Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] To USB porter som ikke virker.

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en ASUS N55SF med Win 7 Home Premium 64bit.

To av usb portene virker ikke. De på venstre side om det har noe og si. Har 4 totalt.

Har sjekket i bios og flashet bios. Alt ser ok ut. Har to usb 3.0 porter men vet ikke hvilke usb porter som er 2.0 eller 3.0

Har iPhone plugget i en av portene og idet maskinen starter så virker porten og telefonen blir ladet, men når win 7 starter så slutter porten å virke.

I enhetsbehandlingen ser det slik ut.post-81756-0-91271700-1319840370_thumb.png

Mangler jeg usb mass storage device/controller?

Har googlet og prøvd mye forskjellig men får ikke usb-portene til å virke.

Kan noen hjelpe meg?

Har samme tråd i kategorien "Annet om maskinvare", men tror denne kat. er riktigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt en ASUS N55SF med Win 7 Home Premium 64bit.

To av usb portene virker ikke. De på venstre side om det har noe og si. Har 4 totalt.

Har sjekket i bios og flashet bios. Alt ser ok ut. Har to usb 3.0 porter men vet ikke hvilke usb porter som er 2.0 eller 3.0

Har iPhone plugget i en av portene og idet maskinen starter så virker porten og telefonen blir ladet, men når win 7 starter så slutter porten å virke.

I enhetsbehandlingen ser det slik ut.post-81756-0-91271700-1319840370_thumb.png

Mangler jeg usb mass storage device/controller?

Har googlet og prøvd mye forskjellig men får ikke usb-portene til å virke.

Kan noen hjelpe meg?

Har samme tråd i kategorien "Annet om maskinvare", men tror denne kat. er riktigere.

Siden du akkurat har kjøpt den regner jeg med du har garanti, hvis ikke kan du eventuelt kjøpe en USB HUB som du kan bruke ;)

Lenke til kommentar

Ifl Brukermanualen er de to USB portene på siden som du har strøm tilkoplingen USB 3.0 portene. De på andre siden der du har DVDrom er USB 2.0 portene.

Er det USB 3.0 portene som ikke funker er disse avhengige av ASUS driveren USB3 AsMedia Win7-64 Z111250

Hei og takk for alle svar.

Driveren er installert Syar2003, men portene virker fortsatt ikke etter at windows har startet. Det er de på venstre side ja.

Porten virker idet maskinen starter og Bios bilde kommer opp, men idet WIn7 begynner å laste så slutter porten å virke.

Ser det på iPhonen som er koblet til.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Har funnet ut at portene gir strøm. Koblet til en ekstern disk og den begynte å snurre, men den kom ikke opp i explorer.

Fikk ingen reaksjon på maskinen ved tilkobling i det hele tatt, men disken begynte å snurre som sagt, og lampa på disken begynte å lyse.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...