Uten at jeg er veldig informert om krigen, vet jeg ikke om jeg liker jager-bombingen som foregår heller.

Stiller meg kritisk til at det er et falsk flagg angrep, men skulle det så være den andre siden som benytter gassen, er det fremdeles folkemord.

Bare nevner det:

Turkish doctors say no nerve gas in Syrian victims' blood

REYHANLI, Turkey — Doctors in Turkey say initial tests of blood samples from victims of a suspected chemical weapons attack in Syria last month are negative for sarin gas.

Medics tested the blood samples — which were taken from some 13 victims of an attack that included white powder in the northern village of Saraqeb on April 29 — at the Reyhanli hospital on the same day, but did not find anything unusual, they said.

They tested the blood specifically for sarin gas — a nerve agent — and also ran regular bloodwork.

Kilde: http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/middle-east/syria/130505/syria-chemical-weapons-obama-red-line-turkey-idlib-aleppo-sarin-israel
Lenke til kommentar

Er det bakkestyrker eller kun brudd på luftrommet ??

Fant ikke noen konkret info om dette....

Etter mine opplysninger så er det bakkestyrker, som nå står 6-7 km inne i libanon. Men det er ennå tidlig og offisiell media har nok ikke fått med seg dett ennå.

Etter å ha sett på hundrevis av filmer på liveleak i de siste to årene kan jeg faktisk si det ganske sikkert at de skriker like mye uansett....

Jeg har sett en del videoer selv, og vet hvordan muslimene alltid skriker og roper alla akka bar seg.

Men på den nederste videoen så virket de nærmest redde, og det var ikke noe rop, men nærmest en stille hvisking.

Lenke til kommentar

Israel angrep et lager med raketter som var på vei fra Iran til Libanon, og brukte Syria som smugler-rute. Ikke rart det ble en stor eksposjon når de gikk i lufta, men noen atombombe var det ikke.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Is

Israel angrep et lager med raketter som var på vei fra Iran til Libanon, og brukte Syria som smugler-rute. Ikke rart det ble en stor eksposjon når de gikk i lufta, men noen atombombe var det ikke.

Vi har utelukkende fått informasjon fra vestlige medier om hva som var målet og hvorfor...

Det er lite troverdig kilde med tanke på at de angrep...

Men er fullstendig enig i at det nok ikke var noe annet en en stor smell som på sett og vis er en indikasjon på at målet nettopp var det de sa...

Kan tenke meg de har disse klare i Israel nå..

De har jo vært veldig flinke til å spre informasjon om at paper dome prosjektet omtrent er en fiasko så de håper vel at noen biter på kroken og sender av gårde rakettene...

Lenke til kommentar

Angrepet fra Israel kommer idet Assad og hans støttespillere (hezbollah) fester grepet om landet. Nok ikke tilfeldig, kan tyde på at Israel (vesten) begynner å bli desperate? http://blogs.channel4.com/alex-thomsons-view/

Det spekuleres forøvrig (igjen) i om det er opposisjonen som bruker kjemiske våpen (no surprise). Men regner i høyeste grad med at det snart kommer noen svært fellende kjemiske-våpen-bevis (ekte eller fabrikerte, hard to tell) mot Assad. Ellers har ikke USA mye å bygge videre på. http://rt.com/news/un-syria-rebels-chemical-weapons-854/

Første innlegg på diskusjon.no :w00t:

Lenke til kommentar

Legg konspirasjonsteoriene til side. Det er ganske enkelt.

Både Syrias nåværende regime og sunniopprøret er trussler mot Israel.

Både regjeringen og opprørerne har brukt kjemiske våpen.

Israel forsøker å hindre kjemiske våpen i å havne i hendene på diverse andre grupper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg forstår Israels nervøsitet hva angår kjemiske våpen og at disse eventuelt havner i hendene på hezbollah eller palestinske militante grupperinger, så at de bomber mål for å stagge denne utviklingen er forståelig og absolutt ingen overraskelse.

Lenke til kommentar

Legg konspirasjonsteoriene til side. Det er ganske enkelt.

Både Syrias nåværende regime og sunniopprøret er trussler mot Israel.

Både regjeringen og opprørerne har brukt kjemiske våpen.

Israel forsøker å hindre kjemiske våpen i å havne i hendene på diverse andre grupper.

På hvilken måte er dette en mindre konspirasjonsteori enn andre har skrevet rett over her?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ja, at Israel smeller av atomvåpen i hytt og gevær er jo uendelig mer sannsynlig. I alle fall hvis du har til vane å pakke aluminiumfolie rundt hodet og slikke sko på daglig basis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...