Kubin Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Dersom CIA eller andre hadde hatt noen interesser i fattige og korrupte Syria, ja da hadde de gjort det for lenge siden. Ikke så sent som i 2012. Avisa "The Guardian" har sett litt nærmere på Syrias opposisjon, og deres bånd til diverse grupperinger i USA : "Syrian Opposition’s Amazing CIA Credentials. (...) ... these Syrian engines of regime change are products of the US empire and its interventionist, Trotskyite foreign policy of “global democratic revolution.” (...) Bassma Kodmani — member of the executive bureau and head of foreign affairs, Syrian National Council. Two-time Bilderberg meeting attendee. Director of governance and international co-operation program for (CIA-front) Ford Foundation in pre-”Arab Spring” Egypt. Executive director of the Arab Reform Initiative (ARI) — a researchprogramme initiated by the Council on Foreign Relations (CFR). ( Og så videre ) The Guardian-artikkelen konkluderer : This has been brewing for a time. The sheer energy and meticulous planning that’s gone into this change of regime — it’s breathtaking." http://fromthetrench...dentials/17625/ Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 her er jo litt nyheter : Og her litt mer: Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 "Syria massacre dead mostly rebels, activists say. Most of the people killed in the Treimsa violence in central Syria were rebel fighters, an activist said on Friday, adding the bloodbath followed a Free Syrian Army attack on an army convoy." http://www.nowlebano...3#ixzz20aSQHwSI Samme historie, om islamister som angriper og gjemmer seg blandt sivile, som de ofrer villig. Men denne gangen måtte de visst ta en del tap selv. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 For min del kan gjerne Assad og han støttespillere få samme behandling som Gaddafi fikk. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 For min del kan gjerne Assad og han støttespillere få samme behandling som Gaddafi fikk. Med andre ord synes du det er helt greit å aktivt delta i statskupp og styrte lands styrer fordi du er uenig i hvordan de styrer landet... ? Og det er jo selvsagt helt greit at flere titalls tusen uskyldige ofres for å oppnå det du ønsker.. Jeg regner selvsagt med du støttet handlingene som Breivik utførte, det er jo samme logiske utgangstidspunkt som du viser til... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Den tyske journalisten Jürgen Todenhöfer, som sist uke intervjuet Assad for tysk fjernsyn ( ARD ), har skrevet i Bild ( Link til tysk versjon ) om sitt besøk i Damaskus. Her forteller han om sitt møte med et øyenvitne fra Houla : "Eight days ago, I flew to Damascus. There, I conducted interviews with victims of war. Members of the Opposition had arranged this meeting. I spoke the longest time with Ahmed, a young man from Houla (Hula). (...) Friends from the neighboring villages, with whom Ahmed had recently demonstrated against Assad, have invaded into his house to kill him and his family. They accused him that he had converted to the Shiite faith. Somehow he managed to convince his old friends, that he is still a Sunni Muslim. Then the murderers rushed into the house next door, where his brother lived with his family. They have actually converted to the Shiite faith. They were murdered along with their children by the rebels." http://www.chrisroub...-from-al-houla/ Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Med andre ord synes du det er helt greit å aktivt delta i statskupp og styrte lands styrer fordi du er uenig i hvordan de styrer landet... ? Selvfølgelig. Det gjelder alle terrorregimer som dreper og torturerer sivile mennesker. Og det er jo selvsagt helt greit at flere titalls tusen uskyldige ofres for å oppnå det du ønsker.. Nei det har aldri blitt sagt. Vi ønsker oss slutt på at en av verdens verste ledere skal bruke militæret på sin egen befolkning og ha utstrakt tortur av meningsmotstandere. Jeg regner selvsagt med du støttet handlingene som Breivik utførte, det er jo samme logiske utgangstidspunkt som du viser til... Nei langt ifra. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg regner selvsagt med du støttet handlingene som Breivik utførte, det er jo samme logiske utgangstidspunkt som du viser til... Nei langt ifra. Dette er hva du støtter... Barnemordere og masse drapsmenn.. Her er et knippe med gode eksempler: http://www.infowars.com/shocking-videos-reveal-truth-behind-syrian-freedom-fighters/ Du burde dele celle med brevik... Samme galskap og legitimering av drap og vold.... Lenke til kommentar
z0roaster Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Med andre ord synes du det er helt greit å aktivt delta i statskupp og styrte lands styrer fordi du er uenig i hvordan de styrer landet... ? Selvfølgelig. Det gjelder alle terrorregimer som dreper og torturerer sivile mennesker. Og det er jo selvsagt helt greit at flere titalls tusen uskyldige ofres for å oppnå det du ønsker.. Nei det har aldri blitt sagt. Vi ønsker oss slutt på at en av verdens verste ledere skal bruke militæret på sin egen befolkning og ha utstrakt tortur av meningsmotstandere. Det er bare noe du tror fordi du er totalt hjernevasket. Ikke på noe tidligere tidspunkt i historien har det vært legitimt for Vesten å blande seg inn i andre staters affærer fordi de liksom "dreper og torturerer sivile mennesker". Hele FN er bygget på prinsippet om ikke-intervensjon, men takket være et tiår med propaganda alá "Kony 2012" skal hele saueflokken nå gå til krig mot onde terrorister. Det er faen meg begredelig å se på. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Jeg kom over en ganske spennende film som ganske detaljert forklarer hvem som står bak de forskjellige organisasjonene som er primære kilder for det ene og det andre inne i Syria.. Det er ganske skremmende hvordan amerikansk imperialisme pakkes inn om dagen, og her ser dere litt hvordan de gjør det... http://youtu.be/Rss6NM8Tp44 Endret 20. juli 2012 av αкαѕнα Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) For min del kan gjerne Assad og han støttespillere få samme behandling som Gaddafi fikk. Med andre ord synes du det er helt greit å aktivt delta i statskupp og styrte lands styrer fordi du er uenig i hvordan de styrer landet... ? Og det er jo selvsagt helt greit at flere titalls tusen uskyldige ofres for å oppnå det du ønsker.. Jeg regner selvsagt med du støttet handlingene som Breivik utførte, det er jo samme logiske utgangstidspunkt som du viser til... Nå overdriver du nå litt vil jeg tro? Delta aktivt i ett statskupp - jeg? Og når ble Assad leder for flere land siden du sier styrter lands ( i flertall ) styre? Og når kom A.A.Breivik inn i bilde? Nei gutt ta deg en pille og ro deg ned, dette holder ikke vann. Jeg sa Assad, - hverken hans mor eller svigermor, ei heller "flere titall tusen uskyldige" som du nevner. I så måte hvem er disse titalls tusen uskyldige? Torturistene som jobber under Assad og piner, voldtar og dreper 12 åringer? Venligst ikke svar på mine innlegg hvis du ikke greier å samle de få celler til ett noenlunde skikkelig svar. Og som ett ikke svar til deg: Både i Libya og nå i Syria "roper" de på hjelp fra vesten. Jeg har forståelse for dette og støttet Nato,s angrep i Libya. Men jeg har også motforestillinger. Fordi - i begge land har de protester - gått i tog og ropt ned med vesten. Brent vestlige flagg og dukker av vestlige ledere. Av gode eller mindre gode grunner. Når så de samme? - når det hardner til i eget land ber om hjelp fra de - de hatet så intens for få år siden... Så vet jeg sannelig ikke om denne "hjelp" burde gies. Endret 21. juli 2012 av Vårbris Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Delta aktivt i ett statskupp - jeg? Ikke du personlig da... O.o Men med "å aktivt delta" mener jeg jo selvsagt militære aksjoner mot et land. Du sier jo at det er ok... Aksept er en slags "deltagelse" rent juridisk... Og når kom A.A.Breivik inn i bilde? Breivik legitimerer drap som nødvendig på samme måte som deg når du sier at det er OK å bombe folk fordi du er uenig i hvordan landet styres... I så måte hvem er disse titalls tusen uskyldige? Torturistene som jobber under Assad og piner, voldtar og dreper 12 åringer? Se posten over så får du en liten forklaring på kredibilliteten i påstander som dette... Det er like dumt som de påstandene om at Gaddaffi bombet sivilbefolkningen med jagerfly... Både i Libya og nå i Syria "roper" de på hjelp fra vesten. Jeg har forståelse for dette og støttet Nato,s angrep i Libya. Men jeg har også motforestillinger. Og du baserer din støtte på rapporter som er falske og situasjoner skapt av terrorister som både er i politisk og religiøs kamp i landet... Dette var identisk i Libya også... Kristne og shia muslimer blir regelrett halshugget og drept i hundretalls... Familier som støtter Assad blir myrdet og publisert i media som sivile som er drept av Assad... Og når du støtter slike handlinger så er du på svært tynn is mener jeg.. Støtter du massemordere som legitimerer drap på samme måte som Breivik, er det jo ikke veien kort til å si at du likså godt burde støtte hans handlinger.. selv om du er uenig i hans handlinger er logikken den samme... Og forresten... Du er nok ei jente som ser for mye på den informasjonen som serveres gjennom offisielle kanaler... Søk litt... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 " "The Free Syrian Army ruined our lives," said one Iraqi man who had just arrived with his Syrian wife and daughter." http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18930876 "UN fears for safety of Iraqi refugees in Syria." http://www.thestate.com/2012/07/20/2361416/un-fears-for-safety-of-iraqi-refugees.html#.UAqQ22HHUpU ( Ikke engang de som har kommet seg til Irak tør å kritisere opprørerne åpent : "As everyone prepared to leave the station, the Syrian woman asked me not to use the interview we had on camera, because she would still like to return to Syria and feared retaliation for what she said." - linken øverst ) 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Tidligere etterretningsagent Alastair Crooke ( MI6 ) sier at borgerkrigen i Irak vil være småtterier sammenlignet med hva som vil komme når islamistene har tatt Syria : "Islamic fighters flocking to Syria. (...) "The sectarian fighting that wreaked Iraq in the wake of the U.S.-led invasion nine years ago will pale in comparison to what is to come, says Mr. Crooke. Al-Qaeda of Mesopotamia, the group once led by the late Abu Musab al-Zarqawi, is alive and well in Iraq, and attacks on various groups of unarmed Shia pilgrims earlier this year are just a taste of what may follow an Islamist victory in Damascus." http://www.theglobea...160/?cmpid=rss1 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 "Tony Blair Warns Obama, West Ignorant of Islamic Extremist Threat." http://www.christian...t-threat-78848/ "Tony Blair: 'The West is asleep on the issue of Islamist extremism' " http://www.telegraph...-extremism.html ---------- Kom over en artikkel i Jerusalem Post, om hvordan Hillary Clinton ble pepret med tomater da hun var i Kairo nylig. Og Barry Rubin skriver : Det virkelig interessante er hvem som sto bak pepringen. "Reportedly, the hurlers were members of the Free Egyptians Party together with other Egyptian liberals. At the same time, leading Christians, including Naguib Sawiris, the man behind that party and perhaps the most outspoken anti-Islamist figure in Egypt today, refused to meet with Hillary. Why? Because these people see the Obama administration as an ally of the Muslim Brotherhood. That might sound far-fetched to the mainstream media (though not to you, dear readers) but it is taken for granted in much of the Middle East. In the articles of liberal Arabs; the statements of Persian Gulf Arab establishment figures; the conversations of Syrian, Turkish, Iranian and Lebanese oppositionists, the idea that the US government is now helping the Islamists is taken for granted. Let me repeat that: It is taken for granted." http://www.jpost.com....aspx?id=278503 Det er virkelig slik at en ser på det Obama gjorde helt i starten av presidentperioden med nye øyne : "As Obama bowed his head, the Saudi monarch hung the Order of Abdul Aziz al Saud around his neck. The golden chain of the order that was placed around Obama’s neck was decorated with the crossed swords representing the House of Saud and the House of Wahhab. On the order were the words, “Pioneer of Islamic Solidarity.” " http://frontpagemag....ic-world-order/ 1 Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 http://www.dbtv.no/?vid=1722888999001 ...der mistet det væpnede opprøret min støtte. du bruker FAEN ikke barnesoldater. Om så fienden bruker atomvåpen, så skal ikke barn behøve å sloss. Det er skikkelig lavmål. Jeg håper virkelig at det blir en grundig oppvask etter opprøret, og at de som gav disse barna våpen blir straffet. Det blir så hyklersk å sloss for frihet og demokrati når man gjør slikt som dette. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det er bare sivilbefolkningen som fortjener støtte. De er fanget mellom væpnede opprørssoldater og militæret. Syria er blant verdens mest grusomme land å leve i for øyeblikket, og det er særlig på grunn av Assad-familiens elendige styre av landet gjennom generasjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Nei gutt ta deg en pille og ro deg ned, dette holder ikke vann. Og forresten... Du er nok ei jente som ser for mye på den informasjonen som serveres gjennom offisielle kanaler... Søk litt... Så vidt jeg vet er αкαѕнα en av de med full identitet her inne. Vårbris har enda ikke valgt kjønn så statistisk sett er det vel 50 / 50 prosent sjans for at vedkommende er jente. Ser man hvem som poster på dette forumet i slike tråder er vel sjansen redusert til 20 % for at det er en kvinne. Generelt, dette har jeg for lite greie på så jeg er varsom med å stikke hånden inn i dette vepsebolet. Man vet hva man har. Vet man hvem man får? Hvem vil savne diktatoren Assad? Kan man få noe verre? For eksempel en som bruker masseødelleggelsesvåpen (gass) mot egne befolkning som Saddam Hussein gjorde. Vil Assad bruke masseødeleggelsesvåpen mot egen befokning som en siste krampetrekning. Han har sagt at han vil bruke det mot ekstern intervensjon. Selv Russland advarer mot det. Hvilket statsoverhode bruker tanks, fly og raketter mot egen befolkning. Der var (er) et alternativ. Ta signalene, sin hatt og gå. Fn ville nok hjulpet til med en ordnet overgangsperiode. Nå er det kaos. Hva kommer etter kaos? Hvilken rolle spiller terrornettverket Al Qaeda? Al Qaeda er på offensiven i Afrika og øker sin innflytelse sterkt i Mali. Web og nyhetssøk: al quaida mali Endret 27. juli 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Du henger deg stadig opp i identitet som om det skulle være av betydning. Du vet ikke om noen du ikke kjenner bruker sin identitet eller ikke, så det kan du ikke påstå. Å spekulere i kjønn ser jeg ikke verdien av. Kan du forklare hvorfor det er relevant? Ellers en bra rekke punkter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Du henger deg stadig opp i identitet som om det skulle være av betydning. Du vet ikke om noen du ikke kjenner bruker sin identitet eller ikke, så det kan du ikke påstå. Å spekulere i kjønn ser jeg ikke verdien av. Kan du forklare hvorfor det er relevant? Det var da de to som bragte det på banen. Jeg så det mer som en digresjon. Endret 27. juli 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå