Juviking Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Oppretter denne som respons på den løgnaktige svertekampanjen som nå foregår i vestlig presse mot Syria som utvilsomt vil danne grunnlaget for atter en meningsløs krig for å støtte en absolutt minoritet mot "undertrykkelse". http://www.breitbart.com/article.php?id=CNG.7a1f679ced5b40465c22d8e765ab2046.881&show_article=1 US Senator John McCain raised the prospect Sunday of possible armed intervention to protect civilians in Syria where a crackdown on pro-democracy protests has killed more than 3,000 people. (finnes ingen beviser) ---------------------- Når skal vi i vesten protestere mot disse krigene som blir startet på stadig tynnere grunnlag? Endret 29. oktober 2011 av Juviking 8 Lenke til kommentar
Utlendingen Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Du bør lese dette Lenke til kommentar
Utlendingen Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Another NATO Proxy War Begins Lenke til kommentar
Utlendingen Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Russia sends warships to Syrian waters Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Interessant : "According to the latest opinion poll commissioned by The Doha Debates ( funded by the Qatar Foundation ), Syrians are more supportive of their president, with 55% not wanting him to resign. One of the main reasons given by those wanting the president to stay in power was fear for the future of the country." http://www.thedohadebates.com/news/item/index.asp?n=14312 1 Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 De så vel hva som skjedde i libya ... 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Et veldig interessant sitat : "Israelske "Samsonblinded" skriver allerede 25 des 2011 en artikkel om at "Nato plasserer muslimske radikalere inn i Free Syrian Forces". Honorar til disse betales av SaudiArabia og Nato tar seg av transporten. "Samsonblinded" skriver i min oversettelse: "Vårt problem er ikke at de igansetter vettløs vold i Syria, men at Vesten foretar en repitisjon av den Afghanske fiaskoen ved å støtte en annen Al-Qaida lik gruppe av islamske radikalere. Disse vil da utvikle sin krigserfaring ved deres andre korte krig i løpet av ett år ( med Libya som den første ) og DE VIL OPPSØKE NYE EVENTYR." http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat4/thread235277/ 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 " ‘Free Syrian Army’ May Split in Leadership Battle. The main organized armed group fighting the Syrian regime, the Turkish-backed “Free Syrian Army” (FSA), is reportedly facing a leadership struggle that could threaten its brief existence. Strife arose recently because the current FSA leader, Col. Riyad al-Assad, is no longer the highest ranked military defector since Gen. Mustafa al-Sheik joined the organization two weeks ago. Gen. Sheik is calling for the creation of a “military council,” which he would head, to command the FSA. Col. Assad insists he will remain in command since he defected first." http://news.antiwar.com/2012/01/23/reports-free-syrian-army-may-split-in-leadership-battle/ Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Mer innsikt i Russlands posisjon : Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Russland ditt, Russland datt.. De gjorde ikke en ting i Libya og kommer ikke til å gjøre noe nå heller. 3 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Russland ditt, Russland datt.. De gjorde ikke en ting i Libya og kommer ikke til å gjøre noe nå heller. De jobber for å unngå at enda en stat blir sendt ut i islamistisk kaos. Vesten skyver på for at det skal skje. Lenke til kommentar
Almadani Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 AlAsad skal gå av uansett under press av demonstranter..... Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Jeg ser ingen legitimitet i vestens kritikk, når vi ikke gjør noe som helst når våre venner utfører de samme overgrepene som vi bruker som argument for å gripe inn andre steder. Vi setter tilgang på ressurser over alt annet, deretter kommer militært samarbeid eller militær underkastelse. Demokrati og menneskerettigheter bryr vi oss bare om der regimet ikke tjener våre interesser, og vi kan bruke kampen for demokrati og menneskerettigheter som en unnskyldning for å prøve å endre på det. Endret 4. februar 2012 av KarlRoger 4 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Skal si meg enig med Karl Roger her, vi må først anskaffe/sikre menneskerettigheter og demokrati i vårt eget land. Forøvrig får vi nå se hva som hadde skjedd dersom vi ikke brøt inn i Libya. Så langt sies det at 6000 sivile er døde, bare et spørsmål om tid før det regnes som folkemord. Om vi bryter inn, vil verden hate oss, om vi lar være, blir vi sett på som kyniske. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Ingen flere kriger for Israel. 3 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvor mange må dø og skade seg før dette får skikkelig oppmerksomhet i media? Jeg vil se Syria sine problemer like blåst opp i media som det var med Libya og Egypt! Jeg er UTROLIG forbannet på Russland og Kina. Klarer de ikke å se hvor brutale de er mot menneskeheten ved å rett og slett TILLATE massemord i Syria?? Finnes det ingen annen løsning som kan tillate vesten til å hjelpe dette blødende landet? Syria lider ekstremt. Hjelp trenges nå! Advarer om sterke bilder. http://www.youtube.com/watch?v=nBKcypDKfkU 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg reagerer mest på vinklingen. Har jo ikke vært der selv så skal ikke være for skråsikker, men når det jeg oppfatter som regulære kamper i mange sammenhenger blir omtalt som folkemord og nedslakting av egen befolkning stusser jeg litt. Jeg støtter forsovet at man gjør opprør når man har ett slikt styre, men jeg synes ikke det er spessielt rart at styresmaktene da også bruker Hæren. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Syria har hatt grusomme folkemord før. Nesten ingen har hørt om det, fordi Syria er et lukket land der det undertrykkende regimet legger lokk på alt. De som går imot blir torturert og drept. Endelig gjør folket der opprør. Syria er et av verdens grusomste land, på tide med forandring! 2 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg er UTROLIG forbannet på Russland og Kina. Pust rolig. Og tenk på at ingenting er rett fram. Hvis Vesten skal "hjelpe", så får vi et "Libya 2", med 100 000 drepte, bare for å ende opp med et torturerende, rasistisk sharia styre. Det nåværende styret er riktignok torturerende og jævlig, men de er faktisk et sekulært styre ( det siste i Midtøsten? ), og de går faktisk ikke løs på minoritetene. Slik som de 2 millioner kristne i Syria, som kommer til å få helvete hvis Assad-regimet veltes. "Christians in Syria are concerned that the agenda of many hard-line Islamists in Syria, including the Salafis, is to take over the government and kick Christians out of the country. “If Muslim Salafis gain political influence, they will make sure that there will be no trace of Christianity in Syria,” a Syrian Christian leader told ICC." http://www.persecution.org/2011/05/05/syrian-christians-attacked-threatened-by-anti-government-protestors/ 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Er det umulig å få til en endring i Syria som fører til at demokrati og menneskerettigheter for alle? Virker som det alltid må undertrykkes noen der. Enten så må dagens regime undertrykke majoriteten, eller så må morgendagens regime undertrykke minoritetene. Kjip virkelighet! Er det ikke dette man kaller pest eller kolera? Endret 6. februar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå