Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Du blander sammen hva Lieberman sa, og hva opprørerne sa. Det Lieberman sa ( til opprørerne ) var : Vi kan støtte dere med medisinsk hjelp.

 

Det var opprørerne som svarte : Nei takk, det er best at vi holder avstand.

 

Det er da ganske tydelig hvem Israel holder med. Det er poenget mitt. Og jeg oppfattet deg slik at du prøvde få det til at Israel ikke holder med noen av partene.

 

Så hva tror du Israel mener er det beste utfallet? At opprørerne seirer, eller at Assad seirer? Selvfølgelig det første. Men kanskje mener de at en løsning med oppdeling av landet, og dermed en reéll svekkelse av begge fiendene er det aller beste.

 

Og hvis de mener det, så gir det ikke mening å støtte opprørerne så mye at de vinner. Bare la borgerkrigen putre på ca uavgjordt.

 

Hvis du mener dette er "Vesten = Israel teori" så snakker du med dine usynlige fiender igjen.

Og Israel har også sagt at de vil hjelpe alawittene fra det sittende regimet.

Israel er i helspenn militært sett pga borgerkrigen og de ser svært skeptisk på opprørerne som styres av ekstremister.

 

Ingen i den israelske regjeringen kommer til å gråte om Assad taper, men at Israel er spesielt støttende til opprørerne, eller at de foretrekker at opprørerne skal vinne, er det ingen tegn til.

Annet enn at Israel har tilbudt humantiær hjelp til begge sider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men at Israel er spesielt støttende til opprørerne, eller at de foretrekker at opprørerne skal vinne, er det ingen tegn til.

Annet enn at Israel har tilbudt humantiær hjelp til begge sider

 

Humanitær hjelp til begge sider? Du er ikke sann. Du mener de har tilbudt humanitær hjelp til Assad?

 

De har sagt at de vil hjelpe flyktninger fra Syria. Og dette mener du er humanitær hjelp til Assad?

 

Det er altså sammenlignbart med at de henvender seg direkte til opprørerne, og tilbyr dem humanitær hjelp i deres kamp? Ta deg sammen.

 

"Israeli ambivalence toward events in Syria was on display earlier this week with the announcement that officials were weighing whether to open a field hospital on the country’s northern border that would treat wounded rebels. The announcement came after seven wounded Syrian rebels were hospitalized in northern Israel after they approached Israeli soldiers in the no-man’s land between the countries."

 

http://www.sacbee.com/2013/02/22/5210039/israel-closely-watching-what-weapons.html#storylink=cpy

Lenke til kommentar

Humanitær hjelp til begge sider? Du er ikke sann. Du mener de har tilbudt humanitær hjelp til Assad?

 

De har sagt at de vil hjelpe flyktninger fra Syria. Og dette mener du er humanitær hjelp til Assad?

 

Det er altså sammenlignbart med at de henvender seg direkte til opprørerne, og tilbyr dem humanitær hjelp i deres kamp? Ta deg sammen.

 

"Israeli ambivalence toward events in Syria was on display earlier this week with the announcement that officials were weighing whether to open a field hospital on the country’s northern border that would treat wounded rebels. The announcement came after seven wounded Syrian rebels were hospitalized in northern Israel after they approached Israeli soldiers in the no-man’s land between the countries."

 

http://www.sacbee.co...l#storylink=cpy

Gammelt nytt.

Du tror ikke de ville hjulpet soldatene fra Assads regime?

Vel, hva du tror er jo egentlig irrelevant, det er hele poenget her. Du trekker konklusjoner om Israels intensjoner, mer basert på dine egne forestillinger enn hva fakta faktisk tilsier.

 

I det heletatt er Israel svært lite innblandet i Syria, spesielt sammenliknet med EU, USA, Tyrkia, eller alle andre naboland i regionen.

 

Israel Not Pushing Obama to Arm Syrian Rebels

http://www.ipsnews.n...-syrian-rebels/

 

Israel threatens Syria strike if rebels get chemical arms

http://www.reuters.c...E90Q03I20130127

 

Top rebel leader says Israel is aiding the Syrian regime by allowing Syrian forces to enter UN-controlled areas in Golan

http://www.ynetnews....4304767,00.html

 

 

Regimet sier Israel støtter opprørerne, og opprørerne sier Israel støtter Assad.

Sannheten utifra hva man kan tolke av mediene er vel at de ikke støtter noen av partene nevneverdig - og ingen av dem er nok heller interessert i Israelsk hjelp for øyeblikket.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Gammelt nytt.

Du tror ikke de ville hjulpet soldatene fra Assads regime?

Vel, hva du tror er jo egentlig irrelevant, det er hele poenget her. Du trekker konklusjoner om Israels intensjoner, mer basert på dine egne forestillinger enn hva fakta faktisk tilsier.

