Gå til innhold

Intel i7 2600k temperaturer


smekk

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå fått testet min nye PC som ble kjøpt og montert fra Komplett.no

Godt fornøyd, men det eneste jeg spekulerer på er CPU temperaturene..

De ligger rundt 40-45C idle og 71C mens jeg spiller f.eks BF3

Det ble montert stock vifta fra Intel.. og vifta kjører på full guffe

 

Er det for høye temperaturer eller virker det ok?

Hvis ikke har jeg tenkt muligens på denne vifta: http://www.dustinhome.no/noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3/product/5010332532

 

Jeg håper det går ann å installere kjøleren uten å montere av alt sammen?, altså kan jeg bare fjerne intel kjøleren og sette på denne enkelt? Jeg har asus p67 sabertooth hovedkort i HAF X kabinett

 

Takker for alle innspill

mvh smekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du luke bak hovedkortplata? Ser du alle 4 hull i den luka?

Hvis nei må nok alt ut.

 

Stock kjøler dekker 70% av cpu og er ræva.

 

Sjekk også at alle 4 pin er ned / klikk/ ikke løsnet.

 

70C er ikke for høyt uansett, men det kan vel støye litt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det bare meg som synnst hovedkortet ligger litt nerme? Du har brukt avstands festene? Eventuelt sjekke om du har noen som er lengere?

 

800px-Toennchen_IMGP5029_wp.jpg

 

Ser ut som festene for kjøler tar neddi. For du skal ikke ha så høy temp som dette her.

 

Ta av kjøler å rens den å cpu, ha på en liten dæsj ny pasta. Kan jo altids ta ut hk og feste kjøler når det er ute. Kanskje enklest det. Holde hånden bak der du presser ned for å feste kjøler.

 

Jeg hadde en 2500k klokket til 4,5ghz å kjørte stock kjøler. Den lå på under 30 grader idle vertfall, og rundt 45 når det blei spilt. Du burde jo greie det samme

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Jo jeg ser det er fester der, men det hadde ikke gjort noe med noen som var lengere. Skader jo ikke å bytte cpu kjøler. Men han får vel endel bedre kjøler enn det han viste til for 500. Kommer ann på hvor man kjøper..

 

Må bli no mer varme av den der 2600k enn 2500k da. For jeg bencha jo med 3dm06 å vantage. + Tropics å heaven bencher. Og intelburn er mye hardere enn spill så det teller ikke på samme måte.

 

Uanset ville jeg ha tatt den av og hatt på ny pasta og motert igjenn.

Eller så er det bare å kjøpe ny kjøler. Viktig med å få inn luft i kabinettet og, bare huske på det og

Lenke til kommentar

Jo jeg ser det er fester der, men det hadde ikke gjort noe med noen som var lengere. Skader jo ikke å bytte cpu kjøler. Men han får vel endel bedre kjøler enn det han viste til for 500. Kommer ann på hvor man kjøper..

 

Må bli no mer varme av den der 2600k enn 2500k da. For jeg bencha jo med 3dm06 å vantage. + Tropics å heaven bencher. Og intelburn er mye hardere enn spill så det teller ikke på samme måte.

 

Uanset ville jeg ha tatt den av og hatt på ny pasta og motert igjenn.

Eller så er det bare å kjøpe ny kjøler. Viktig med å få inn luft i kabinettet og, bare huske på det og

Hvilken kjøler anbefaler du til ca 200-500kr? Har i7 2600K med stock kjøler jeg også og merker selv at den fort blir varm og bråker litt.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synnst hovedkortet ligger litt nerme? Du har brukt avstands festene? Eventuelt sjekke om du har noen som er lengere?

 

Tja, hovedkortet ser kanskje litt nerme ut, men det er jo komplett som har bygd maskina..så jeg antar de vet hva de gjør.

Ser det er med noen skruer, men alle de er samme lengde

 

Muligens jeg går for en ny kjøler. Er den jeg postet ovenfor god nokk? Ser den har fått gode tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Her er mine prosessorer og disse kjølerene er jeg fornøyd med.

940 Cooler Master V8

2600K Noctua NH-C14

2600K Noctua NH-U12P

2600K H80

X5660 Noctua NH-D14

X5660 Noctua NH-D14

 

X5650 Noctua NH-D14

X5650 Noctua NH-D14

 

X5650 H70

X5650 H70

 

Skal jeg ha luft hadde jeg kjøpt Noctua NH-D14 om det var plass i bredde og høyde.

Klokker 6cores til 4 som jobber 100% døgnet rundt , året rundt og kjøleren er iskald.

post-64596-0-72573000-1319982449_thumb.png

post-64596-0-82923500-1319982458_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Viftene kan også demonteres og flyttes på andre siden og evt veg de blåser om man er litt MacGyver, dvs man må ta en tank og bøye opp noe ståltråd og montere det igjen. Er visst ikke meningen at man skal kunne endre side på siste vifta.

 

Du må også sjekke høyden, har ikke tallene her men trur det var 16cm fra cpu og til kabinettdøra man måtte ha.

(Du ser på bildet mitt at den går over ram uten ekstra høy kjøleribbe)

 

Den liggende vifta jeg har eller den du linker til er også stille og kalde og tar mye mindre plass.

 

 

-------------------------

Litt mye kabelrot da det er foldemaskin, men her ser du liggende og H80

H80 tar lite plass og du har viftefeste til radiatoren der vifta di nå er.

Den liggende har 2x vifter

post-64596-0-25140100-1319987057_thumb.png

post-64596-0-03890800-1319987062_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...