Gå til innhold

Nytt HK og CPU i "budsjett-klassen"

Blippblopp

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere en Athlon 600MHz på ASUS K7M hovedkort.

Vurderer PSDatas tilbud på AMD Duron 1.0GHz 595,- og Microstar K7T Turbo2 995,-

Skal bruke 2 stk 256MB PC-133 RAM brikker som jeg har fra før.

Er dette et greit kjøp til en "budsjett-oppgradering"?

Hvilken vifte anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro 2) eller 4800 (kyro 2 ultra)

En jeg kjenner hadde ASUS K7M og 1gb SD-ram OG hans programmer fungerer problemfritt ingenting som hindrer ham. Den tegner kun den du ser på skjermen og da bruker den mindre effekt, og med nVidia tegner også den du ser OG ikke du ser bak, da sløser GeForce kortene mye båndbredde

Kjøp den, den støtter Directx 7 funksjoner uten T&L.

Lenke til kommentar

Microstar Turbo2 kortet er et meget bra kort. Husk bare å installere de siste via 4in1 driverene, så vil du ikke ha problemer med det.

Men jeg vil jo påstå at det ikke er det helt store spranget fra en 600 Athlon til en 1000 Duron. Jeg vil heller anbefale deg å handle f.eks. en XP1600 prosessor. Den koster noe mer, men da vil du ivertfall merke bra forskjel på systemet. Hvis du ikke har penger til denne prosessoren, tror jeg heller jeg ville ventet. Det er jo trist å oppgradere maskinen, og ikke merke noe særlig hastighetsøkning.

Lenke til kommentar

Har den vifta på en XP1800, og den var herlig rolig!!

Ikke no støy! Nå bråker PIII Boxed vifta mye mer!

Er noe mer usikker på tempen, har ikke kjørt den skikkelig, men var opp mot 50 grader sist jeg sjekka :sad:

Må muligens sette inn kabinettvifter?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-07 10:35, byggeren skrev:

Men jeg vil jo påstå at det ikke er det helt store spranget fra en 600 Athlon til en 1000 Duron. Jeg vil heller anbefale deg å handle f.eks. en XP1600 prosessor. Den koster noe mer,

det som er cluet med det han spurte etter var _budsjett_ . nå anbefaler du ahn en cpu som koster 400 kr mer.. _+_ han må kjøpe DDR ram som er dyrt for tida.. min 700kr.. ett DDR kort er typisk dyrere enn ett socket A kort..

så dette koster fort en 1300-1400 kr mer..

en duron 1ghz kan klokkes noe hvis du har interesse for slikt.. duron er absolutt en budsjett cpu.

byggern har helt rett i at en xp1700+ er mye raskere, men det koster som sagt mer, og du ville ha ett budsjett forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...