Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Du har ikke snøring på hvem Israel vil hjelpe og ikke hjelpe, så ved mindre du faktisk sitter på en kilde som beviser at Israel kun hjelper opprørere på humanitært grunnlag og ikke sivile eller assads soldater, by all means bring it on!

 

Hvorfor skal jeg legge fram kilde på at de ikke har tatt inn sivile til behandling? Selvsagt kan de ha tatt inn sivile til behandling. Skulle liksom det at de tok inn sivile til behandling være et argument for at de ikke har vist klar sympati med opprørerne vis-a-vis Assad? Hvis din forståelse av diskusjonen ligger på dette nivået blir det jo bare tull.

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubekreftede rykter vil nå ha det til at Bashar assad har blitt utsatt for et attentat fra sin egen livvakt og enten død eller i alle fall ligger såret på sykehus.

 

The French-language website JSS News reported: “According to the Arab media site http://www.eltira.org, Bashar al-Assad appears to be seriously wounded by gunfire last night (Saturday, March 23) by his Iranian bodyguard, but is not dead. He is currently hospitalized, between life and death, at Shami Hospital in Damascus, whose streets were closed.”

Kilde: http://www.liveleak....=b03_1364152891 Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor skal jeg legge fram kilde på at de ikke har tatt inn sivile til behandling? Selvsagt kan de ha tatt inn sivile til behandling. Skulle liksom det at de tok inn sivile til behandling være et argument for at de ikke har vist klar sympati med opprørerne vis-a-vis Assad? Hvis din forståelse av diskusjonen ligger på dette nivået blir det jo bare tull.

Nei, men kilder på at Israel tar noen spesiell side og engasjerer seg aktivt i konflikten hadde ikke vært å forakte, hvis du mener dette.

 

Forøvrig:

Israel arresterer israelsk-araber. Grunn: Han har sloss for opprørerne i Syria.

Ifølge Shin Bet har han fortalt at han ble bedt av opprørerne om å enten utføre selvmordsbombing mot Assads styrker, eller å slå til i Israel. Han skal ha avslått begge "tilbudene" han fikk fra opprørerne, ifølge Shin Bet.

http://www.jpost.com/Defense/Shin-Bet-arrests-Israeli-Arab-who-joined-Syrian-rebels-309319

 

Dette betyr selvfølgelig ikke at Israel aktivt støtter Assad heller, men det er nettopp det som er poenget mitt. Det er tap-tap for Israel å støtte hverken den ene eller andre aktivt, og Israel har mer enn nok med å passe på sin egen grense som nå vrimler med islamister, samt å passe på at Assad ikke mister kontrollen over sine kjemiske våpen.

Lenke til kommentar
Det er tap-tap for Israel å støtte hverken den ene eller andre aktivt, og Israel har mer enn nok med å passe på sin egen grense som nå vrimler med islamister, samt å passe på at Assad ikke mister kontrollen over sine kjemiske våpen.

 

Dette er tåkelegging og taktisk desinformasjon for slike godtroende og fredselskende folk som oss...

 

De vil selvsagt fjerne Assad som de mener har vært en stor støtte for Hizbollahs kamp...

 

Hele greia er jo bare et ledd i et større bilde, og jo mer kaos det blir der nede jo bedre er det...

 

Problemene du beskriver er noe de fint klarer å rydde opp i etter at de har destabilisert alle som kunne utgjøre en trussel..

Lenke til kommentar

...

 

Au da.

 

Jeg så den der på LL og det der er ett av de "beste" klippene jeg har sett på en stund sånn rent kvalitetsmessig...

 

 

Men om du vil se noe skikkelig snadder kan du jo ta en titt på denne filmen i spoileren...

 

Beskrivelsen av filmen er jo bare juks å bedrag da.. For her ser du FSA kose seg med en fange som de knivstikker flere ganger, forsøker å skjære fingeren av og til slutt når de går lei så avslutter de med 40-50 kuler i mannen...

 

 

 

Filmen er hentet fra LL her: http://www.liveleak.com/view?i=e1e_1365703070 og er enda enda eklere der...

 

Dette er så ekkelt at det kun er slått av noen filmer jeg har sett hvor de skjærer hodet av folk og de som gjør det virker helt avslappet og storkoser seg...

 

Det er bare helt ufattelig hvordan det i det hele tatt er mulig.. Vanskelig å sette seg inn i situasjonen de må befinne seg i for å kunne bli så avstumpet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig får vi nå se hva som hadde skjedd dersom vi ikke brøt inn i Libya. Så langt sies det at 6000 sivile er døde, bare et spørsmål om tid før det regnes som folkemord. Om vi bryter inn, vil verden hate oss, om vi lar være, blir vi sett på som kyniske.

 

Velger å sitere det jeg sa når krigen først startet.

 

FN sier nå at omtrent 70,000 har dødd i krigen. Krigen kan ikke lenger sammenliknes med Libya krigen.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Og poenget ditt var ??

 

At all vestlig media er korrupt og viser saken slik de vil at vi skal se den... I så fall så er jeg enig...^^

 

Vestlige medier består av personer med medieutdanninger som ettersees av redaksjoner og pressefaglige utvalg. Det eneste kravet eierne i Norge stiller er lønnsomhet. De blander seg ikke inn.

 

PressTV eies av iranske myndigheter.

 

Do the fucking math...

Lenke til kommentar

Det er nå du som sitter og tror at alle vestlige medier eies av Illuminati eller zionister og at iransk statlig media er troverdig...

 

Jeg vil kanskje ikke dra den så langt, men at våre egne nyhets kanaler påvirkes av egne politiske standpunkt og agenda er det liten tvil om..

 

Jeg tror situasjonen er langt verre i land som USA: http://www.businessinsider.com/these-6-corporations-control-90-of-the-media-in-america-2012-6

 

Og de er vel meg bekjent eid av jøder de store... Men samma det...

 

Men når det kommer til Iransk media så har de helt klart sitt syn på saken, på amme måte som Norske medier har... De står bare på forskjellig side...

 

Jeg for min del har aldri forstått hvordan vi kan støtte terrorister som ødelegger et helt land, og forklaringen er kun hvordan media fremstiller dem..

Lenke til kommentar

70% av journalistene i Norge er sosialister. Kun et par prosent er konservative og jobber hovedsakelig for Vårt Land.

 

Hvilke jøder er som eier alle de vestlige mediene?

 

Iranske medier blir fortalt hva de skal si av regimet.

 

Det var ikke opprørerne som tydde til våpen først. Opprørerne eksisterte ikke før flere uker ETTER at Assad skjøt med tanks på menn, kvinner og barn med plakater og ødela hele nabolag for å straffe sunnimuslimene slik faren hans gjorde i massakrene i Hama hvor minst 20.000 sunnier ble slaktet for fote.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har aldri forstått hvordan vi kan støtte terrorister som ødelegger et helt land, og forklaringen er kun hvordan media fremstiller dem..

 

Folk støtter som regel den siden som står for frihet. Uten at jeg vet alt for mye om Assad, har jeg fått med meg at at han er ganske autoritær. Og at han aldri skydde noe for å sette inn militæret mot egen befolkning.

 

For min del er det sammenliknbart med hvordan vi støttet de norske terroristene under annen verdenskrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...