Xito Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei. Jeg skal kjøpe meg et sett skikkelig høyttalere, og valget står mellom Cerwin Vega XLS 28 og Cerwin Vega XLS 12. Jeg skal bruke de midlertidig med en eldre JVC stereo forsterker (Som jeg ikke vet noe annet om enn at den trekker opp til 350W fra veggen) til jeg får kjøpt en skikkelig forsterker. Jeg skal selvfølgelig ikke kjøre settet hardt med den gamle forsterken siden de da er fare for å ødelegge høyttalerne, forsterkeren er det ikke så farlig med. Bør jeg gå for de dyrere (Og sannsynligvis bedre) XLS 12, selv om de vil kreve en sterkere forsterker for å spille optimalt, eller bør jeg gå for de litt mindre og svakere XLS 28? Jeg er ikke så intresert i spesielt god lydkvalitet, men vil ha lyd med mye trykk i, og skal senere investere i en god NAD forsterker. Jeg har ikke så veldig stort rom heller hvis det har noe å si. -Niklas Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har hatt Xls-28 og var storfornøyd med dem!! Men de krever faktisk mer enn det ser ut som. Dem er glad i litt ekstra og er ikke så utrolig mye svakere!! Hvis du ikke har så stort rom så ikke tvil, jeg var i samme situasjon. Men dem vil gjerne ha en Nad;D løp og kjøp Xls-28 hvis det er trykk og ikke lydkvalitet du vil ha. For spesielt pent spiller dem ikke. Men høyt! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Om du skal ha "skikkelige" høyttalere er ikke Cerwin vega veien å gå. De er kjent for masse bass og dårlig diskant og mellomtone. Ville ha kikket igjenom HIFI klubben og Surround.no sitt utvalg. HIFI klubben er dyrere, men har en del litt mere "eksklusive" merker, mens Surround.no er en god del billigere, men selger en god del bra lytteutstyr for prisen. Lenke til kommentar
Xito Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Om du skal ha "skikkelige" høyttalere er ikke Cerwin vega veien å gå. De er kjent for masse bass og dårlig diskant og mellomtone. Ville ha kikket igjenom HIFI klubben og Surround.no sitt utvalg. HIFI klubben er dyrere, men har en del litt mere "eksklusive" merker, mens Surround.no er en god del billigere, men selger en god del bra lytteutstyr for prisen. Alle gulvhøyttalere er "skikkelige" i forhold til det jeg har nå ("Pc-anlegg"). Men jeg har hørt/lest at de XLS serien til CV har mye bedre balanse i forhold til bass/mellomtone/diskant enn tidligere. Har egentlig funnet ut at CV er grei nok lydkvalitet til mitt bruk. Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Joda, forbedringer har dem. Helt klart! Men det finnes andre alternativer hvis du vil ha litt penere lydbilde. Men på lydtrykk er det ingen som tar cerwin! Lenke til kommentar
Kjetilbs Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 CV XLS 12" har veldig bra diskant til å være "liten" høyttaler. Men har syk bra lyd! Med bra lyd tenker jeg mer å trøkk og balanse, men hvis du vil ha finere lyd finner du mange andre merker (klipsch) f.eks de har bra trykk og. Men alt avhenger av om du vil ha trøkk elr fin fin lyd men jeg har CV XLS 215 og CV XLS 12 har samme diskant og den holder følge med all bassen. Så du får tenke over hv du skal bruk de til! Håper ikke det ble for rotete... Lenke til kommentar
Xito Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 CV XLS 12" har veldig bra diskant til å være "liten" høyttaler. Men har syk bra lyd! Med bra lyd tenker jeg mer å trøkk og balanse, men hvis du vil ha finere lyd finner du mange andre merker (klipsch) f.eks de har bra trykk og. Men alt avhenger av om du vil ha trøkk elr fin fin lyd men jeg har CV XLS 215 og CV XLS 12 har samme diskant og den holder følge med all bassen. Så du får tenke over hv du skal bruk de til! Håper ikke det ble for rotete... Ble greit leselig det, er i forhandlinger om et par XLS 12 fra en på finn nå Lenke til kommentar
Ole111 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/nad_c326bee-cerwin-vega-xls-28_stereoanlegg.htm#desc Xls-28 Eller Xls-12 http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/system/nad_c356bee-cerwin-vega-xls-12_stereoanlegg.htm Hvem får jeg mest trykk ut av? Hvist det ikke følger med ledninger på hifiklubben hvilke ledninger må jeg ha for å koble høytalerne til forsterkeren? Å hvilken ledning må jeg ha for å koble forsterkeren til pcen for å deretter styre musikken fra pcen? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 XLS 12 gir mere trykk på en skikkelig forsterker noe jeg tviler på at du har Du må ha vanlige høyttaler kabler mellom forsterker og høyttalere, og så må du ha en mini jack til RCA fra pc til forsterker så lenge du ikke har en DAC. Lenke til kommentar
peugeot xps12 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 glem cerwin vega om du skal ha sjikkelige høytalere! kjøp eit par klipsch rf7 ser dette er ein gammal tråd men har du kjøpt xls-28? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Men så koster RF7 noe så inni hælvette mye, og så må du jo legge mye mer i forsterkere da. Lenke til kommentar
peugeot xps12 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 nei eg kjøper for brukt for 10k og forsterke brukt for 5k den koster 12 ny Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 RF 7 koster jo 30k ny da Lenke til kommentar
peugeot xps12 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 jaja men eg kjøper ikkje klipsch nytt går for lang tid å spille dem inn Lenke til kommentar
snusersnus Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 kjøp xls 28 harman kardok hk 3490 og qsc qx 5.. da har du ett rått anlegg qsc qx 5 kan også dra høytallere opp til xls 215 hvis du skal oppgradere. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 snusersnus, en gx 5 blir i minste laget for 215, men du vil få lyd ja Lenke til kommentar
snusersnus Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 snusersnus, en gx 5 blir i minste laget for 215, men du vil få lyd ja klarer nok og dra de ok. men man bør nok ha en gx 5 på hver høyttaler Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 En gx 5 på hver høyttaler hjelper ikke da de ikke kan brokobles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå