FiDoen Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg har en eldre Acer Aspire L5100 som jeg bruker som media pc i stua. Denne maskinen blir veldig varm ved bruk, og harddisken er treg, så tenkte å oppgradere denne med en SSD disk. Det er kun Windows og diverse programmer på denne disken, resten ligger på en NAS. Jeg tok turen på komplett og ser det er flere hastigheter på SSD. Jeg ser også at det er SATA3, SATA4, SATA6, microSATA, osv. (I min ungdom var ikke dette noe tema, da det det kun var ATA) :-) Jeg har lest litt at BIOS må endres til "AHCI" ved bruk av SSD. Dette finner jeg ikke i min BIOS, er dette noe som MÅ endres som at dette skal fungere? Hva er anbefalt for meg å ha i denne maskinen, og hva støtter denne maskinen fullt ut? Diskkontroller: Type: 1 x Serial ATA - integrert Kontroller grensesnittype: Serial ATA-300 Mer spesifikasjoner her (komplett.no): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437994#extra Endret 29. oktober 2011 av FiDoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå