Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Det var ikke opprørerne som tydde til våpen først. Opprørerne eksisterte ikke før flere uker ETTER at Assad skjøt med tanks på menn, kvinner og barn med plakater og ødela hele nabolag for å straffe sunnimuslimene slik faren hans gjorde i massakrene i Hama hvor minst 20.000 sunnier ble slaktet for fote.

 

Uten at jeg husker helt detaljene i farten så mistenker jeg det startet slik som i Libya.. Med løgn, bedrag og false flag angrep,,,

 

Men om vi skal dra frem den episoden i Hama så la meg minne deg om at 150.000 ++ mennesker døde som følge av bombene som ble sluppet over Hiroshima and Nagasaki.

 

Ingen har blitt stilt ansvarlig for dette enda.. .

 

En nyere skandale er at titusenhvis dør på grunn av amerikanernes bruk av utarmet uran i våpen så sett fram min side er det rimelig dobbeltmoralsk å peke fingeren mot dette mindre angrepet...

 

Joda.. vi er nok begge enige at det er usmakelig... Men jeg bruker det ikke som argument for å støtte FSA eller for å beskrive Syrias styre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du bevise noen false flag angrep i Libya?

 

Du kan ikke sammenligne atombombingen av det japanske imperiet i andre verdenskrig med massakren i Hama.

 

Det er heller ingen som har klart å bevise at utarmet uran har gjort ett eneste menneske sykt.

 

Jeg har ikke noe til overs for verken Sunni-ekstremistene, men Assad og hans forsøk på å etterligne fatter'n har gått langt i å legitimere opprøret. Spørsmålet blir om de demokratiske og ikke-islamistiske kreftene klarer å holde kontroll etter at Assad faller. Det tror ikke jeg. Jeg tror dette kan bli en nær-evig borgerkrig.

Lenke til kommentar

Kan du bevise noen false flag angrep i Libya?

 

Ett eksempel var en pro gaddafi demonstrasjon hvor de demonstrerte mot terroristene...

 

Disse demonstrantene ble beskutt og flere døde, men i vestlig media var situasjonen snudd helt opp ned..

 

Vi ble fortalt at det var Gaddafi som angrep demonstranter...

 

Det er jo en stund siden den episoden der, men nettet er jo fylt opp med greier om den konflikten.

 

Så var det påstandene om angrep på sivile mål, som var utført av terroristene selv...

 

Vi ser det samme i Syria, hvor pro assad folk har blitt drept av FSA og presentert som offer for Assads terror... Kristne og Alawitter har jo blitt slaktet på samme måte som mørkhudede ble i Libya..

 

Hele byer er tømt for folk... og selv om det er FSA som står bak, så får Assad skylden...

 

De skyter missiler og angriper fra Sykehus, fra skoler, og andre sivile mål, og tvinger de som er der til å holde seg der.. SÅ når Assad skyter tilbake så angriper de sivile mål..

 

Det er ikke mulig å vinne når det blir slik som det der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Men om vi skal dra frem den episoden i Hama så la meg minne deg om at 150.000 ++ mennesker døde som følge av bombene som ble sluppet over Hiroshima and Nagasaki.

 

Hva har det med saken å gjøre? Dette her er jo helt hensides og beviser at du ikke er i stand til å holde en saklig diskusjon

 

En nyere skandale er at titusenhvis dør på grunn av amerikanernes bruk av utarmet uran i våpen så sett fram min side er det rimelig dobbeltmoralsk å peke fingeren mot dette mindre angrepet...

 

Prøver du å påstå at stråling fra utarmet uran er farlig?

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Har månelandingen noe å gjøre med Stoltenbergs gjenvalg i 2009? Hendelser som utspant seg i Japan er helt irrelevant til det vi diskuterer her. I motsatt fall er det vel bare deg som ser sammenhengen.

 

Du svarte forresten ikke på det siste spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Dette er tåkelegging og taktisk desinformasjon for slike godtroende og fredselskende folk som oss...

 

De vil selvsagt fjerne Assad som de mener har vært en stor støtte for Hizbollahs kamp...

 

Hele greia er jo bare et ledd i et større bilde, og jo mer kaos det blir der nede jo bedre er det...

 

Problemene du beskriver er noe de fint klarer å rydde opp i etter at de har destabilisert alle som kunne utgjøre en trussel..

Mener du, mens andre igjen hevder at Israel støtter Assad. Det vi vel så langt faktisk vet er at Israel har styrket sin bevoktning av grensen, samt at man har gitt humanitær hjelp. Sistnevnte har også inkluderte medisinsk behandling av sårede FSA-soldater, men har ikke vært hjelp gitt spesifikt til opprørerne.

