Zea Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har selv vært litt into begge kjønn, og er enda ikke sikker på hva jeg er selv. Men mitt spørsmål er - helt uavhengig om jeg er det eller ikke - hva dere tenker om homofili? Synes dere det er forferdelig, og ikke burde finnes? Eller synes dere det er helt greit, kanskje tilogmed søtt? Hva synes dere om at det er lov for homofile å gifte seg i kirken? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg syns ikke du burde tenke så mye på hva andre mener og sier og heller gjøre det du har lyst til. Så lenge det er lovlig og det er noe du og dine partnere gjør frivillig, så kan du gjøre hva du vil for min del. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 6 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har ikke noe problem med det. Har aldri tenkt noe annerledes om homofile enn heterofile. Om de vil gifte seg i kirken, har ikke jeg noe problem med det. 2 Lenke til kommentar
Zea Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg syns ikke du burde tenke så mye på hva andre mener og sier og heller gjøre det du har lyst til. Så lenge det er lovlig og det er noe du og dine partnere gjør frivillig, så kan du gjøre hva du vil for min del. Jeg spurte ikke om hva jeg burde tenke om hva andre mener. Jeg lurer bare på hva folk tenker om homofili i sin helhet... Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det bør være en selvfølge at homofili er akseptert, og jeg respekterer homofile like mye som alle andre. Når det gjelder om homofile bør få gifte seg i kirken eller ikke, så er det et litt mer komplisert dilemma. I utgangspunktet er jeg tilhenger av at alle trossamfunn skal få bestemme over sine egne verdier, og om de utelukker mennesker på bakgrunn av seksualitet så får det være opp til dem. Men i Norge har vi dessverre en statskirke, og om det absolutt skal fortsette å være slik, så må vi selvsagt prakke på dem alle krav om inkludering som gjelder for resten av de statlige institsjonene. 3 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg syns jo fenomenet er snålt, men jeg kunne aldri funnet på å dømme noen etter det. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Folk er forskjellige. Hvilket kjønn en annen person har sex med bryr meg fint lite. Folk skal få lov til å gjøre hva de vil, så lenge det ikke skader andre (overgrep mot barn for eksempel). At to gutter kysser på hverandre og leier hender på gata er ikke noe annet enn koselig. Selv er jeg heterofil, men har absolutt ingenting imot homofile. Ikke ser jeg hvorfor noen skal ha det heller, kun basert på legningen til vedkommende. Helst skulle jeg sett at dette ikke trengte å være et diskusjonstema en gang, da de er like forskjellige som alle andre. EDIT: Angående homofilt ekteskap synes jeg det er helt greit. Hvorvidt de kan adoptere barn kan nok diskuteres litt. Ikke fordi det er moralskt feil, eller noe i den dur - men fordi barnet kan fort få en vanskelig oppvekst grunnet erting/mobbing fra andre. Intil det er mer akseptert med åpne homofile ekteskap ville jeg vært litt forsiktig med å la alle homofile par adoptere barn. Så lenge folk er fornøyde, er jeg fornøyd. Blir man glad av å være kjæreste med en annen mann/gutt, så er det fint og flott for vedkommende, selv om jeg aldri kunne tenkt meg det selv. Endret 29. oktober 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det folk velger å gjøre i privat livet sitt har ingenting med andre mennesker å gjøre. Jeg syns det er forkastelig at samfunnet og mennesker skal blande seg inn i andres privat liv slik. Jeg støtter med glede de homofile. Det er noen av de jeg kjenner som er homofile og. 3 Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg synes nesten det er litt kult med homser, jeg. Jeg er helt hetero selv, men har nesten littegrann mer respekt for homser, for at de tør å vise legningen sin og ikke er flaue over det. Når det kommer til ekteskapsloven så er jeg i mot den. Det er naturligvis ikke fordi jeg har noe i mot homofile, men jeg mener at kirken har sine verdier som de har hatt i mange år, og at staten plutselig skal innføre en lov som tvinger et samfunn til å gå mot sine verdier synes jeg blir helt feil, i allefall i dette tilfellet. 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg synes nesten det er litt kult med homser, jeg. Jeg er helt hetero selv, men har nesten littegrann mer respekt for homser, for at de tør å vise legningen sin og ikke er flaue over det. Når det kommer til ekteskapsloven så er jeg i mot den. Det er naturligvis ikke fordi jeg har noe i mot homofile, men jeg mener at kirken har sine verdier som de har hatt i mange år, og at staten plutselig skal innføre en lov som tvinger et samfunn til å gå mot sine verdier synes jeg blir helt feil, i allefall i dette tilfellet. Selv om vi har en statskirke, betyr ikke det at vi som et helhetlig samfunn er kristne. Selv er jeg ikke kristen, og har meldt meg ut av statskirken. Jeg vet om veldig veldig mange som har gjort det samme. Spør du meg er det idiotisk at vi har en statskirke, men det er en helt annen diskusjon. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Æsj, det er unaturlig. 1 Lenke til kommentar
Flying Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvorvidt de kan adoptere barn kan nok diskuteres litt. Ikke fordi det er moralskt feil, eller noe i den dur - men fordi barnet kan fort få en vanskelig oppvekst grunnet erting/mobbing fra andre. Intil det er mer akseptert med åpne homofile ekteskap ville jeg vært litt forsiktig med å la alle homofile par adoptere barn. Hvorvidt kirkearbeidere, personer i rullestol, folk med rødt hår, og alle grupper konservative troende eller hipsters kan adoptere barn kan nok diskuteres litt. Ikke fordi det er moralsk feil, eller noe i den dur - men fordi barnet fort får en vanskelig oppvekst grunnet erting/mobbing fra andre. Inntil det er mer akseptert med slike ville jeg vært litt forsiktig med å la alle i de nevnte gruppene adoptere barn. Men seriøst. Barn kommer alltid til å bli mobbet for foreldrene sine om foreldrene ikke er "helt inni boksen". Desto flere homofile med barn det finnes desto fortere vil det bli akseptert av flere. 1 Lenke til kommentar
Roskva Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Æsj, det er unaturlig. 1500 forskjellige dyrearter praktiserer homofili, det er ikke noe unaturlig ved det i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det har med formeringsfasen til mennesker, homofili er unaturlig, det er nasty og heilt fulstending unødvendig. At feilen eksisterer med flere raser en mennesker bryr eg meg faktisk ikkje om Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 På dette tidspunket så er det for mange mennesker på denne planeten. Det blir også sett på som plagsomt at folk skal bry seg med det andre folk driver med på privat tiden sin. Det impliserer kjedsomhet og mangel på noe viktig å bry seg om. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Whatever makes you boat float, og alt det der. Hva andre gjør bak lukkede dører bryr meg så jææævla lite, så lenge det ikke går ''utover andre'' som ved f.eks misbruk av barn. Er fremdeles ikke sikker på om jeg er hetro eller bifil selv. Har klart å forelske meg i jenter før og syns at de er like tennende som menn kan være. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 At folk ikkje bryr seg om at andre er skrullinger kalles ignoranse Vi har for noen månder siden sett ka ignoranse fører til, når skrullinger får styre på for seg selv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Husk folkens: do not feed the troll. 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det ble spurt "hvatenker du om homofile?" Som vanlig i Norge så er det kun dei med aksept som har noke dei skulle ha sagt, andre er "dumme" Men feil oppstår jo med alle mennesker, så homofili er vell en feil det også, vi får vell bare leve med dem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå