Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Veit ikke hva jeg er enda så jeg kaller meg selv bifil akkurat nå.

Hva jeg syns om homofile? :new_woot:

 

Hvordan.. kan folk sitte å si at det er ekkelt med 2 gutter som sitter å kliner?

 

Jeg forstår det ikke, om de kysser er det jo fordi de liker hverandre(Jepp, det kalles kjærlighet), og om du syns det er ekkelt så hold det for deg selv og se bort!

Noen syns det er ekkelt å se på en banan bli splætta under en sko. Noen syns det er ekkelt å se på andre kysse. Man kan ikke noe for hva man syns er ekkelt. Om man holder det for seg selv og ser vekk kan jo godt hende, men så er denne tråden om hva man synes om homofili og da er det helt legitimt å si at man føler seg uvell (klein) når man ser to gutter kline.

 

Ja, og jeg sa meninga mi om meningen til noen andre, det kalles å diskutere ;)

 

Så syns jeg det er veldig teit om noen har noe i mot homofile fordi de syns det er ekkelt å se dem kysee. For det er jo egentlig 2 forskjellige ting. Det er jo flere folk som syns det er kleint å se andre kysse midt på en offentlig gate, men det gjør jo ikke at dem har noe i mot hetrofile for det om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

 

 

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn. Det har også blitt publisert forskning (har desverre ikke kilder...) på at barn som vokser opp i homofile hjem har flere hundre prosent større sjanse for å selv bli homofile. Det er en utvikling jeg ikke vil ønske velkommen i samfunnet.

 

Jeg er derimot ikke veldig bestemt på området, så hvis du har noen gode argumenter for ditt synspunkt er jeg mer en glad for å høre dem :)

Lenke til kommentar

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

 

 

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn. Det har også blitt publisert forskning (har desverre ikke kilder...) på at barn som vokser opp i homofile hjem har flere hundre prosent større sjanse for å selv bli homofile. Det er en utvikling jeg ikke vil ønske velkommen i samfunnet.

 

Jeg er derimot ikke veldig bestemt på området, så hvis du har noen gode argumenter for ditt synspunkt er jeg mer en glad for å høre dem :)

 

Vel, jeg har kilder. http://www.rsu.edu/Faculty/RBoughner/courses/Intro/Alternative%20activities/Children%20of%20gays.pdf <= der undersøkte de 80 familier, og fant ikke at det påvirket barna i nevneverdig grad. Hvis du har kilder som sier noe annet så vil jeg gjerne se de.

 

Her er en til som sier at barn av LGBT ikke har større sjanse for å bli homofile: http://www.aacap.org/galleries/FactsForFamilies/92_children_with_lesbian_gay_bisexual_transgender_parents.pdf

 

Og enda en til: (siste avsnitt) http://www.healthyminds.org/More-Info-For/GayLesbianBisexuals.aspx

Endret av Thomas_H
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda.. Her må jeg nok innrømme at jeg har formet meningene mine rundt myter jeg anså for å være sanne.. Etter å ha lest igjennom samtlige av kildene dine og søkt litt rundt på internet har jeg konkludert med at jeg må trekke min påstand.

 

Jeg er derimot bevisst på at jeg mener homofile ikke skal kunne giftes i kirken, da dette strider mot kirkens eget syn...

 

:)

Lenke til kommentar

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

 

 

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn.

 

Jeg er enig med at det ikke er en menneskerett. Men om vi bestemmer at noen grupper skal få tilbud og muligheter, som andre ikke skal få, så er det noe helt annet.

 

Enten så åpner vi for adopsjon, eller så gjør vi det ikke. Og så kan vi sette opp krav. Men det holder ikke å si at det ikke er en menneskerettighet, som et argument for at to av samme kjønn ikke er kvalifisert kun fordi de er av samme kjønn. Hvis du mener at ingen skal kunne adoptere, så er det en annen diskusjon.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Joda.. Her må jeg nok innrømme at jeg har formet meningene mine rundt myter jeg anså for å være sanne.. Etter å ha lest igjennom samtlige av kildene dine og søkt litt rundt på internet har jeg konkludert med at jeg må trekke min påstand.

 

Jeg er derimot bevisst på at jeg mener homofile ikke skal kunne giftes i kirken, da dette strider mot kirkens eget syn...

 

:)

Dette er så klart greit, så lenge det ikke er snakk om en kirke som får penger fra staten for å overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
personelig mener jeg dette er tragisk grusomt. det er jo en grunn til att ikkje to menn kan få unger. men det få vera dei om det. mere damer til oss "normale". men det verste av alt syns eg er att dei kan adoptere, huff. hvorfor tror folk att den ungen får en bra oppveskt, sier ikkje det att dei vil være stygge mot han/ho. MEN miljø rundt den ungen vil jo selføgelig være ille. tenk og få så mange stygge blikk. Og stakkars unge som føler seg annerledes og utenfor. dette er fælt.

Dette blir som å si at du synes folk med en annen hudfarge er grusomt. Det kalles rasisme.

 

Forskning viser også at barn med homofile foreldre ikke er spesielt mer utsatt i oppveksten. Mobbere finner gjerne noe de kan mobbe for i personen de ønsker å mobbe. De pleier ikke å bestemme seg for et tema de kan mobbe over, for så å vente på at rett person kommer forbi.

 

Og hvem sin feil vil det være at ungen vil føle seg utenfor (hvis det hadde vært så)? Sånne som deg sin feil, selvsagt :-)

ikkje bare meg som er homofob. og inrømm det du ville ha stirret rart vis det kom to homser med en unge? alle gjør det og uansett. og da kan godt hende att ungen vil bli homofil det er for ille.

Hvis det hadde vært slik at barn av homofile selv ble homofile ville det vært helt greit.

 

Men nå er det faktisk slik at legningen avgjøres før fødselen, og homofile foreldre har ikke en større andel homofile barn enn heterofile par.

 

Så rasismen din kan du stikke opp et visst sted.

link til denne kilden din.

tror du virkelig dette er normalt, nei gutt og jente er normalt, få barn er normalt. gå og tenne på sitt eget kjønn er feil, de har en mental forstyrellse som får de til og tenne på manne fu. dette vet jeg ikkje grunnen til enten dårlig oppvekst eller en feil som de blir født med. men for all del det fysiske hos dei funker, hvorfor kan dei ikkje bare leve med det i skjul?

Ditt argument: Prevensjon er ikke normalt, derfor er prevensjon negativt. Høy IQ er ikke normalt, derfor er høy IQ negativt. Sykdom og død er normal, derfor er sykdom og død positivt.

 

Og så videre.

 

Argumentasjonen din stinker av rasisme og ignoranse.

 

ja men ting som prevansjon, høy iq. er to positivt unormale ting, men ja det er unormalt. og ja kan godt hende at sykdom og død er positivt. ville du ikkje sagt att for eksempel att en massemorders død ville vært positivt. en sykdom kan sikkert føre til noget godt og.

Hvis unormale ting kan være positive, hvorfor bruker du da "unormal" som argument mot homofili?

 

Sjakk matt. Du har tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn. Det har også blitt publisert forskning (har desverre ikke kilder...) på at barn som vokser opp i homofile hjem har flere hundre prosent større sjanse for å selv bli homofile. Det er en utvikling jeg ikke vil ønske velkommen i samfunnet.

 

Jeg er derimot ikke veldig bestemt på området, så hvis du har noen gode argumenter for ditt synspunkt er jeg mer en glad for å høre dem :)

Homofili er biologisk, ikke kulturelt. Det er bare tull at barn med homofile foreldre har større sjanse for å bli homofile selv.

 

Seksuell legning er medfødt.

 

Likevel vil jeg gjerne at du kommer med en kilde på påstanden din, for jeg lurer virkelig på hva slags forkvaklede nettsteder du besøker.

Lenke til kommentar

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn. Det har også blitt publisert forskning (har desverre ikke kilder...) på at barn som vokser opp i homofile hjem har flere

hundre prosent større sjanse for å selv bli homofile. Det er en utvikling jeg ikke vil ønske velkommen i samfunnet.

 

Jeg er derimot ikke veldig bestemt på området, så hvis du har noen gode argumenter for ditt synspunkt er jeg mer en glad for å høre dem :)

Homofili er biologisk, ikke kulturelt. Det er bare tull at barn med homofile foreldre har større sjanse for å bli homofile selv.

 

Seksuell legning er medfødt.

 

Likevel vil jeg gjerne at du kommer med en kilde på påstanden din, for jeg lurer virkelig på hva slags forkvaklede nettsteder du besøker.

 

 

Leser du ovenfor vill du forstå mer av samtalen. Har du noen kilder som viser at homofili er biologisk?

 

For all del, jeg tror selv homofili er biologisk, men jeg tror også det er noen som er "homofile" fordi det er trendy og kult...

Lenke til kommentar

Om noen, med viten og vilje velger å være med samme kjønn (spesiellt i ungdomstiden som en gutt, og ikke er hyperfeminin eller i en annen "utenforgruppe"). Så er man på grensen til dum, det er mye dritt man skal igjennom i den prosessen.

 

Man ser jo mange tenåringer i USA som tar livet sitt p.g.a dette nå for tiden, og på en måte så skjønner jeg det. Hadde jeg visst hva jeg måtte igjennom, så vet jeg fanden om jeg hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Hvorfor syns du ikke homofile skal få lov til å adoptere?

Fordi jeg ikke anser det som en menneskerett å oppfostre barn. Det har også blitt publisert forskning (har desverre ikke kilder...) på at barn som vokser opp i homofile hjem har flere

hundre prosent større sjanse for å selv bli homofile. Det er en utvikling jeg ikke vil ønske velkommen i samfunnet.

 

Jeg er derimot ikke veldig bestemt på området, så hvis du har noen gode argumenter for ditt synspunkt er jeg mer en glad for å høre dem :)

Homofili er biologisk, ikke kulturelt. Det er bare tull at barn med homofile foreldre har større sjanse for å bli homofile selv.

 

Seksuell legning er medfødt.

 

Likevel vil jeg gjerne at du kommer med en kilde på påstanden din, for jeg lurer virkelig på hva slags forkvaklede nettsteder du besøker.

 

 

Leser du ovenfor vill du forstå mer av samtalen. Har du noen kilder som viser at homofili er biologisk?

 

For all del, jeg tror selv homofili er biologisk, men jeg tror også det er noen som er "homofile" fordi det er trendy og kult...

Homofili er biologisk. De som ikke faktisk er tiltrukket av eget kjønn er ikke homofile, uansett hvor mye de måtte late som.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

Lenke til kommentar
personelig mener jeg dette er tragisk grusomt. det er jo en grunn til att ikkje to menn kan få unger. men det få vera dei om det. mere damer til oss "normale". men det verste av alt syns eg er att dei kan adoptere, huff. hvorfor tror folk att den ungen får en bra oppveskt, sier ikkje det att dei vil være stygge mot han/ho. MEN miljø rundt den ungen vil jo selføgelig være ille. tenk og få så mange stygge blikk. Og stakkars unge som føler seg annerledes og utenfor. dette er fælt.

Dette blir som å si at du synes folk med en annen hudfarge er grusomt. Det kalles rasisme.

 

Forskning viser også at barn med homofile foreldre ikke er spesielt mer utsatt i oppveksten. Mobbere finner gjerne noe de kan mobbe for i personen de ønsker å mobbe. De pleier ikke å bestemme seg for et tema de kan mobbe over, for så å vente på at rett person kommer forbi.

 

Og hvem sin feil vil det være at ungen vil føle seg utenfor (hvis det hadde vært så)? Sånne som deg sin feil, selvsagt :-)

ikkje bare meg som er homofob. og inrømm det du ville ha stirret rart vis det kom to homser med en unge? alle gjør det og uansett. og da kan godt hende att ungen vil bli homofil det er for ille.

Hvis det hadde vært slik at barn av homofile selv ble homofile ville det vært helt greit.

 

Men nå er det faktisk slik at legningen avgjøres før fødselen, og homofile foreldre har ikke en større andel homofile barn enn heterofile par.

 

Så rasismen din kan du stikke opp et visst sted.

link til denne kilden din.

tror du virkelig dette er normalt, nei gutt og jente er normalt, få barn er normalt. gå og tenne på sitt eget kjønn er feil, de har en mental forstyrellse som får de til og tenne på manne fu. dette vet jeg ikkje grunnen til enten dårlig oppvekst eller en feil som de blir født med. men for all del det fysiske hos dei funker, hvorfor kan dei ikkje bare leve med det i skjul?

Ditt argument: Prevensjon er ikke normalt, derfor er prevensjon negativt. Høy IQ er ikke normalt, derfor er høy IQ negativt. Sykdom og død er normal, derfor er sykdom og død positivt.

 

Og så videre.

 

Argumentasjonen din stinker av rasisme og ignoranse.

 

ja men ting som prevansjon, høy iq. er to positivt unormale ting, men ja det er unormalt. og ja kan godt hende at sykdom og død er positivt. ville du ikkje sagt att for eksempel att en massemorders død ville vært positivt. en sykdom kan sikkert føre til noget godt og.

Hvis unormale ting kan være positive, hvorfor bruker du da "unormal" som argument mot homofili?

 

Sjakk matt. Du har tapt.

 

nei. du har tapt det fins posetive unormale ting og negative unormale ting. bland de negative syns jeg homofili er, og jeg gidd og ikkje diskutere mer om dette du får meine høtt du vi...

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

 

Seksualitet betyr hva man er tiltrukket av, jeg sa ingenting om hva slags sex man liker. Det at du gjentar at homofili er medfødt gjør det ikke sant.

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

 

Seksualitet betyr hva man er tiltrukket av, jeg sa ingenting om hva slags sex man liker. Det at du gjentar at homofili er medfødt gjør det ikke sant.

 

Det å bli fysisk tiltrukket til andre mennesker har i stor grad bare med feromoner å gjøre. Mener vel at det er gjort tester og homofile personer reagerer mer på feromoner fra eget kjønn.

 

Vet ikke om det er medfødt, men det er kjemisk og definitivt ikke et fritt valg. De som er mot homofili er de samme folka som nekter for at fysisk tiltrekning ikke er en kjemisk prosess.

Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke imot homofili og jeg nekter ikke for at homofili er "ekte". Reaksjonen er fysisk, men absolutt alt man observerer er jo fysisk. Jeg vil fortsatt si at seksualitet er mentalt. Hvis man (mentalt) har lyst på vaffler trigger jo det også en fysisk reaksjon (økt spyttproduksjon). Om det er medfødt eller ikke er kanskje ikke så kjempeviktig, men jeg synes det blir blir dumt å bastant påstå at det ER medfødt. Om det hadde vært medfødt må man nesten snakke om arv også.

Lenke til kommentar
Hvis unormale ting kan være positive, hvorfor bruker du da "unormal" som argument mot homofili?

 

Sjakk matt. Du har tapt.

nei. du har tapt det fins posetive unormale ting og negative unormale ting. bland de negative syns jeg homofili er, og jeg gidd og ikkje diskutere mer om dette du får meine høtt du vi...

Det er jo det jeg skriver: "Unormal" er ikke noe mål på om noe er positivt eller ikke. Men du brukte argumentet at homofili er negativt fordi det er unormalt. Altså var din påstand at alt som er unormalt er negativt.

 

Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

Seksualitet betyr hva man er tiltrukket av, jeg sa ingenting om hva slags sex man liker. Det at du gjentar at homofili er medfødt gjør det ikke sant.

Det faktum at homofili er medfødt gjør det sant.

 

Og poenget er at legningen er noe man er født med, mens tenningsmønstre og spesifikke seksuelle preferanser kan påvirkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...