Jostein K. Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg har nettopp begynt å trene igjen etter en pause på 6 måneder. I den anledning tenkte jeg å begynne å legge på meg en god del. Jeg er 190 cm høy og veier ca. 70 kg, og jeg er rett og slett relativt lei av å være såpass tynn. Jeg skal følge Stronglifts 5x5, og leste en artikkel om GOMAD, altså det at man drikker fire liter melk om dagen i en måned. Jeg skal ta tredje treningsøkt i programmet i morgen, så jeg er fremdeles på svært lette vekter (~25 kg). Spørsmålet mitt er da: kan jeg drikke 4 liter melk om dagen i oppstartsfasen, eller bør jeg vente til jeg løfter litt tyngre? Ble svært usikker da jeg ble oppmerksom på at så mange av kaloriene som mulig burde bli omdannet til muskler. Skal forøvrig følge en diett hvor jeg ligger på ca. 5000 kalorier per dag utenom melken. Endret 28. oktober 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Unnskyld, aner ikke hva som skjedde her. Dobbelpost. Endret 28. oktober 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 FEM tusen kcal om dagen FORUTEN melk? Det er over halvparten av Arild Haugens diett Legg deg på 4 liter helmelk om dagen og spis normalt i tillegg til dette (les: brødskiver, middag og whatnot). Det er på lang vei mer enn nok. Det som er over ditt behov blir lagret som fett (som ingen liker) så det er bare waste... Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Vel, jeg tracket det jeg spiste i 9 dager på Fitday, hadde et gjennomsnitt på 3300 kcal hver dag, og la ikke på meg et gram. Nå vet jeg ikke særlig mye om hvor mye som er nødvendig for å legge på meg, men ser ut til at det er anbefalt å ligge mellom 4000 og 5000 kcal om dagen. Om jeg da kjører 4 liter melk om dagen blir det nok ikke nødvendig å spise såpass mye, men spørsmålet er i hovedsak om jeg bør vente eller om jeg bare kan kjøre på, treningen er nemlig ikke spesielt tung enda. I og med at jeg bare veier 70 kg og ger 190 cm høy har jeg absolutt ikke noe problem med å legge på meg 3% fett, men det er jo ikke særlig gøyt om nesten alt det legger seg på magen i forbindelse med at musklene ikke bruker nok av energien til å bygge muskler. Endret 29. oktober 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 GOMAD kan du fint kjøre fra dag 1. Jeg tar selvkritikk på min vurdering av ditt daglige behov, for alt jeg vet har du en meget fysisk jobb. Kan det stemme? Eller er du generelt i mye aktivitet om dagen? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg kan jo da ta selvkritikk selv for en lite grundig førstepost. Jeg er født i 93, går i VG3, har altså ikke en særlig fysisk krevende "jobb". Men jeg går mye, og har en følelse av at jeg har høy forbrenning. Takk for svar, da kjører jeg på, om ikke annet vil i hvert fall fire liter melk om dagen gi meg økt matlyst i det lange løp om min logikk ikke er helt ute å kjøre. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det er MEGET få som høyere eller lavere forbrenning enn andre Du er nok mere aktiv enn du selv er klar over, alt er jo kjent relativt. Men gå for 4 liter helmelk om dagen, det er "the shit" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå