Gå til innhold

Problemer med D-link DIR-652

Eispeis

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått et litt merkelig, og ekstremt irriterende problem. Kjøpte en d-link DIR-652 for et drøyt år siden (juli 2010) og satte opp trådløst nettverk hjemme. I starten hendte det at vi mistet internettforbindelsen på laptopene, men da funket det bare å restarte trådløsen på maskinen. Dette var et så lite problem (to trykk på pcen) at jeg dreit i det. Etterhvert gikk problemet helt over og nettverket funket utmerket.

Den siste drøye uken har derimot problemene kommet tilbake, men på en utrolig mye mer irriterende måte. Plutselig forsvinner nettverksforbindelsen mellom laptopene og trådløsrouteren. Internettforbindelsen er fortsatt der (hvis jeg kobler laptop rett i modemet er jeg på nett), men det er akkurat som d-linken bryter forbindelsen mellom pcen og internett. Jeg er fortsatt koblet til hjemmenettverket, men har ikke tilgang til internett. Hvis jeg restarter trådløsen på laptopen klarer den ikke å koble til det trådløse nettverket igjen. Den finner nettverket, men klarer ikke å koble seg til. Den eneste måten å komme seg på nettverket og internett igjen er å restarte d-linken, da funker alt som det skal igjen - i alt fra 4 minutter til 12 timer.

For ordens skyld.

*Canal Digital i veggen via borettslaget 12 mbit fra vegg til Thompson modem.

*Modem kobla med kabel til d-linken

*2 stk laptoper (en med Windows 7 og en med Windows Vista) og en smartphone kobles til nettverket.

*Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at roughly samtidig som problemene startet erstattet jeg iPhone 3GSen min med en HTC Sensation. Jeg kan ikke begripe at det skal ha noe å si, men det er den eneste jeg kan komme på av forandringer i setupet.

*Har gjort en reset av d-linken og satt opp nettverket på nytt i dag, fortsatt problemer.

Beklager veggen med tekst, men setter pris på tips hvis noen har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Har gjort en reset av d-linken og satt opp nettverket på nytt i dag, fortsatt problemer.

Hei

Har du sjekket om du har siste firmware'en til Dlinken?

Har hatt en lignende problem med en Dlink, husker ikke modell nummeret men fikk stadig ikke tilgang på nettet alt ordnet seg hvis jeg restartet routeren, det viste seg at jeg ikke hadde siste versjon av firmware'en. Etter at jeg lastet inn den var det ikke mer slike problemer.

Lenke til kommentar

Hei

Har du sjekket om du har siste firmware'en til Dlinken?

Edit: OK, jeg har vært på D-link sine sider, men der ser det ut til at det bare er den orginale firmwaren som er nedlastbar. Googling gir meg ikke noen veldige lovende treff heller (mulig min google-fu er dårlig). Lastet den ned uansett, men zipen inneholder bare releasenotes og en .bin fil Windows mener er en VLC-media fil. Får ikke mountet den i Daemon-tools, og den funker ikke som executable heller. Noen som har noen tips til et annet sted jeg kan finne firmware, evt. hvordan jeg får installert den jeg har lastet ned.

Takk for alle forslag.

Endret av Eispeis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...