Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime

Anbefalte innlegg

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

poenget ditt?

Noe i den duren O.o

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

du er hjernevasket av all "normal" media, de følger hva USA median samt den USA godkjente Arabiske landene sin media.

Assad er ikke noe mors beste barn på noe som helst måte, men saken er at folket i Syria ved stemme hadde ikke stemt for det som skjer nå, de fleste er uenige i at Assad er udugelig..

Dette er ikke Egypt du ser ikke 10000+ folk i gatene roper om at Assad skal gå av og det er faktisk en grunn til det.

Det er tydelig noe mektige krefter bak det som skjer i Syria.

åja så du mener at folk i Syria har faktisk lyst på Bashar som president???

sikkert en del som ikke vil det, akkurat som en del i Norge vil ha bort Stoltenberg, betyr ikke at vi begynner drepe våre egne og brutalt misbruke lokal befolkingen samt drepe de som ikke er enig at Stoltenberg skal gå av , jeg kjenner folk ifra området og de sier det samme som meg, blant annet at det er mange IKKE Syriske terrorister som kjemper for Fake Syrian Army..

Jeg forholder meg til hva noen derifra forteller meg ikke hva media i Norge spyr ut av løgner..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terboven er jo et godt eksempel på en statsleder som brukte politiet til å torturere opposisjonelle. Systematisert tortur. En statsleder som forbød pressefrihet og der sivile ble henrettet dersom de var ulydige overfor regimet.

Slikt blir det krig av, enten det er i Norge eller Syria. Mennesker blir drept som konsekvens av så grusomme og inhumane handlinger.

Nå stiller jo Assad i en langt mer brutal klasse enn Terboven såklart.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Terboven er jo et godt eksempel på en statsleder som brukte politiet til å torturere opposisjonelle. Systematisert tortur. En statsleder som forbød pressefrihet og der sivile ble henrettet dersom de var ulydige overfor regimet.

Det var jo krig... er du virkelig så naiv at du forventer slike friheter i en krigs situasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slikt blir det krig av, enten det er i Norge eller Syria. Mennesker blir drept som konsekvens av så grusomme og inhumane handlinger.

Ikke hvis det jævla diktaturet har Vesten bak seg, slik som i Saudi Arabia, Qatar, Bahrain...

Uzbekistan :

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke slike frihter i krig eller under et diktatur. For en diktator kan ikke beholde makten uten å forby meningsmotstandere. Og de verste diktatorene kan ikke engang beholde makten uten å torturere og henrette sivilbefolkningen. Assad bruker korrupt politi for å utføre den jobben.

Lenke til kommentar

Menneskerettighetsforkjempere ville naturligvis aldri lagd opprør mot Assad. WTF?

Men du ser jo at det er avskummet som har våpnene. Det er hundrevis av vidoer med avskummet, lastet ned med våpen, mens de messer Allah Akhbar.

Og "menneskerettighetsaktivistene" som messer i bakgrunnen, om at de er menneskerettighetsaktivister - mens avskummet deres tar seg av å ofre nye hundretalls sivile - hva slags menneskerettighetsaktivister er det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Menneskerettighetsforkjempere ville naturligvis aldri lagd opprør mot Assad. WTF?

synes faktisk synd på sånne som deg som er såpass hjernevasket, ta se litt klipp rundt om på nette og les hva Syrere selv sier..De rømmer ikke pga Assad de rømmer pga Fake Syrian army de har som hobby kutte huet av folk de finner som jobber for Assad eller støtter Assad..

Syria har aldri vært kjent som et land der folk er ultra muslimer, de er ganske moderate samme som Libya var, og nå roper alle FSA folka Allaha akbar når de dreper folk samt kutter hodet av dem..

Ikke rart den verden her ikke blir bedre når vi må prøve snakke fornuft til slike som deg..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men du ser jo at det er avskummet som har våpnene. Det er hundrevis av vidoer med avskummet, lastet ned med våpen, mens de messer Allah Akhbar.

Opprøret er ikke en homogen gruppe.

synes faktisk synd på sånne som deg som er såpass hjernevasket, ta se litt klipp rundt om på nette og les hva Syrere selv sier..

Hei jeg synes synd på sånne som deg også. Har sett klipp rundt omkring på nettet og hørt hva syrere selv sier.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprøret er ikke en homogen gruppe.

Det er det samme som vi ble fortalt om opprøret i Libya. Og hva tror du det hjalp minoriteten i Libya, de svarte? Null og niks. Det ble selvsagt helvete for minoriteten.

Og "menneskerettighetsforkjemperne" i opprøret kastet seg inn i omfavnelse av Omar al-Bashir i Sudan :

"Libya leader, in Khartoum, thanks Sudan for weapons."

http://www.reuters.com/article/2011/11/25/us-sudan-libya-weapons-idUSTRE7AO1R020111125

Det er slike "menneskerettighetsforkjempere" du setter din lit til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er slike "menneskerettighetsforkjempere" du setter din lit til.

Er det slike "menneskerettighetsforkjempere" jeg setter min lit til?

Takk skal du ha, det var jeg ikke klar over. Det er alltid fint når de jeg diskuterer med diskuterer for meg istedenfor med meg.

Lenke til kommentar

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

poenget ditt?

Noe i den duren O.o

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

du er hjernevasket av all "normal" media, de følger hva USA median samt den USA godkjente Arabiske landene sin media.

Assad er ikke noe mors beste barn på noe som helst måte, men saken er at folket i Syria ved stemme hadde ikke stemt for det som skjer nå, de fleste er uenige i at Assad er udugelig..

Dette er ikke Egypt du ser ikke 10000+ folk i gatene roper om at Assad skal gå av og det er faktisk en grunn til det.

Det er tydelig noe mektige krefter bak det som skjer i Syria.

åja så du mener at folk i Syria har faktisk lyst på Bashar som president???

sikkert en del som ikke vil det, akkurat som en del i Norge vil ha bort Stoltenberg, betyr ikke at vi begynner drepe våre egne og brutalt misbruke lokal befolkingen samt drepe de som ikke er enig at Stoltenberg skal gå av , jeg kjenner folk ifra området og de sier det samme som meg, blant annet at det er mange IKKE Syriske terrorister som kjemper for Fake Syrian Army..

Jeg forholder meg til hva noen derifra forteller meg ikke hva media i Norge spyr ut av løgner..

det som skjer er jo at Bashar bruker makta mot Befolkningen så sannsynligvis skal de reagere med et opprør men med en sånn reaksjon så viser han at han er ikke en demokratisk. Jeg jeg tror heller ikke at hvis opprørere skal få makte skal gjøre det bedre.

så jeg er verken med han eller med opprørene

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

så hvis ABB hadde hatt 50000 tilhengere som alle begynte krige etter hva han gjorde for han sin ideologi, da skal ikke staten slå tilbake ?

Opprørerne begynte mistet feste flere steder inntil diverse ekstremist Islamist bevegelser begynte trekke seg inn i Syria, de innførte samme taktikk som Taliban med du er enten med eller imot oss..

• Liker 1
Lenke til kommentar

så hvis ABB hadde hatt 50000 tilhengere som alle begynte krige etter hva han gjorde for han sin ideologi, da skal ikke staten slå tilbake ?

ikke med vold eller krig. Tror du at vår statsminister ville har gjort som han gjorde?

det som jeg er uenig er at han brukte militærmakt mot folket. Kanskje hvis han ikke hadde gjort det og ordnet litt i sammfunet så ville ikke bli noe revolusjon...

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar
Kanskje hvis han ikke hadde gjort det og ordnet litt i sammfunet så ville ikke bli noe revolusjon...

Ikke vær så naiv. Det kan alltid finnes grupperinger som ønsker å ta makten i et land, uansett hvor mye styresmaktene "ordner opp" i samfunnet. Alle har rett og slett ikke de samme idealene og den samme visjonen av hvordan samfunnet skal være. Jeg antar at du ikke er for en radikal forandring av det norske samfunnet, f.eks., men det er disse gutta her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067797

Lenke til kommentar

Opprørerne begynte mistet feste flere steder inntil diverse ekstremist Islamist bevegelser begynte trekke seg inn i Syria, de innførte samme taktikk som Taliban med du er enten med eller imot oss..

Det norske forsvaret ville aldri bli brukt mot sivilbefolkningen slik du ser med militæret i Syria.

Nå har vi et demokrati basert på menneskerettigheter, mens Syria har et diktatur basert på tortur, korrupsjon og propaganda.

Hvis Syria ble styrt politisk på en slik måte at det ikke ble begått grusomme overgrep mot sivilbefolkningen, så ville ikke terrorister ha noen legimitet for sin ideologi. Akkurat som ABB ikke har noen legimitet, han trodde jo blant annet at det norske politiet torturerte og henrettet kriminelle. Det Assad gjør med å opprettholde den elendige politiske løsningen Syria har er å gi alle ekstremister fyr på bålet. Terrorister kan nå få støtte, fordi deres ideologi blir legitimert av Assads jævelskap.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det hele tiden være enten eller. Blir litt for dumt med alle som omtaler samtlige opprørere som terrorister osv. Særlig tatt i betraktning at det ofte er de samme menneskene som reagerer når eks. Taliban blir omtalt som terrorister.

Hvis du leste hva jeg skrev så var opprørere i starten en del Syrere, men diverse andre grupperingen kom inn noe senere, fakta er at ja folk vil nok ha en forandring og annen fakta Assad hadde ALDRI bombet en fredelig protest mot regime hvis 100000 folk hadde gått ut i gatene på en fredelig måte som skjedde i Egypt..Han er smart, ja han har mye svinn på skogen men ikke noe mer en mange andre..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...