Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja....Utviklingen I dag er at Tyrkia fortsetter å bombe syriske mål og at de ønsker å gå inn I landet med styrker...

Nå har de vel ikke sagt at de ønsker å gå inn i Syria, men parlamentet har åpnet for at regjeringen kan gjøre det. Spørsmålet blir jo nå om de faktisk gjør det.

 

Nå er vel FSA bomberen fornøyd tenker jeg...

Vel, nå har jo Syriske myndigheter faktisk innrømmet at det var deres feil at angrepet skjedde og beklaget det.

Lenke til kommentar

Nå er vel FSA bomberen fornøyd tenker jeg...

Vel, nå har jo Syriske myndigheter faktisk innrømmet at det var deres feil at angrepet skjedde og beklaget det.

 

At de tar ansvaret er vel ikke det samme som at de faktisk gjorde det...

 

Granatene kom jo fra syrisk side så de hadde lite annet de kunne gjøre enn å beklage..

 

Jeg har ikke sett at de har sagt hvem som gjorde det annet enn at de skal finne ut av det...

 

Men det kan så godt være de bommet altså... Det er jo ingen taktisk fordel for dem å bombe Tyrkia..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det være mye som har skjedd, men da blir det også merkelig at du tilsynelatende uforbeholdent går ut fra at det er FSA som står bak.

 

Og nei, det er ingen taktisk fordel for Syria å trekke inn Tyrkia i konflikten, men mye kan skje både i form av feil og eget initiativ blandt offiserer og mannskaper lenger ned i rekkene. Jeg vil tro det er mye sinne blandt syriske regjeringstropper mot tyrkiske myndigheter av ganske åpenbare grunner. Syria har jo også allerede skutt mot Tyrkia tidligere må vi huske, bla. da de skjøt ned et tyrkisk jagerfly i sommer.

Lenke til kommentar

Syria har jo også allerede skutt mot Tyrkia tidligere må vi huske, bla. da de skjøt ned et tyrkisk jagerfly i sommer.

 

Det er veldig typisk at folk får ikke med seg hele historien. Flyet ble undersøkt, og man fant ut at det ikke var blitt beskutt. ( Link )

 

Og det viser seg at Tyrkia har løyet om at Syria har innrømmet å ha skutt granaten på Onsdag.

 

Syrias FN-ambassadør sier at de kondolerte, og tok ansvar for at granaten kom fra syrisk territorium. Men måtte undersøke hvem som sto bak. ( Link )

 

I går kom en ny granat. Og i dag enda en. Det gir null mening at Syria skulle gjøre dette, bare for å miste terreng. Det blir nå opprettet en 10 kilometer buffersone ved grensen, akkurat det opprørerne ønsker.

 

Se også : http://www.islamicin...ish-government/

 

og : link

Endret av Kubin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syria har jo også allerede skutt mot Tyrkia tidligere må vi huske, bla. da de skjøt ned et tyrkisk jagerfly i sommer.

 

Det er veldig typisk at folk får ikke med seg hele historien. Flyet ble undersøkt, og man fant ut at det ikke var blitt beskutt. ( Link )

Ok, det hadde jeg ikke fått med meg nei og må nesten se litt nærmere på kildene der. Men da er det også merkelig at Syria gikk ut og innrømmet at de hadde skutt ned flyet med begrunnelse i at det var inne i syrisk luftrom...

 

Edit: Finner ingen andre kilder på den saken, så det forblir et åpent spørsmål...

 

Og det viser seg at Tyrkia har løyet om at Syria har innrømmet å ha skutt granaten på Onsdag.

 

Syrias FN-ambassadør sier at de kondolerte, og tok ansvar for at granaten kom fra syrisk territorium. Men måtte undersøke hvem som sto bak. ( Link )

Ok, skal se på disse kildene også.

 

I går kom en ny granat. Og i dag enda en. Det gir null mening at Syria skulle gjøre dette, bare for å miste terreng. Det blir nå opprettet en 10 kilometer buffersone ved grensen, akkurat det opprørerne ønsker.

 

Se også : http://www.islamicin...ish-government/

 

og : link

Vel, hva som faktisk har skjedd/skjer blir jo vanskelig å få oversikt over. Jeg sier ikke at man ikke skal være skeptisk, noe jeg vel har poengtert flere ganger nå. Men jeg mener denne skepsisen må gå begge veier. Ser vi feks. på de to kildene du presenterer til sist her, så ser vi i youtube-videoen at disse mennene presenteres som FSA-terroristene som skal ha stått bak angrepet på Akçakale. De viser også våpenene de skal ha brukt, en russisk 120mm bombekaster. Men ser vi på den andre kilden din, så hevdes det at våpenet som ble brukt i angrepet kun blir brukt av NATO-land, og vi sitter plutselig med en stor selvmotsigelse.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Ser vi feks. på de to kildene du presenterer til sist her, så ser vi i youtube-videoen at disse mennene presenteres som FSA-terroristene som skal ha stått bak angrepet på Akçakale. De viser også våpenene de skal ha brukt, en russisk 120mm bombekaster. Men ser vi på den andre kilden din, så hevdes det at våpenet som ble brukt i angrepet kun blir brukt av NATO-land, og vi sitter plutselig med en stor selvmotsigelse.

 

Dette blir en selvmotsigelse ja, hvis man ikke får øye på teksten som dukker opp øverst på skjermen, og som sier at klippet med opprørere som viser fram bombekaster bare er et eksempel på at opprørerne har slike våpen som bombekastere, men at det ikke er slik at det var disse opprørerne med denne bombekasteren som sto bak.

 

Jeg er enig i vurderingen om at en må være skeptisk til begge sider, og opplever at media er alt for ensidig. De tar det for gitt at Syria står bak, og er ikke engang i nærheten av å lukte på spørsmålet om hvem som tjener på det som skjer.

Endret av Kubin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er vel strengt tatt ingen nyhet at svært mange av terroristene der nede er utlendinger ?

 

Eneste nyheten her er vel at denne aktuelle terroristen hadde karret til seg et norsk pass...

Nei oss som faktisk leser annet en vestlig media vet jo at både Libya og Syria er en del av et stort spill, de som glemmer historien er dømt til å gjenta den..

 

Er bare tenke ut hvem som tjener på de konfliktene her,og det er hvertfall ikke folket i Syria..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...