Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gikk glipp av AAP på grunn av min forrige fastlege.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg gikk glipp av AAP på grunn av at min forrige fastlege ikke nevnte det som en mulighet, selv om jeg var, og er dårlig nok til at det er aktuelt. (Fikk ordnet AAP tvert når jeg kom over til ny fastlege.)

Min gamle fastlege måtte ha vist at jeg oppfylte vilkårene for AAP når jeg var innom han i april. Han sa det rett ut at jeg ikke var frisk nok til å jobbe.

Når jeg hadde min forrige fastlege ble jeg instruert av NAV til å ikke søke om AAP før jeg hadde fått ordnet legeerklæring, så det ble ikke gjort før i august.

Har jeg noen som helst mulighet til å få de pengene jeg skulle ha hatt krav på, men som jeg ikke har fått på grunn av direkte feilinformasjon fra min gamle fastlege / fra NAV?

Postet av anonym: e80dffd2703ea596704966fd3de363d7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

del_diablo: anmelde for hva?

BuffyAnneSummers:

Min forrige fastlege mente at jeg var så dårlig at jeg burde bli innlagt. Siste legetime jeg hadde med han endte med at han truet med å legge meg inn og at jeg stormet ut av kontoret fort som faen.

Han sa at jeg ikke var frisk nok til å studere. Ikke frisk nok til å jobbe. Ikke frisk nok til at dette kom til å gå om det fortsetter. Han sa også at jeg ikke hadde krav på noe hjelp fra NAV siden jeg sto registrert som student. (Noe som jeg i ettertid har funnet ut at ikke stemmer.)

---

Det jeg har funnet ut er at man står der med usedvanlig få rettigheter om man mislykkes som student. Lånekassens mulighet for omgjøring av lån til stipend er verdiløs når det man trenger hjelp til er å komme seg inn i arbeidslivet, og ikke er frisk nok til å få seg jobb på normalt vis.

Lenke til kommentar

Dårlig som i kraftig hodepine + utmattelse + spiseproblemer.

Jeg er frisk nok til å jobbe om jeg finner en jobb jeg kan fungere i, men arbeidsevnen min er redusert - og jeg er usikker på hvor grensene for hva jeg klarer går.

Når jeg i tilleg har en CV som viser at det er noe som ikke stemmer, så har jeg ikke kjangs på å komme meg inn på arbeidsmarkedet på egen hånd her hjemme.

AAP er tydeligvis veien å gå, siden den nye fastlegen mente det var fornuftig, og NAV var positive til det når han hadde gitt meg erklæring på at det kunne ha noe for seg. Nå er AAP invilget, og jeg venter på mer info fra NAV.

Lenke til kommentar

del_diablo: anmelde for hva?

Rutinesvikt antar jeg.

På en annen side så er ikke ordets betydning "anmelde" men tvert i mot "rapportere".

Vis det viste seg at du hadde krav på AAP, men legen din trodde det ikke, så er det legens inkompetanse. Det skal rapporteres sånn at neste gang denne legen får en pasient som trenger noe, så skal han eller hun være 100% oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...