Gå til innhold

Maskinen nekter å boote (MSI KT333 Ultra2)

thynamic

Anbefalte innlegg

Maskinen min nekter å boote etter at jeg har skiftet cpu-kjøler.

Byttet ut den gamle Glacialtech-kjøleren med en Thermaltake Volcano 11+ og festet temp-sensor under cpu. Etter anbefaling fra overklokking.no koblet jeg ikke vifta til hovedkortet (cfan) men direkte til strømkontakt fra psu.

Alle viftene (cpu + 2 kabinett) går som bare det, men ellers skjer det lite. Ingen pip, ingen lyder. Har jeg i min iver prestert å ødelegge cpu-en? Eller er hovedkortet ute og kjører? Maskinen virket ihvertfall før jeg begynte å skru...

Har lest en del tråder om lignende problem, og vet at jeg sikkert kan finne feilen ved feilsøking - men er det noen som umiddelbart får en ide om hva som kan ha skjedd?

MSI KT333 Ultra2

AMD Athlon XP2000+ Palomino

512MB Twinmos DDR-RAM (2 x 256MB)

Seagate Barracuda 4 80GB HDD (2MB cache)

Creative Geforce 256 32 DDR-RAM skjermkort (grøss...)

Chieftec Matrix kabinett med 360W psu

DVD-ROM, CDR/-RW, 2 stk. nettverkskort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for rask tilbakemelding, skal forsøke å skru litt igjen etter jobb.

Jeg bruker ikke cfan1, så tipset var bra, men den overnevnte innstillingen må vel gjøres i bios - som jeg ikke kommer til... :cry:

Jeg har også montert s-bracket, så jeg får vel ta en titt på den også... Andre som har en eller flere teorier om hva som har skjedd? Kommer tilbake med statusrapport senere.

Lenke til kommentar

Lovet dere en rapport, og her kommer den: Nå er alt oppe og går! :D

Demonterte hele kjøleren, renset den og cpu-en og monterte alt på nytt igjen - suksess! Og denne gangen husket jeg å fjerne det øverste laget av termoteipen som festet tempsensoren... :oops:

Fikk deretter sykebillyd fra hk som jeg raskt eliminerte - og idle-temperatur på 41-42 grader var et faktum.

Hjertelig takk for all hjelp!

Ærbødigst, thynamic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...