Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp en bildeserie fra Aleppo på nettsiden til telegraph.co.uk og da fra kampene i bydelen Salaheddine hvor FSA terrorister lader magasinene sine.

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen våpen ekspert, men synes å kunne se tydelig på bildet at ammunisjonen de bruker er av typen med bly på tuppen.

 

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

 

20120807-magazine_2303958k.jpg

 

Kilde: http://goo.gl/rvzQn

 

The Hague Convention of 1899, Declaration III, prohibits the use in international warfare of bullets which easily expand or flatten in the body, giving as example a bullet with a jacket with incisions or one that does not fully cover the core. This is often incorrectly believed to be prohibited in the Geneva Conventions, but it significantly predates those conventions, and is in fact a continuance of the Declaration of St Petersburg in 1868, which banned exploding projectiles of less than 400 grams.
kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Expanding_bullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så nettopp en bildeserie fra Aleppo på nettsiden til telegraph.co.uk og da fra kampene i bydelen Salaheddine hvor FSA terrorister lader magasinene sine.

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen våpen ekspert, men synes å kunne se tydelig på bildet at ammunisjonen de bruker er av typen med bly på tuppen.

 

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

 

 

 

20120807-magazine_2303958k.jpg

 

Kilde: http://goo.gl/rvzQn

 

The Hague Convention of 1899, Declaration III, prohibits the use in international warfare of bullets which easily expand or flatten in the body, giving as example a bullet with a jacket with incisions or one that does not fully cover the core. This is often incorrectly believed to be prohibited in the Geneva Conventions, but it significantly predates those conventions, and is in fact a continuance of the Declaration of St Petersburg in 1868, which banned exploding projectiles of less than 400 grams.
kilde: http://en.wikipedia....xpanding_bullet

 

poenget ditt?

Lenke til kommentar

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

 

Jeg vil nesten anbefale deg å heller bruke mer tid på spilling... Det som skjer ute i den virkelige verden er åpenbart ikke helt din greie, så da kan du vel nesten heller spare oss andre for trollingen..

 

Alternativt så finnes det et medium som kanskje passer deg bedre, nemlig tv.

 

Såå.. om du ikke har noe mer på hjertet gutten min så anbefaler jeg at du lar det være med det og spiller videre, kos deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

 

Jeg vil nesten anbefale deg å heller bruke mer tid på spilling... Det som skjer ute i den virkelige verden er åpenbart ikke helt din greie, så da kan du vel nesten heller spare oss andre for trollingen..

 

Alternativt så finnes det et medium som kanskje passer deg bedre, nemlig tv.

 

Såå.. om du ikke har noe mer på hjertet gutten min så anbefaler jeg at du lar det være med det og spiller videre, kos deg :)

haha så svar da :nei2: på spørsmålet

Lenke til kommentar

Opprørerne i Syria har kidnappet en gjeng libanesere. Det skjedde visstnok i Mai.

 

Nå har det kommet meldinger om at noen av disse libansesiske gislene ble drept under flybombing.

 

Dette igjen har trigget shiaene i Libanon. De har nå bortført et tjuetalls syrere ( i Libanon ) :

 

http://news.yahoo.co...-135636130.html

 

"Bland de kidnappade ska en turkisk affärsman, en saudier och flera syrier finnas. I en libanesisk tv-kanal visas två av de syriska gisslan, som identifierar sig som medlemmar i Fria syriska armén, omgivna av maskerade beväpnade män.

I Libanon väcker bilderna obehagliga minnen från landets inbördeskrig då landet var delat mellan shiitiska, sunnitiska, kristna och drusiska miliser. Kidnappningar blev vanliga under det 15 år långa inbördeskriget."

 

http://www.dn.se/nyh...-lamnar-libanon

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha så svar da :nei2: på spørsmålet

 

Les 3-4 sider i denne tråden og finn svarene du vil selv...

joda jeg tror at jeg forsto hva du mener. at den måten opprørene bruker fører ikke til demokrati, men det blir heller ikke et demokrati hvis USA griper in så da er det kanskje dette den beste alternativet til nå( ha ikke kommet på bedre ideer da :whistle:) ...

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

joda jeg tror at jeg forsto hva du mener. at den måten opprørene bruker fører ikke til demokrati, men det blir heller ikke et demokrati hvis USA griper in så da er det kanskje dette den beste alternativet til nå( ha ikke kommet på bedre ideer da :whistle:) ...

 

Du vet at USA, Frankrike, Tyrkia, Saudi Arabia og flere allerede bidrar med våpen og penger slik at deres proxy krig kan opprettholdes og de kan oppnå de de ønsker... ?