 

Du er jo helt umulig. Når Israel vurderer å sette opp feltsykehus for skadde syriske opprørere, så kommer det vel fra deg at de ville gjordt det samme for syriske soldater! Og etter endt behandling tatt dem med inn i Syria, og overlevert dem til Assads menn.

 

Sorry, men dette blir for dumt.

 

Israel Not Pushing Obama to Arm Syrian Rebels

 

Det overskriften din sier er jo at Israel er ikke mer ivrige enn Obama/USA på å gi støtte til opprørerne.

 

Sitat fra linken din :

 

"While Israel does not want to see a jihadist regime replace Assad, Riedel said the dominant view in the Israeli military is that “while this [the Syrian civil war] is messy, it is fundamentally good for Israel” as it removes “the only conventional military threat Israel faced”.

 

Huffda. Kjedelig for deg. Det er jo akkurat det samme som jeg sier. Borgerkrigen er ikke dum for Israel. Og jo mer trusselen fra Syria blir brukket ned i småbiter, jo bedre for Israel.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Dere holder ut enda ser jeg....

 

Jeg fikk så ekstremt nok av diverse blodigheter at jeg meldte meg like godt ut av hele diskusjonen...

 

Og alle spådommer om ditt og datt ble jo heller ikke noe av på tross av absurde mengder "beviser" om både det ene og det andre..

 

Får meg til å tvile på at det er noen plan om noe som helst og at ting bare skjer uten at det nødvendigvis er noen plan med det...

 

Jeg fikk i alle fall fullstendig overdose av strupekutting og tortur at jeg stemplet ut og orket ikke mer av det...

Lenke til kommentar

Og alle spådommer om ditt og datt ble jo heller ikke noe av på tross av absurde mengder "beviser" om både det ene og det andre..

 

Får meg til å tvile på at det er noen plan om noe som helst og at ting bare skjer uten at det nødvendigvis er noen plan med det...

 

Virker på meg som spådommen går rett inn :

 

"What Syria is facing is fundamentally an effort to divide it and affect its geopolitical place and historic role in the region."

 

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=258345

Lenke til kommentar

 

Ganske bred dekning av de faktiske kampene fra denne "nyhetskilden" Anna. De er veldig pro regime og dekker kun hendelser fra den ene siden. Men interessante klipp likesom. Byen bærer tydelig preg fra de pågående kampene.

 

Helt utrolig... Så noen andre klipp også og det ser jo ut som det alt mer eller mindre er skutt i stykker...

 

Kan ikke nesten ikke forestille meg de forferdelige lidelsene disse menneskene går gjennom...

Lenke til kommentar

kom over en liten godbit mens jeg satt å kikket på denne ekle webben igjen... klarte visst ikke holde meg unna likevel....

 

http://www.youtube.com/watch?v=-CxhpBfPi7o

 

Her ser vi et klipp hvor en alawitt er blitt tatt av terroristene og blir avhørt. Det er jo få alawitter som ikke er

 

KLikk på lenken under om dere som lurer på hvilken skjebne denne stakkars mannen fikk når avhøret var over.

 

http://www.liveleak....=39a_1362508485

 

ill try translate as best i can

 

the man is saying give me a chance or trying to explain himself

the fsa-turds accuse him of being a shabiha (assads gangster/thugs) which he probably could be but he is old and most likely innocent he begs to them saying he is not a shabiha, he says wallahi(swear to god in arabic) and says i am not.

 

 

bye bye.... sad to see him go like that. but if i saw an fsa murdered and torutured for the rest of his life i would not care one bit.

Lenke til kommentar

Mulig han er utpekt av lokalbefolkningen for å ha medvirket i andres lidelser, etc.?

 

Uansett er det nok naivt å forvente at det liksom skal ringes til advokater, alt-du-sier-kan-bli-brukt-mot-deg, osv. i et land der alt står på hodet.

 

ahhhh.... ser at det fortsatt er den samme holdningen til krigsforbrytelser her ....

 

det er filleren meg tragisk.... Virkelig skuffende...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Mulig han er utpekt av lokalbefolkningen for å ha medvirket i andres lidelser, etc.?

 

Uansett er det nok naivt å forvente at det liksom skal ringes til advokater, alt-du-sier-kan-bli-brukt-mot-deg, osv. i et land der alt står på hodet.

 

Det er jo ikke det man forventer som er problemet her, det er ingen som forventer at ting fungerer som det skal gjøre i et land revet i to av borgerkrig. Poenget er at til tross for borgerkrig og splittelse er det allikevel ingen unnskyldning for å utføre slike overgrep det er vist på denne videoen. Det er temmelig avskyelig og hvis du unnskylder det, noe det ser ut til at du gjør, er du et temmelig uspiselig menneske selv.

 

Jeg hadde sympati for folkeopprøret da det startet, men på grunn av alle de råtne elementene som nå er innsauset blant rebellene, deriblant radikale islamister o.a pakk ser jeg ikke sympatisk på noen av sidene.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å sette det jeg ser i en slags mulig sammenheng. Gjør ikke andre det?

 

For alt vi vet kan denne fyren være angiver, torturist, eller ha medvirket til drap på andre. I så måte kan det ha foregått en "stående folkedomstol" i forkant av de bildene vi ser.

 

Til "sammenligning" er det anslått at den norske motstandsbevegelsen under krigen "kaldblodig" henrettet 82 personer hvorav mange nordmenn. Det var sånne som ble ansett farlige, angiver/tystere osv.

 

Samme scenario utspiller seg over hele verden i konflikter. Mange av de som henrettes hadde uansett "fortjent" eller risikert dødsdom.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å sette det jeg ser i en slags mulig sammenheng. Gjør ikke andre det?

 

Joda. Og vi setter det jo også inn i en sammenheng når vi ser at din kommentar til disse bildene er :

 

"Uansett er det nok naivt å forvente at det liksom skal ringes til advokater, alt-du-sier-kan-bli-brukt-mot-deg, osv. i et land der alt står på hodet." / "Mange av de som henrettes hadde uansett "fortjent" eller risikert dødsdom."

 

Det sier faktisk noe om deg.

 

"FSA execute group of war prisoners" :

 

http://friendsofsyri...013/03/06/7615/

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Kubin: ]Det sier faktisk noe om deg.

 

Jeg hadde synspunkter og uttalte meg kun om den videon Akasha postet lenger oppe.

 

At det eksisterer andre hendelser av mer tvilsom karakter, er meget mulig.

 

Jeg bruker vanligvis ikke å se på Liveleak

 

Andre her inne er åpenbart sadomachister(?) siden de fyller hodene sine med noe de misliker, for så å projisere ubehaget over på andre.

 

Finn på noe annet.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Andre her inne er åpenbart sadomachister(?) siden de fyller hodene sine med noe de misliker, for så å projisere ubehaget over på andre.

 

 

Tror du mener masochister. Prøv google. "Sadomasochisme" har å gjøre med seksuell legning.

 

Men tror du det handler om det? Eller tror du det handler om at man ikke vil ha at slike sinnssyke fanatikere skal styre verden, og blir forbannet når det dukker opp slike forsvarere av dem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg forsøker å sette det jeg ser i en slags mulig sammenheng. Gjør ikke andre det?

 

For alt vi vet kan denne fyren være angiver, torturist, eller ha medvirket til drap på andre. I så måte kan det ha foregått en "stående folkedomstol" i forkant av de bildene vi ser.

 

Til "sammenligning" er det anslått at den norske motstandsbevegelsen under krigen "kaldblodig" henrettet 82 personer hvorav mange nordmenn. Det var sånne som ble ansett farlige, angiver/tystere osv.

 

Samme scenario utspiller seg over hele verden i konflikter. Mange av de som henrettes hadde uansett "fortjent" eller risikert dødsdom.

 

Det hjelper ikke uansett hviken sammenheng det er. Dette er råttent og umenneskelig uansett.

 

Det den norske motstandsbevegelsen gjorde mot mange sivile under krigen var forkastelig det også. Så det hjelper ikke å prøve å rettferdiggjøre slikt som dette ved å påpeke at den norske motstandsbevegelsen gjorde lignende ting.

Lenke til kommentar

Du er jo helt umulig. Når Israel vurderer å sette opp feltsykehus for skadde syriske opprørere, så kommer det vel fra deg at de ville gjordt det samme for syriske soldater! Og etter endt behandling tatt dem med inn i Syria, og overlevert dem til Assads menn.

 

Sorry, men dette blir for dumt.

 

 

 

Det overskriften din sier er jo at Israel er ikke mer ivrige enn Obama/USA på å gi støtte til opprørerne.

 

Sitat fra linken din :

 

"While Israel does not want to see a jihadist regime replace Assad, Riedel said the dominant view in the Israeli military is that “while this [the Syrian civil war] is messy, it is fundamentally good for Israel” as it removes “the only conventional military threat Israel faced”.

 

Huffda. Kjedelig for deg. Det er jo akkurat det samme som jeg sier. Borgerkrigen er ikke dum for Israel. Og jo mer trusselen fra Syria blir brukket ned i småbiter, jo bedre for Israel.

http://www.jpost.com...n-Israel-307068

EDIT: Trodde det stod noe om bashar al assads styrker, men Israel tar inn 2 nye for medisinsk hjelp. Det står ingen ting om deres lojalitet, eller om det er sivile.

Du har ikke snøring på hvem Israel vil hjelpe og ikke hjelpe, så ved mindre du faktisk sitter på en kilde som beviser at Israel kun hjelper opprørere på humanitært grunnlag og ikke sivile eller assads soldater, by all means bring it on!

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...