Nonverba Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 For mange handler ikke ekteskap om å være kristen, men om å vise at man elsker sin partner, få økonomiske fordeler eller tradisjon for å nevne noen grunner. Cant argue that Likevel.. Hadde jeg vært homofil hadde jeg aldri giftet meg i kirken. ^^ Lenke til kommentar
ThinRedLine Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg har selv vært litt into begge kjønn, og er enda ikke sikker på hva jeg er selv. Men mitt spørsmål er - helt uavhengig om jeg er det eller ikke - hva dere tenker om homofili? Synes dere det er forferdelig, og ikke burde finnes? Eller synes dere det er helt greit, kanskje tilogmed søtt? Hva synes dere om at det er lov for homofile å gifte seg i kirken? Helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Men at dem skal gifte seg i kirken skjønner jeg ikke poenget med. Kirken har jo gjennom alle tider hatt en klar linje mot homofili, hvorfor ønsker da å homofile å gifte seg i kirken? Er ikke kristen selv men skjønner ikke hvorfor det å gifte seg i kirken er så viktig? Selv skjønner jeg ikke hele hysteriet rundt det å gifte seg i kirken uansett legning. Takke seg til tinghuset ja. Lenke til kommentar
Crickman Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Har ikke noe i mot homofile, men irriterer meg over homofile som er veldig innpåslitne og tror at alle andre er homofile... Takler ikke at homofile prøver seg på meg. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Har ikke noe i mot homofile, men irriterer meg over homofile som er veldig innpåslitne og tror at alle andre er homofile... Takler ikke at homofile prøver seg på meg. Tja, jeg skjønner absolutt hva du mener, spesiellt om det er klart og tydelig at du er 100% hetero Men, så er det sånn at mange, spesiellt i ung alder som ikke er 100% definert som hetero, og hvis man liker samme kjønn, vel, da må man bare gamble. Hvis man gambler, og prøver å flørte med en hetero, så ta det som ett kompliment. Gir den bi/homofile seg ikke, så vel, er h*n dum! Point is: Som bifil eller homofil, så hender det man prøver seg på den man liker, selvom man ikke har fått vite at personen liker samme kjønn. Det er en av risikoene med å være sånn. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Har ingenting imot homofile i det hele tatt, har en eldre bror som er homofil og han er en kjempekar som jeg selvfølgelig er veldig glad i. Generelt så kan jeg ofte føle ubehag når jeg er i nærheten av flere homofile på en gang, dette går nok mest på psyken og det at jeg er redd for at de skal prøve seg på meg. Kan dessverre ikke noe for det kan du si, men er jo ikke noe jeg ytrer foran de, selvom jeg sier klart ifra at jeg ikke spiller på det laget. Spesielt etter at jeg har flyttet til Oslo har det vært en del homofile som er gira på å sjekke meg opp, da kan jeg fort bli litt pissed. Ellers når det gjelder adoptering av barn så har jeg stor tro på at de fleste homofile vil faktisk være bedre foreldre enn eventuelt andre, rett og slett fordi at når man går inn for å få et barn, og det ikke er en ulykke de må leve med, så kan man være veldig sikker på at barnet får en god oppvekst. Det jeg fortsatt stusser litt på, er dette med mor og fars-rollen, men som tidligere nevnt i denne tråden er det kanskje ikke nødvendig? Skal ihvertfall ikke gå nærmere inn på det, i og med at jeg vet svært lite om dette. EDIT: Leif. Endret 9. desember 2011 av Muffinss 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Ellers når det gjelder adoptering av barn så har jeg stor tro på at de fleste homofile vil faktisk være bedre foreldre enn eventuelt andre, rett og slett fordi at når man går inn for å få et barn, og det ikke er en ulykke de må leve med, så kan man være veldig sikker på at barnet får en god oppvekst. Det jeg fortsatt stusser litt på, er dette med mor og fars-rollen, men som tidligere nevnt i denne tråden er det kanskje ikke nødvendig? Skal ihvertfall ikke gå nærmere inn på det, i og med at jeg vet svært lite om dette. Mange barn har bare enten én far eller én mor, men jeg tviler at jeg på at det er fraværet av det andre kjønnet som er hovedutfordringen for de fleste. Det å være alene om å ta vare på et annet menneske vil være mer krevende enn om du har flere som kan avlaste og bidra med ytterligere ressurser. Eller som kan bidra med mer kunnskap og alternative ideer, og dere lettere kan finne løsninger på problemer, eller sammen kan gjøre hverdagen rikere for barnet. Det å ha foreldre av ulike kjønn kan sikkert i noen tilfeller åpne for en bredere samlet erfaring, men jeg vil tro at du vil ha langt mer ulike foreldre om de f.eks. er fra ulike kulturer. Spesielt når menn og kvinner etterhvert blir mer og mer likestilt i vår kultur, og mindre avhenger av kjønnet. Endret 10. desember 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har ikke noe i mot homofile, men irriterer meg over homofile som er veldig innpåslitne og tror at alle andre er homofile... Takler ikke at homofile prøver seg på meg. He-he-he! Verdens største klisjè! "Det er greit at du er homo ass, bare ikke prøv deg på meg!!!" Noget innbilsk? Jeg har fått to tilbud om å bli sugd av to forskjellige homser siste måneden. Det er bare å si takk for tilbudet, men nei takk. Lenke til kommentar
Oneiromancer Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Som sagt tidligere : i en verden så full av hat burde man akkseptere og omfavne kjerlighet uansett hvilken form den tar. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Retten til en mor? Hvorfor har ikke barn rett til en far? Det verte en diskusjon om lesbiske! Men for å gjere ting HEILT klart; Alle barn skal ha rett på både ein far, og ei mor! Lesbiske er også homofile. Har ikke noe i mot homofile, men irriterer meg over homofile som er veldig innpåslitne og tror at alle andre er homofile... Takler ikke at homofile prøver seg på meg. Ta det helt med ro, de aller fleste homofile driter nok i din eksistens. Hvor henger du egentlig på kveldene, dersom så mange homofile prøver seg på deg? Homobarer? Endret 15. desember 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Men for å gjere ting HEILT klart; Alle barn skal ha rett på både ein far, og ei mor! Hvorfor? Skal du straffe foreldre som skiller seg? Skal du nekte foreldre å skille seg, og heller tvinge de å bo sammen for å sikre barnets rettighet? Du sier at barn er et privilegium. Hvorfor skal ikke homofile få dette privilegiet, sett at de oppfyller alle andre krav? Sett at du stiller andre krav til foreldre enn én av hvert kjønn, selvsagt. Lenke til kommentar
Articzz Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Men for å gjere ting HEILT klart; Alle barn skal ha rett på både ein far, og ei mor! Hvorfor? Skal du straffe foreldre som skiller seg? Skal du nekte foreldre å skille seg, og heller tvinge de å bo sammen for å sikre barnets rettighet? Du sier at barn er et privilegium. Hvorfor skal ikke homofile få dette privilegiet, sett at de oppfyller alle andre krav? Sett at du stiller andre krav til foreldre enn én av hvert kjønn, selvsagt. barnet har fortsatt en mor og en far som elsker barnet selv om dei ikkje bur sammen... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Det kan være helt korrekt. Det jeg tenkte, som jeg beklager at jeg ikke presiserte, er at den ene parten ikke bare skiller seg fra partneren, men også hele familien. Spørsmålet er hvor langt man er villig til å gå for å sikre denne retten KR9RR forfekter. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Spørsmålet er hvor langt man er villig til å gå for å sikre denne retten KR9RR forfekter. Og hva en mann og en kvinne kan gjøre for et barn, som ikke to menn eller to kvinner kan. Igjen så har kjønnene blitt stadig mer likestilt de siste tiårene, og det er svært lite som er forbeholdt kun det ene kjønnet. 2 Lenke til kommentar
Articzz Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 vell to homofile menn er mest sanslynellig lite flinke til mere manne arbeid, så feminine dei er. og du kan ikkje lære små unger og ikkje tørre en gang og ta i en planke. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 vell to homofile menn er mest sanslynellig lite flinke til mere manne arbeid, så feminine dei er. og du kan ikkje lære små unger og ikkje tørre en gang og ta i en planke. ...og dette utspillet er utelukkende basert på stereotypier og fordommer. Gratulerer. 2 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Har da lite å si, er du redd for at færre blir tømrere når de blir voksne? Hadde det først og fremst vært tilfelle at alle homofile er superfeminine, hvorfor skal en unge født og oppvekst i moderne Oslo eller Trondheim vite hvordan man bygger et hus eller reparerer en bilmotor? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 vell to homofile menn er mest sanslynellig lite flinke til mere manne arbeid, så feminine dei er. og du kan ikkje lære små unger og ikkje tørre en gang og ta i en planke. Neei, tørre kan de da, men jeg har da ikke kunnskaper om det. Får heller lære de å mekke bil jeg Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 vell to homofile menn er mest sanslynellig lite flinke til mere manne arbeid, så feminine dei er. og du kan ikkje lære små unger og ikkje tørre en gang og ta i en planke. Er de? Har du statistikk på dette? Kanskje homofile i "mandige" yrker sjeldnere tør stå frem fordi det er (eller de tror det er) en større andel av homofobe kollegaer der? Tror du de aller fleste homofile sminker seg og kler seg feminint? Hva da med heterofile menn som liker å kle seg feminint og sminke seg? Etter din logikk burde de ikke få lov til å få et barn med en kvinne fordi familien vil mangle en person som kan lære de å spikre en planke fast til et tre. 1 Lenke til kommentar
Articzz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 vell to homofile menn er mest sanslynellig lite flinke til mere manne arbeid, så feminine dei er. og du kan ikkje lære små unger og ikkje tørre en gang og ta i en planke. Er de? Har du statistikk på dette? Kanskje homofile i "mandige" yrker sjeldnere tør stå frem fordi det er (eller de tror det er) en større andel av homofobe kollegaer der? Tror du de aller fleste homofile sminker seg og kler seg feminint? Hva da med heterofile menn som liker å kle seg feminint og sminke seg? Etter din logikk burde de ikke få lov til å få et barn med en kvinne fordi familien vil mangle en person som kan lære de å spikre en planke fast til et tre. ja det stemmer det på slutten der og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå