Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble spurt "hvatenker du om homofile?"

Som vanlig i Norge så er det kun dei med aksept som har noke dei skulle ha sagt, andre er "dumme"

Men feil oppstår jo med alle mennesker, så homofili er vell en feil det også, vi får vell bare leve med dem.

Det er en feil at man har nedsatt syn også. Det er en feil at noen blir født med diabetes. Det er en feil at man blir født med epilepsi. Det er en feil at man blir født døv.

Men vi får vel bare leve med dem... Hører du hvor forferdelig det høres ut?

En stor andel av befolkningen blir født med kroniske 'feil' som ikke kan forandres. Instillingen "vi får vel bare leve med dem", gjør meg provosert. Det høres ut som om en pest som man bare må klare å vende seg til. Hva med "det er vel på tide å godta at folk er forskjellig". Det høres bedre ut i mine ører, iallefall.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det ble spurt "hvatenker du om homofile?"

Som vanlig i Norge så er det kun dei med aksept som har noke dei skulle ha sagt, andre er "dumme"

Men feil oppstår jo med alle mennesker, så homofili er vell en feil det også, vi får vell bare leve med dem.

Det er en feil at man har nedsatt syn også. Det er en feil at noen blir født med diabetes. Det er en feil at man blir født med epilepsi. Det er en feil at man blir født døv.

Men vi får vel bare leve med dem... Hører du hvor forferdelig det høres ut?

En stor andel av befolkningen blir født med kroniske 'feil' som ikke kan forandres. Instillingen "vi får vel bare leve med dem", gjør meg provosert. Det høres ut som om en pest som man bare må klare å vende seg til. Hva med "det er vel på tide å godta at folk er forskjellig". Det høres bedre ut i mine ører, iallefall.

Veit ikkje om du har litt mindre kognitiv kapasitet envi andre,noke leger per dagsdato desverre kan gjøre lite med.

Men det jobbes kontinuerlig kvar dag for å kurere til dømes diabetes, alzheimer og forskjellige funksjonshemninger ved hjelp av bla BioMedisin. Så vi prøver og gjøre det bedre.

Jada folk er forskjellige gud bevares, mendå skal vi også godta alle mennesker forakkurat det dem er og ikkje gjøre noe med noe.

Det finnes nemmelig mange seksuellelegninger, dendrofili, pedofili, homofili, hetrofili.

I disse så blir noen omtalt som "syke".

Hetrofili har med formeringsevnen til mennesket å gjøre og derfor den einaste naturlige løsninga, kva som er gale med homofile har egentlig aldri vært et spennende tema, siden dem stort sett er sære.

Men det er vell en hjernefeil som utløser hormoner.

Lenke til kommentar

Jeg etterlyser forskning på området. Vitenskapen forsker jo på alt mulig, men dette tema er glemt. Det eneste jeg har kommet over er øst-tyske forskere som tidlig på 70-tallet tok for seg homofili i et forsøk på å avsløre hva det kom av.

For meg er det uforståelig at det ikke drives forskning, for ingen ønsker å være slik, og for mange er det et stort handikap.

Om man fant ut hva homofili skyldes, kunne man kanskje gjøre noe med det.

Og så slapp vi samtidig stigmatiseringen.

Lenke til kommentar

Du har ikke hørt om forskning som undersøker av årsaker til homofili? Du har ikke hørt om statistisk forskning som f. eks viser til at en nyfødt som har allerede eldre brødre statistisk sett oftere vil være homofil, og teorier ut av dette? Øhm, ok. Jeg føler meg ikke særlig stigmatisert i alle fall :p

Adopsjon er fra meg ett rungende nei. stakkar barn, komme på skolen med to pappaer :no:

Potensiell mobbing eller ikke; det å ha to pappaer som bryr seg om deg er vel bedre enn å leve på et fosterhjem fordi foreldrene som ved et uhell fikk deg, ikke ønsket deg. Endret av Gormers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke noe annerledes om homofile enn jeg gjør om heterofile.

Jeg har heller ikke noe imot at homofile gifter seg i kirken.. derimot synes jeg det er litt dobbelmoral at de kristne tillater det, siden troen er imot homofili. Men igjen så er det fint for da får homofile sikret fremtiden sin i forholdet også.

Lenke til kommentar

kva som er gale med homofile har egentlig aldri vært et spennende tema, siden dem stort sett er sære.

Det er dritt som det der gjør som at homofile ikke blir akseptert. Folk er så jævli forutinntatte at det halve kunne vært nok.

Homofile er da like forskjellige som heterofile. Har du en annen holdning vet du ikke hva du prater om, rett og slett. Det er ikke slik at alle homofile går runt med knekk på håndlettet, femi stemme og bruker trange bukser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

kva som er gale med homofile har egentlig aldri vært et spennende tema, siden dem stort sett er sære.

Det er dritt som det der gjør som at homofile ikke blir akseptert. Folk er så jævli forutinntatte at det halve kunne vært nok.

Homofile er da like forskjellige som heterofile. Har du en annen holdning vet du ikke hva du prater om, rett og slett. Det er ikke slik at alle homofile går runt med knekk på håndlettet, femi stemme og bruker trange bukser.

Homofili er en legning som eg setter i samme bås som pedofili og andre lignende hjernefeil og joda biomedisin er noe eg "har peiling på"

Men nå snakker vi ikkje om det utsende messige, det er for lavt stående mennesker som ikkje har innsikt i avansert genforskning.

Så la oss ta dette litt kjapt, etter befruktning av til dømes din mor så var du meir eller mindre bare et gen (forenkler veldig) i dei leddene så ligger livsgrunnlaget ditt.

Viss det viser seg at homofili er en gen/hjernefeil noe eg sterkt velger å tro, siden pedofili og lignende gjerne oppstår uprovusert.

Om du ønsker dypere forklaring så finner du rikeslig medinfomasjon på internett siden ditta er et veldig omdiskutert tema.

Men anyhow, homofili handler om utløsning av hormomer som skjeri hjerner, samme som pedofili og for den saksskyld blant hetrofile.

Denne hormon utløsningen er en hjernefeil og kan derfor kurerest.

Dei har til dømes funnet det genet som skaper Alzheimers, så det skal i prinsippet være mulig og fjerne sjukdommenifra mennesket, men pågrunn av reguleringer ilovverk så er ikkje ditta tilatt.

Men homofile og pedofili og andre rare ting kan kurerest

Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Svaret ditt er basert på noe som er totalt irrelevant i forhold til hva jeg skrev. Det eneste du lirer av deg er hvor mye du kan om "avansert genforskning", fremfor å faktisk reflektere over det jeg skriver.

Du fremstiller det som om det er en sykdom som bør kureres. Det er dette jeg stiller spørsmålstegn ved. Ikke hvorvidt homofili skyldes gener eller miljø. Det er en helt annen diskusjon.

Dersom du ønsker å bli tatt seriøst bør du i alle fall ta deg tiden til å skrive skikkelig norsk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men anyhow, homofili handler om utløsning av hormomer som skjeri hjerner

Denne hormon utløsningen er en hjernefeil og kan derfor kurerest.

Hvilke hormoner? Og hvor i hjernen? Og hvilke fysiologiske målbare forskjeller ifht heterofile er det snakk om her?

Er snakk om avanserte fakta man har lest på spissvinkla internetsider, må du da skjønne.

Lenke til kommentar

Er snakk om avanserte fakta man har lest på spissvinkla internetsider, må du da skjønne.

Selvfølgelig er jeg fult klar over det. Kan du linke til noe da som jeg kan lese?

Den eneste omfattende hjerneundersøkelse på homofilie som jeg kjenner til er gjort av Savic/Lindstrøm (avd. for klinisk neurofysiolog på Karolinska) som viser litt forskjell i hjernestørrelse og blodflyten i amygdala..

Lenke til kommentar

Another one bites the dust.

Underbygger seg veldig når du legger andre sine språkferdigheter som argument.

Selvfølgelig er jeg fult klar over det. Kan du linke til noe da som jeg kan lese?

Den eneste omfattende hjerneundersøkelse på homofilie som jeg kjenner til er gjort av Savic/Lindstrøm (avd. for klinisk neurofysiolog på Karolinska) som viser litt forskjell i hjernestørrelse og blodflyten i amygdala..

Det har seg sånn at seksuelltiltrekning er styrt av hjerner din, du kan til dømes vise til det eksempelet her

Selve fenomenet rundt det med seksuell tiltrekning er jo hjerner og kroppen i et samspill, der hormoner og lignende blir satt i spill.

Ellers så har du jo rikeslig med informasjon på google syns nesten eg skal slippe å google for dere.

Lenke til kommentar

Jeg synes nesten det er litt kult med homser, jeg. Jeg er helt hetero selv, men har nesten littegrann mer respekt for homser, for at de tør å vise legningen sin og ikke er flaue over det. Når det kommer til ekteskapsloven så er jeg i mot den. Det er naturligvis ikke fordi jeg har noe i mot homofile, men jeg mener at kirken har sine verdier som de har hatt i mange år, og at staten plutselig skal innføre en lov som tvinger et samfunn til å gå mot sine verdier synes jeg blir helt feil, i allefall i dette tilfellet.

Selv om vi har en statskirke, betyr ikke det at vi som et helhetlig samfunn er kristne. Selv er jeg ikke kristen, og har meldt meg ut av statskirken. Jeg vet om veldig veldig mange som har gjort det samme.

Spør du meg er det idiotisk at vi har en statskirke, men det er en helt annen diskusjon.

Nå refererte jeg heller ikke til det norske samfunnet, det ville jo blitt dobbeltmoralskt ettersom jeg også skrev at jeg slettes ikke har noe i mot homofile. Jeg refererte som du sikkert nå skjønner til det kristne samfunnet i norge. At de blir tvunget til å handle mot sine verdier synes jeg blir helt feil. Homofile må gjerne gifte seg i tinghuset, men jeg synes som sagt det blir feil å tvinge kirken til å godta dem.

Lenke til kommentar

Jeg synes nesten det er litt kult med homser, jeg. Jeg er helt hetero selv, men har nesten littegrann mer respekt for homser, for at de tør å vise legningen sin og ikke er flaue over det. Når det kommer til ekteskapsloven så er jeg i mot den. Det er naturligvis ikke fordi jeg har noe i mot homofile, men jeg mener at kirken har sine verdier som de har hatt i mange år, og at staten plutselig skal innføre en lov som tvinger et samfunn til å gå mot sine verdier synes jeg blir helt feil, i allefall i dette tilfellet.

Selv om vi har en statskirke, betyr ikke det at vi som et helhetlig samfunn er kristne. Selv er jeg ikke kristen, og har meldt meg ut av statskirken. Jeg vet om veldig veldig mange som har gjort det samme.

Spør du meg er det idiotisk at vi har en statskirke, men det er en helt annen diskusjon.

Nå refererte jeg heller ikke til det norske samfunnet, det ville jo blitt dobbeltmoralskt ettersom jeg også skrev at jeg slettes ikke har noe i mot homofile. Jeg refererte som du sikkert nå skjønner til det kristne samfunnet i norge. At de blir tvunget til å handle mot sine verdier synes jeg blir helt feil. Homofile må gjerne gifte seg i tinghuset, men jeg synes som sagt det blir feil å tvinge kirken til å godta dem.

Ahh. Men da er vi veldig enige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...