Gå til innhold

[Nytt nettbrett] God bildekvalitet, rask og presis skjerm, godt batteri, god lagringskapasitet og docking-muligheter

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe et nettbrett, siden min nye jobb skal være i mexicogulfen og det blir reising frem og tilbake 2 ganger i månden så trenger eg et nettbrett eg kan bruke til følgende

- Se film og serier

- Lese aviser

- Facebook og generelt internett bruk

Har egentlig ikkje store krav, men er iPad2 eller 10.1 detstår i mellom, men er open for forslag.

Eg ønsker

- God bilde kvalitet

- Rask og presis skjerm

- "beste batterikvalitet"

- God lagringskapasitet og mulighet for docking av tildømes SD-kort ellerlignende.

Er open for det meste, har lite peiling :)

Ønsker også gjerne 3G men ikkje for en kvar pris, tenkte meg rundt 3-5k

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er mangelen på SD kort seriøs, ingen overaskelse på iPad, men Samsung sin forventet jeg SD kort.

Selv syntes jeg også Asus sin Transformer ser spennende ut. Her år du værtfall støtte for minnekort og en keyboard docking ingen andre kan matche.

http://www.amobil.no/artikler/asus_eee_pad_transformer/99635

Hva med denne?

Lenke til kommentar

Men er ikke denne et minst like godt alternativ?

Har jo linket til den lenger oppe, men til dere som kan litt mer om spesifikasjonane og sånt kan vel bedømme dei opp i mot kvarandre :p

Lenke til kommentar

Men er ikke denne et minst like godt alternativ?

Har jo linket til den lenger oppe, men til dere som kan litt mer om spesifikasjonane og sånt kan vel bedømme dei opp i mot kvarandre :p

Bruk prisjakt.no der kan du sammenligne nettbrett opp mot hverandre.

Det gjorde jeg når jeg skulle kjøpe nettbrett. :cool:

Endret av krm1987
Lenke til kommentar

Mulig å bruke SD kort eller lignende?

Både gammel og ny iPad kan lese bilder fra SD-kort via Camera Connection Kit. Lagring av video eller musikk på SD er ikke støttet.

Både Sony Tablet S og Lenovo Thinkpad Tablet har integrert støtte for fullstørrelse SD-kort. Der har man fulle lese- og skriverettigheter.

Kjøper du nye Micro-SD med adapter til fullstørrelse SD kan du bruke disse både i nettbrett og kamera. Dessverre får man ikke de raskeste kortene i Micro-SD, det kan ha betydning hvis du bruker speilrefleks og lagrer i RAW.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...