Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor lenge bør en vente med å spise etter å spy?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei hadde det sånn på morran i dag (og frem til ikke så lenge siden) at jeg dreit gjennom munnen og pissa gjennom rompa (grovt sagt) dette kom veldig plutselig, hadde bare spist 2 doble skiver med leverpostei...

nå er jeg EKSTREMT sulten, lurer på hvor lenge jeg bør vente før jeg kan spise? (noter: har kun supper eller nudler eller ris å velge mellom)

får fortsatt "spy-rap" (store rap my spysmak), men kan ikke gå uten å spise :\

Postet av anonym: c5b4852fdcea9c3033f19695655c2d4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer å holde det nede så er det ingen grunn til å vente med å spise, men prøv på litt lettere mat først. Ikke rett på biff med fløtegratinerte poteter.

Hvis oppkast og diare vedvarer er det viktig å få i seg nok væske, gjerne farris blandet med eplejuice.

Lenke til kommentar

Hvis du får tak i Imodium så bør det stoppe magen din. Ta 2 med en gang og 1 tablet for hver løs avføring eller oppkastomgang.

Eple og blåbær hjelper som sagt over også men det kan hende magen din er for ute og kjører til at det har ønsket effekt.

Faren hvis du ikke får stoppet det enorme væsketapet du har nå er at du veldig fort blir dehydrert, så hvis du ikke klarer å stoppe det iløpet av et døgn så må du til sykehus og få intravenøs væske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...