 

Terrorisme er aldri bra, og ei heller at utenlandske soldater skal få herje fritt i et land og bruke sivile som levende skjold..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

joda jeg tror at jeg forsto hva du mener. at den måten opprørene bruker fører ikke til demokrati, men det blir heller ikke et demokrati hvis USA griper in så da er det kanskje dette den beste alternativet til nå( ha ikke kommet på bedre ideer da :whistle:) ...

 

Du vet at USA, Frankrike, Tyrkia, Saudi Arabia og flere allerede bidrar med våpen og penger slik at deres proxy krig kan opprettholdes og de kan oppnå de de ønsker... ?

 

Terrorisme er aldri bra, og ei heller at utenlandske soldater skal få herje fritt i et land og bruke sivile som levende skjold..

 

litt sent for å redigere innleget, hvis jeg har redigert den, så ville jeg si " når jeg tenker over det så er det en farlig tanke at de får makta"

men hva er det USA, Frankrike, Saudi Arabia ønsker? Jeg vet at Saudi Arabia bidrar med våpen og penger og jeg forventet noe sånt fra USA men Frankrike det var noe nytt, men hvis du har kilde så kan det bli fint

 

Jeg er ganske enig med deg at de andre land prøver det men det er ikke så mye alternativer så nå skal jeg spørre deg en ting: Har du en bedre ide?

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med deg at de andre land prøver det men det er ikke så mye alternativer så nå skal jeg spørre deg en ting: Har du en bedre ide?

 

Det er en god idé hvis nasjonene følger visse spille regler seg imellom. Hvis Tyrkia, Saudi Arabia og Qatar hadde fulgt disse spillereglene som gjelder nasjonene imellom, så ville det ikke vært borgerkrig i Syria. Noen hundre hadde blitt drept, og så ville opprøret vært over.

 

Og grunnen til at Tyrkia, Saudi Arabia, Qatar kan drite i alle spilleregler, er jo fordi de har grønt lys fra øverste hold, USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med deg at de andre land prøver det men det er ikke så mye alternativer så nå skal jeg spørre deg en ting: Har du en bedre ide?

 

Det er en god idé hvis nasjonene følger visse spille regler seg imellom. Hvis Tyrkia, Saudi Arabia og Qatar hadde fulgt disse spillereglene som gjelder nasjonene imellom, så ville det ikke vært borgerkrig i Syria. Noen hundre hadde blitt drept, og så ville opprøret vært over.

 

Og grunnen til at Tyrkia, Saudi Arabia, Qatar kan drite i alle spilleregler, er jo fordi de har grønt lys fra øverste hold, USA.

spilleregler? Ka e den står for?

Lenke til kommentar

spilleregler? Ka e den står for?

 

Det er slikt som at man ikke oppretter treningsleire for grupper som har som mål å styrte regjeringen i nabolandet. Og man utstyrer heller ikke slike grupper med våpen.

 

Veldig fornuftige kjøreregler hvis man ikke har en forkjærlighet for elver av blod.

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag? Kilder?

 

Erfaring.... O.o

 

Sunnimuslimene er i flertall og denne krigen vil nok gå langt utover grensene til Syria fordi de sekteriske skillene er store...

 

Jeg tror dog ikke FSA kontrollerer så mye i Syria lenger, men de biter jo godt fra seg i noen områder...

 

Hører på radioen at Jan Egeland er ute å sprer løgnene til Human Right Watch... fy filleren så skuffende at norske medier ikke evner å være kritisk til noe av det som kommer derfra...

 

Jaja... nå vet jeg hva slags person du er Mr. Egeland...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

 

poenget ditt?

 

Noe i den duren O.o

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

du er hjernevasket av all "normal" media, de følger hva USA median samt den USA godkjente Arabiske landene sin media.

 

Assad er ikke noe mors beste barn på noe som helst måte, men saken er at folket i Syria ved stemme hadde ikke stemt for det som skjer nå, de fleste er uenige i at Assad er udugelig..

 

Dette er ikke Egypt du ser ikke 10000+ folk i gatene roper om at Assad skal gå av og det er faktisk en grunn til det.

 

 

Det er tydelig noe mektige krefter bak det som skjer i Syria.

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruk av slik ammunisjon i krig er å regne som en krigsforbrytelse.

 

poenget ditt?

 

Noe i den duren O.o

ke det du mener? det Bashar gjør er ikke en forbrytelse mot menneskeheten?

du er hjernevasket av all "normal" media, de følger hva USA median samt den USA godkjente Arabiske landene sin media.

 

Assad er ikke noe mors beste barn på noe som helst måte, men saken er at folket i Syria ved stemme hadde ikke stemt for det som skjer nå, de fleste er uenige i at Assad er udugelig..

 

Dette er ikke Egypt du ser ikke 10000+ folk i gatene roper om at Assad skal gå av og det er faktisk en grunn til det.

 

 

Det er tydelig noe mektige krefter bak det som skjer i Syria.

åja så du mener at folk i Syria har faktisk lyst på Bashar som president???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...