 

At bevokningen av grensen er styrket, er ikke noen indikator for noe annet enn at Israel er opptatt av sin egen sikkerhet. Det ville vi også gjort dersom det var borgerkrig i et av våre naboland. Videre har man sett at både FSA og syriske regjeringsstyrker har operert i den demilitarsierte sonen langs grensen, noe som bare underbygger behovet for bevoktning. Så ser man da også at både FSA og regjeringsstyrkene ser ut til å ha forsøkt å utnytte dette. I episodene i fjor så det ut til at partene vekselvis forsøkte å lokke hverandre til å utløse en reaksjon fra Israels side. Situasjonen langs grensen nå er, så vidt jeg forstår, at regjeringsstyrkene har trukket seg tilbake mens IDF konstruerer et gjerde for å bedre kunne holde kontroll på inn- og utpasseringer. Det høres i hvert fall ikke ut som om de gir noen fritt leide til å operere i området, hverken Assad eller FSA.

 

Personlig tror jeg Israel forholder seg ganske passiv i situasjonen. Assad har vært en torn i øyet for dem lenge, og de gråter vel ikke akkurat hvis regimet faller. Samtidig tror jeg heller ikke de ønsker et nytt styre bestående av sunni-ekstremister. Med Assad hadde man et slags "kald krig" scenario, mens med et islamistisk styre vil man få noe ala de palestinske områdene nå, bare værre. Du skriver at de fint vil klare å rydde opp i etterkant, men her serverer jo historien en mengde eksempler på det motsatte.

Lenke til kommentar

Nå skal USA mulig støtte de her "opprørerne" med 1,5milliarder.

Er ikke USA i en slags finans krise ? Hva med at de bruker de pengene i USA, som eks hjelpe skolebarn i getto områdene ? Helt latterlig korrupt verden vi lever i..

 

Blir "moro" når all terror treningen ifra Syria samt våpnene begynner komme mot Europa..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skal komme med en helt vill gjetning her så tror jeg Tyrkia ligger an til å få en smakebit av hva karma er for noe først...

Tyrkia er vel i "Europa" eller nærme nok..

 

Jeg synes det er ekstremt skummel utvikling i Syria, at såpass mange får trening i alt fra taktisk gerilja krigføring til å lage bomber kan ikke ende godt, vi vet alle hvor dedikerte de menneskene er, Syria er bare første offer, målet er Islam dominans verden over..

Lenke til kommentar

Mood ber verden vurdere støtte til Syria-opprørere

 

Kilde: http://touch.vg.no/article.php?artid=10102996

 

-------------

 

Jeg vet sannelig ikke om jeg skal le eller grine... Er det ikke snart på tide at folk skjønner at verdenssamfunnet ikke ønsker fred men å endre araberlandene slik de ønsker...

 

Hvordan kan mer våpen gjøre en konflikt mindre blodig?

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Israel advarer mot å væpne opprørerne

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10115601

 

"Landet advarer nå omverdenen mot å væpne de syriske opprørerne og forbeholder seg retten til å stanse våpenforsendelser."

 

"- De vil endre forholdene og maktbalansen i Midtøsten. De kan utgjøre en verdensomfattende terroristtrussel, sier den israelske statsministeren."

 

På tide å innrømme at Israel ikke er noen støttespiller for opprørerne?

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, sarin-gass mot sivilbefolkningen er veldig alvorlig. Vil kalle det folkemord om det kan bevises.

 

Forresten, hvis du sjekker orginalen til det geite-klippet får du se at det også ble prøvd på en kanin, som også reagerte forskjellig fra geiten. - Kan også være greit å sjekke ut saringass angrepet i tokyo subway.

Lenke til kommentar

Kan også være greit å sjekke ut saringass angrepet i tokyo subway.

 

Takk... Så et klipp derfra nå og synes ikke egentlig de bildene fra Syria virket sååå far fetched etter det...

 

Noe jeg ikke forstår er hvorfor i alle dager Assad skulle brukt slikt noe... Så jeg anser likefullt false flag som det mest sannsynlige...

Lenke til kommentar

Vanskelig å forstå hvorfor Assad skulle brukt så sterke kjemiske våpen på egen befolkning, ja. Uten at jeg er veldig informert om krigen, vet jeg ikke om jeg liker jager-bombingen som foregår heller.

 

Stiller meg kritisk til at det er et falsk flagg angrep, men skulle det så være den andre siden som benytter gassen, er det fremdeles folkemord.

Lenke til kommentar

hørt Obama tale til folket om de forferdelige metodene Assad bruker...

 

Gjør usa seg klare til å finne en plausibel grunn til å aktivt delta i større grad ??

 

Antagelig.

 

Forøvrig tenker jeg, er Obamas bruk av klasebomber, som ofte plukkes opp av nysgjerrige barn som deretter lemlestes, noe mindre forkastelig enn gass? Eller er det slik at "gass" bare er mer føleseladet begrep?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...