αкαѕнα Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Her er forresten et lite eksempel på hvor mye FSA liker sivile.... http://youtu.be/3_lqjxDCXNo 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Du kom med sterk kritikk mot meg. For å forstå denne kritikken må jeg stille deg spørsmålene som naturlig nok stiger frem på nytt. Disse spørsmålene er basert på ditt eget spørsmål der du spør hvorfor jeg ignorerer at mine kilder er tatt i løgn. 1) Hva er mine kilder? 2) Når ble mine kilder tatt i løgn? 3) Når har jeg ignorert at mine kilder har blitt tatt i løgn? 1. du har så vidt jeg husker aldri referert til noen kilder - det betyr at du A: enten finner på det selv eller B: ikke vil opplyse om dem fordi alle vet de lyver eller C: ikke vet hvor informasjonen kommer fra 2. Vi har motbevist påstandene i flere tilfeller og det betyr da automatisk A: du lyver eller B: du er blitt lurt av dine kilder eller C: Dine kilder tar feil 3. Ved å ignorere opplysninger som vi poster som beviser at dine kilder lyver så er jo det det samme som å ignorere at de lyver... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 "Alex Thomson is in Syria for the British Channel 4. He put up a Q&A at his blog. Some excerpts: What will happen in Aleppo? Probably what happened in Damascus – the rebels will lose. ... But the rebels look to be doing well on TV? That’s because they are winning the propaganda war better than the real war. ... But why is the Syrian army shelling its own people? You could just as easily ask why are the rebels using the Syrian people as human shields? It’s a dirty civil war and the rebels sometimes choose to fight in residential areas. ... So what do Syrians want? Hard to tell. But for sure this is not Egypt – there are no Tahrir Squares or vast protests against the regime. There is no discernible sign in any of the big cities – Homs, Aleppo and Damascus for example,that the people even wish to rise up against the regime." http://www.moonofala...a-coverage.html 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 http://www.dagbladet.no/2012/07/30/nyheter/syria/al-qaida/22747089/ Hevder al-Qaida styrker seg i Syria: - De er overalt, sier opprørskommandant 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Her er en veldig interesant analyse av situasjonen i dag http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/NG25Ak02.html Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Javel.. det visste vi jo egentlig fra før..... Revelations by a Dutch journalist who was held captive by anti- Syrian President Bashar al-Assad armed groups in the country show the terrorists are not Syrian people as western governments claim, and are rather foreign elements. Kilde: http://www.presstv.ir/detail/2012/07/30/253575/brits-no-syrians-in-syrian-terror-gang/ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Artig å se hvordan propaganda maskinen kværner på Syria for å holde fokuset borte fra egene ugjerninger. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Artig å se hvordan propaganda maskinen kværner på Syria for å holde fokuset borte fra egene ugjerninger. Hva tenkte du på da? At Libya og Syria skal taes har jo vært planlagt lenge... De lager bare påskudd og lurer folk til å støtte dem gjennom propaganda og løgn... Er jo ikke slik at de forsøker å dekke over noe vel? 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Å følge med på hva som skjer i Syria gjennom norske medier har jeg gitt opp for lenge siden. Uansett hva regjeringsstyrkene gjør der så blir alt galt når det rapporteres til oss her hjemme. Om de forholder seg passive taper de terreng og vi får rapporter om de triumferende opprørsstyrkene som stadig vinner støtte og terreng, om de går aktivt inn i kampene får vi endeløse rapporter om masakre osv. Og da rapporteres tilsynelatende absolutt alt som massakre, inkludert vanlige kamper i byer. Jeg stusser også på at vi gang på gang får høre at de bruker bomber og fly mot egen befolkning. Det er jo ikke slik at de flyr rundt og bomber randoms, men de som faktisk går i strid mot dem. Selvfølgelig bruker man da militæret. Nei det hele blir en parodi og rapporteringen og vinklingen er til og med mer ubalansert enn det vi har sett fra "krigene" på Gaza og i Libanon. 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Samtidig har vi et regime der diktatoren utnytter et helt folk for å skaffe seg enorm rikdom for seg og sin famile. For å beholde denne makten blir det brukt utstrakt tortur gjennom hele landet for å slå ned på de som skulle være kritiske og si noe negativt. Politiet følger lydig diktatorens befalinger ved hjelp av korrupsjon. Dette er et land der det ikke finnes politisk frihet. Dette er et land der alle medier er statlige. All media er propaganda. Å uttrykke sin politiske syn og kritikk av regimet vil medføre fengsling på ubestemt tid, tortur og i mange tilfeller henrettelser uten at noen får vite noe. Syria har et av verdens mest grusomme og brutale regimer. Det er ingen tvil om at det MÅ opphøre. Sivile i Syria kan ikke få frihet så lenge Assad beholder makten, fordi Assad kun kan beholde makten ved å frata mennesker sine rettigheter. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) *snipp* Syria har et av verdens mest grusomme og brutale regimer. Det er ingen tvil om at det MÅ opphøre. Sivile i Syria kan ikke få frihet så lenge Assad beholder makten, fordi Assad kun kan beholde makten ved å frata mennesker sine rettigheter. Og på hvilket grunnlag skal vi kunne ta stilling til denne påstanden da?? Er det dine ord eller er det ordene fra dine "helter" i FSA som i klippet under: (ADVARSEL: Svært sterke scener i denne filmen... IKKE SE OM DU HAR DÅRLIG MAGE) http://youtu.be/22E7cENoYCY Endret 1. august 2012 av αкαѕнα 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Samtidig har vi et regime der diktatoren utnytter et helt folk for å skaffe seg enorm rikdom for seg og sin famile. For å beholde denne makten blir det brukt utstrakt tortur gjennom hele landet for å slå ned på de som skulle være kritiske og si noe negativt. Politiet følger lydig diktatorens befalinger ved hjelp av korrupsjon. Dette er et land der det ikke finnes politisk frihet. Dette er et land der alle medier er statlige. All media er propaganda. Å uttrykke sin politiske syn og kritikk av regimet vil medføre fengsling på ubestemt tid, tortur og i mange tilfeller henrettelser uten at noen får vite noe. Syria har et av verdens mest grusomme og brutale regimer. Det er ingen tvil om at det MÅ opphøre. Sivile i Syria kan ikke få frihet så lenge Assad beholder makten, fordi Assad kun kan beholde makten ved å frata mennesker sine rettigheter. Og her er jeg heller ikke uenig, men jeg tror ikke den demoniseringen vi ser i dag bringer noe godt, tvertimot fører det til at vi sitter igjen med ett bilde som, for mange av oss, er åpenbart feil, av selve krigføringen. At mange av opprørsgruppene kjemper for noe riktig er jeg ikke uenig i, men det virker som om pressen i sin iver etter å prise den arabiske våren svelger absolutt alt negativt som sies om regjeringsstyrkene og skriver minimalt negativt om opprørerne. Samtidig belyser de ikke de problematiske sidene ved strid i bebyggelse, som er en kjent sak for alle med en viss militær erfaring, men fortsetter å legge ut om bombing av egen befolkning og masakre. edit. tegnsetting Endret 1. august 2012 av herzeleid Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Vi er altså stort sett er enige. Problemet med denne krigen er at den er skitten på alle mulige måter. Jeg vil likevel ikke si at å påpeke at en diktators bruk av tortur og henrettelser og korrupt politi for å beholde makten er demonisering. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Er det dine ord eller er det ordene fra dine "helter" i FSA som i klippet under: Hvordan kan Assad beholde makten dersom demonstrasjoner ikke blir slått ned på? Hvordan kan han beholde makten uten et korrupt politi? Hvordan kan han beholde makten uten å fengsle, torturere og henrette de som er kritiske og avslører disse metodene? Tipper Assad selv er mest interessert i få svar på det spørsmålet, for han har ingen bedre løsning. Dessuten har korrupsjon, tortur og henrettelser fungert utmerket frem til nå. Virker som du hinter til at Syria ikke har et gjennomkorrupt politi? Virker som du stiller deg kritisk til Assads utstrakte og systematiserte tortur? Tror du ikke noe på at de som ytrer seg kritisk til diktaturet blir fengslet på ubestemt tid? Er det dine ord eller er det ordene fra dine "kilder", syrisk media? Du vet at alle syriske aviser, tv- og radiokanaler er styrt av Assad og bare for si det regimet tillater? Endret 1. august 2012 av Abigor Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Er det dine ord eller er det ordene fra dine "kilder", syrisk media? Du vet at alle syriske aviser, tv- og radiokanaler er styrt av Assad og bare for si det regimet tillater? Jeg liker å lenke til kildene mine i hver eneste post.. Det er svært få poster hvor jeg ikke kommer med en lenke til min påstand... Likte du filmen over?? Søk litt hvorfor det er så stor motstand mot mindretalls styret... Det er Sunnier som er i flertall som har fått det for seg at de skal fjerne Shia muslimene... 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Åja det var godt å vite. Jeg trodde det var fordi politet var korrupt, politiske aktivister ble fengslet og torturert, sivile blir henrettet uten lov og dom. Men dette er ifølge deg tvilsomt, og ikke grunn til å gjøre opprør. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Assad beholder makten fordi han har støtte i majoriteten av befolkningen ditt ignorante nek. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Åja. Det tror jeg Kim Jong-un også gjør. Rart de må bruke tortur og henrettelser av de som kritiserer ham da. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10067394 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Over-1000-barn-er-blitt-drept-i-Syria-6955117.html Skjønner ikke hvordan folk kan holde med opprørerne. Jeg holder med det syriske folk i det at Assad-regimet må gå, men IKKE det væpnede opprøret. De har ikke peiling på hva de driver med. De gjør seg selv til krigsforbrytere. Det er en jævlig kjip start på et nytt land, der vinnerne også er krigsforbrytere. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Enig. Men når opprørerne bare har lært av Assad, så skulle det jo et mirakel til for at de ikke skulle drive med propaganda, henrette, torturere og massakrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå