ProjectA Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Jeg prøver bare å gjøre mitt for å få folk til å forstå at USAs demokratisering av verden virker mot sin hensikt. Man skaper ikke vennskapelige bånd land imellom ved bruk av militærmakt. Det er vel derfor det er så dårlig bånd mellom USA og Japan. Eller USA og Tyskland. ( EDIT: Grammatiske feil) Du tenker vel i andre verdenskrig. USA og Russland er de som alltid har hatt et dårlig bånd. USA er venn med Japan og Tyskland. Synes at USA er illuminati ettersom de er alltid på jakt etter petroleum og ønsker å kreve fra andre land. (Min mening) Blir vel kun satt militære aksjoner dersom USA finner noen "gullgruver" i Syria. Synes at det var greit når Kina og Russland la veto fordi dette vil skje det samme som det var i Balkan i 90-tallet og i Libya. Må være flere eksempler på dominoeffekt/kjedereaksjon men kommer ikke i farta. Litt rart at de arabiske landene ikke griper inn da de er mye nærmere Syria :/ Uansett synes jeg at presidenten i Syria er helt forferdelig. Barn, kvinner og eldre blir torturert og massakret i filler. Blir bare kvalm av presidenten og militæren. Håper freden kommer så raskt som mulig og presidenten forsvinner. Endret 27. mai 2012 av ProjectA Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Du tenker vel i andre verdenskrig. USA og Russland er de som alltid har hatt et dårlig bånd. USA er venn med Japan og Tyskland. *host* Vil bare gjøre deg oppmerksom på at han var sarkastisk. USA banket Tyskland og Japan og er nå gode venner, altså funker det å bruke militærmakt ellernosånt. Endret 27. mai 2012 av Kalahari 1 Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Du tenker vel i andre verdenskrig. USA og Russland er de som alltid har hatt et dårlig bånd. USA er venn med Japan og Tyskland. *host* Vil bare gjøre deg oppmerksom på at han var sarkastisk. USA banket Tyskland og Japan og er nå gode venner, altså funker det å bruke militærmakt ellernosånt. hahahaha! USA gjorde nesten ingenting mot tyskerne. Var vel 27 millioner russere som døde i andre verdenskrig mot tyskerne og sånt. Hva gjorde USA? Slåss mot japanerne og fikk ganske mye juling der også. Hvis ejg ikke tar feil så hjalp kineserne litt. Vet de sloss mot tyskerne også men dette er veldig LITE andel av antall styrker dersom vi sammenligner med Russland. Overdrev litt nå da men antall styrker fra amerikansk side men styrkene var mindre enn det russerne hadde. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Hvis Tyskland ikke hadde sendt noen soldater inn i Polen og Russland og istedenfor angrepet USA i 1937, to år før Russland kom med i krigen, og i tillegg kommet så langt som til Washington DC før de ble presset tilbake, hadde vel det blitt motsatt. Endret 27. mai 2012 av Abigor Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvis det døde 27 millioner russere i kamp mot tyskerne som du påstår, vil jeg heller si at russerne var komplett udugelige og trengte all den hjelp de kunne få. Du burde kanskje åpne en historiebok og se hvordan andre verdenskrig foregikk. Uansett var poenget mitt bare at du ikke skjønte den åpenbare sarkasmen du ble utsatt for. Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 . Hvis Tyskland ikke hadde sendt noen soldater inn i Polen og Russland og istedenfor angrepet USA i 1937, to år før Russland kom med i krigen, og i tillegg kommet så langt som til Washington DC før de ble presset tilbake, hadde vel det blitt motsatt. Overrasket over at en del her ikke kan historien godt nok. Dersom jeg har rett (sjekka ikke wiki bare så dere vet) så begynte tyskerne å invadere Russland i 1943. Med tanke på at et tysk ubåt (husker ikke årstall) klarte å komme seg frem til havnen og handle litt varer der helt uten å bli merka til, så kunne de kommet seg til Washington DC. I noen uker før de må flykte. Og USA var jo ikke innbalndet med i krigen før i 1941 da japanerne angrep Pearl Harbor. Polen var dessuten delt mellom russerne og tyskerne (de inngikk i en avtale før tyskerne seinere angrep russland). Hvis det døde 27 millioner russere i kamp mot tyskerne som du påstår, vil jeg heller si at russerne var komplett udugelige og trengte all den hjelp de kunne få. Du burde kanskje åpne en historiebok og se hvordan andre verdenskrig foregikk. Uansett var poenget mitt bare at du ikke skjønte den åpenbare sarkasmen du ble utsatt for. Sovjetunionen var så dårlig rustet både før og etter andre verdenskrig at forsvaret var bare en vits. Fire menn delte på en rifle men Sovjetunionen hadde til gjengjeld verdens største forsvar (antall soldater). Er heller du som trenger å ta en titt på historiebøkene. Har sett nok dokumentasjonsserier/filmer, bøker og faktabøker slik at jeg trenger ikke se på wikipedia på en god stund Kan komme med flere argumenter dersom du ønsker. Ikke noe imot for å dele litt informasjon om andre verdenskrig. Det med sarkasmen, er vel for sliten for å ha forstått den. Beklager dersom du var fornærmet. Kom på nettopp at Sovjetunionen hadde fremdeles dårlig økonomi etter at kommunismen ble innført i landet i 1917. Kommer ikke mere på farten. Kan dele informasjon om første verdenskrig også hehe Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Stemmer det, Stalin sendte jo tonnevis med korn, olje og andre ressurser for å blidgjøre Hitler. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Vet ikke hvorfor, men den siste masakren i bydelen Hula har jo ikke blitt nevnt i denne tråden enda... The recent horrific hula massacre of 90 civilians, 25 of which are children, is the hallmark of CIA death squads, based in Northern Lebanon. The objective, a false flag attack to incite sectarian war in Syria and garnish international support to attack Syria. False flag attacks were done in Iraq, under the auspice of John Negroponte, and incited a sectarian war between Shiite and Sunni. http://youtu.be/zQM0TBsVkcU Her er enda en video som tar for seg en del andre ting, men denne inneholder en hel del sterke bilder så jeg legger den i en spoiler... http://youtu.be/y2_owegdPms Er det ikke egentlig litt for opplagt hva dette dreier seg om? Hvorfor skulle Syriske styrker drepe en hel haug med sivile, skjære strupene over på en hel haug og så ringe opprørerne som da kunne komme å filme elendigheten og få det annonsert på Al -Jazeera og Al-Arabiya... Jeg trodde at vi ville få angrep på inspektørene, men dette er jo helt grusomt og veldig utspekulert. Jeg synes dog at folk flest burde tenke over hva som er i ferd med å skje... Endret 27. mai 2012 av αкαѕнα Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 . Hvis Tyskland ikke hadde sendt noen soldater inn i Polen og Russland og istedenfor angrepet USA i 1937, to år før Russland kom med i krigen, og i tillegg kommet så langt som til Washington DC før de ble presset tilbake, hadde vel det blitt motsatt. Overrasket over at en del her ikke kan historien godt nok. Dersom jeg har rett (sjekka ikke wiki bare så dere vet) så begynte tyskerne å invadere Russland i 1943. Med tanke på at et tysk ubåt (husker ikke årstall) klarte å komme seg frem til havnen og handle litt varer der helt uten å bli merka til, så kunne de kommet seg til Washington DC. I noen uker før de må flykte. Og USA var jo ikke innbalndet med i krigen før i 1941 da japanerne angrep Pearl Harbor. Polen var dessuten delt mellom russerne og tyskerne (de inngikk i en avtale før tyskerne seinere angrep russland). Hvis det døde 27 millioner russere i kamp mot tyskerne som du påstår, vil jeg heller si at russerne var komplett udugelige og trengte all den hjelp de kunne få. Du burde kanskje åpne en historiebok og se hvordan andre verdenskrig foregikk. Uansett var poenget mitt bare at du ikke skjønte den åpenbare sarkasmen du ble utsatt for. Sovjetunionen var så dårlig rustet både før og etter andre verdenskrig at forsvaret var bare en vits. Fire menn delte på en rifle men Sovjetunionen hadde til gjengjeld verdens største forsvar (antall soldater). Er heller du som trenger å ta en titt på historiebøkene. Har sett nok dokumentasjonsserier/filmer, bøker og faktabøker slik at jeg trenger ikke se på wikipedia på en god stund Kan komme med flere argumenter dersom du ønsker. Ikke noe imot for å dele litt informasjon om andre verdenskrig. Det med sarkasmen, er vel for sliten for å ha forstått den. Beklager dersom du var fornærmet. Kom på nettopp at Sovjetunionen hadde fremdeles dårlig økonomi etter at kommunismen ble innført i landet i 1917. Kommer ikke mere på farten. Kan dele informasjon om første verdenskrig også hehe Tyskerne innvaderte Sovjet i 1941, og med mindre du har tenkt til å sende en innvasjonshær i Ubåt er jeg nysgjerrig på hvordan den underlegne tyske marinen som i stor grad baserte seg på kortere avstand til å sende over tyske styrker og opprettholde forsyningslinjene. Hint, det kunne den ikke. Ellers ser jeg mange trekker konklusjoner utifra tapstall alene. Sovjet kunne aldri holdt ut alene uten de vestlige allierte. En ting er alle styrkene som var bundet opp i NordAfrika samt Vest og Nord Europa og som senere var bundet i kamper i Italia og Vestfronten. En annen ting er den allierte bombingen av tysk industri som medførte nedsatt produksjon samt at Luftwaffe måtte bruke store ressurser på dette. For ikke å glemme at uten USA ville Sovjet antagelig hatt Japan i Øst og Sørøst noe de på ingen måte hadde kapasitet til å takle. Så nei, man kan ikke si at noe enkelt land klarte det alene, uten at jeg ser helt hva det har med tråden å gjøre Vet ikke hvorfor, men den siste masakren i bydelen Hula har jo ikke blitt nevnt i denne tråden enda... The recent horrific hula massacre of 90 civilians, 25 of which are children, is the hallmark of CIA death squads, based in Northern Lebanon. The objective, a false flag attack to incite sectarian war in Syria and garnish international support to attack Syria. False flag attacks were done in Iraq, under the auspice of John Negroponte, and incited a sectarian war between Shiite and Sunni. http://youtu.be/zQM0TBsVkcU Her er enda en video som tar for seg en del andre ting, men denne inneholder en hel del sterke bilder så jeg legger den i en spoiler... http://youtu.be/y2_owegdPms Er det ikke egentlig litt for opplagt hva dette dreier seg om? Hvorfor skulle Syriske styrker drepe en hel haug med sivile, skjære strupene over på en hel haug og så ringe opprørerne som da kunne komme å filme elendigheten og få det annonsert på Al -Jazeera og Al-Arabiya... Jeg trodde at vi ville få angrep på inspektørene, men dette er jo helt grusomt og veldig utspekulert. Jeg synes dog at folk flest burde tenke over hva som er i ferd med å skje... Som en digresjon, de amerikanske overgrepene, som helikopteret som meier ned sivile, er de også false flagg? 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Som en digresjon, de amerikanske overgrepene, som helikopteret som meier ned sivile, er de også false flagg? Jeg har litt problemer med å ta stilling til et så generelt spørsmål... Er det en spesiell episode du sikter til ? Men for at du skal få noe å tenke på så kan du jo ta en titt på disse masakrene: Al-Hula Gsar Al-shughour Hama -Al-Asi Bab Amro Karm Al-zaytoon Sjekk litt på Youtube på disse O.o Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Som en digresjon, de amerikanske overgrepene, som helikopteret som meier ned sivile, er de også false flagg? Jeg har litt problemer med å ta stilling til et så generelt spørsmål... Er det en spesiell episode du sikter til ? Men for at du skal få noe å tenke på så kan du jo ta en titt på disse masakrene: Al-Hula Gsar Al-shughour Hama -Al-Asi Bab Amro Karm Al-zaytoon Sjekk litt på Youtube på disse O.o Mer spesifikt dreier det seg om man tror på at amerikanske soldater begår overgrep og grusomheter mens når andre gjør det er det false flag. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Mer spesifikt dreier det seg om man tror på at amerikanske soldater begår overgrep og grusomheter mens når andre gjør det er det false flag. Godt poeng forsåvidt, men jeg husker ikke om noen spesielle episoder hvor amerikanerne har benektet at de har gjort det, men flere hvor de beklager sivile tap, men likevel forsvarer angrepet. Blir ikke helt det samme... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Mer spesifikt dreier det seg om man tror på at amerikanske soldater begår overgrep og grusomheter mens når andre gjør det er det false flag. Godt poeng forsåvidt, men jeg husker ikke om noen spesielle episoder hvor amerikanerne har benektet at de har gjort det, men flere hvor de beklager sivile tap, men likevel forsvarer angrepet. Blir ikke helt det samme... Finnes jo temmelig mange tilfeller gjennom tidene der amerikanske, og andre forsovet, har begått overgrep. Det samme kan man jo si om kampene mellom Israel og nabolandene. Slik jeg tolker denne "masakren" er det snakk om bombing av ett ommråde der mange sivile har blitt drept. Hvorvidt det var kamper i ommrådet ellers og om dette var gjennsidig strid har jeg hørt lite om. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Her er en presse konferanse om massakren i Al-Hula: 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Å drepe mennesker, særlig sivile mennesker, kvinner og barn, det har Assad-familien bevist gjennom historien at de bruker som verktøy for å demonstrere makt og knuse opposisjonen. Problemet idag imotsetning til før er at nå er kameraer små og billige, selv fattige syrere får tak i noen. Også er det internett og infrastruktur til å spre disse grusomhetene. Før kunne diktaturet fengsle, torturere og drepe akkurat hvem de ville uten at noen fikk vite det. Og selv om de sikkert forbyr internett og mobilkameraer nå så er det ikke like enkelt lenger. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Er saken så opplagt som vestlig media vil ha det til?? 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Når det er kjeltringer på alle kanter kan du være sikker på at alle lyver. Forskjellen er at Assad-familien styrer en stat, det gjør ikke de andre terroristene. Akkurat hva diktatoren har gjort eller ikke betyr ikke så mye. Listen over jævelskap og menneskelig lidelse er uendelig lang. Å slenge på 100 barn der spiller ingen rolle. Endret 28. mai 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Trenger ikke falske bilder når man har ekte video av de døde. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå