Gå til innhold

Nye Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer dere AUF'ere til å sette kveldsmaten i vrangstrupen:

 

Hva med å bare ta en DNA-prøve av samtlige asylsøkere når de søker asyl? Om det hadde vært umenneskelig, så kunne de søkt asyl et annet sted.

 

Signerer denne 100%

 

hva er problemet med dette egentlig?

 

Det må jo være et lite offer for å slippe inn i et land?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dette høres ut som en problemstilling sosialistbyråkratiet i regjeringen og visse partier og/eller UDI bevisst har konstruert for å importere asylanter.

 

Nei, det er innfelt i internasjonale avtaler. Internt reglement i forhold til asylinstituttet er begrenset nettopp fordi vi har forpliktet oss til den internasjonale standarden gjennom avtaler, konvensjoner, og menneskerettigheter.

 

 

Hva med Dublin-traktaten og Schengen?

 

Dublin-konvensjonen gir oss kun rettighet å returnere de som fra før har søkt asyl i et annet Schengen-land. Problemet i forhold til dette er at vi ikke har direkte tilgang til en slik database på selve flyplassen, dermed er vi nødt å ta disse i mot til vi har bekreftet at de har på et tidligere tidspunkt søkt asyl i et annet Schengen-land. Når bekreftelsen er på plass, så returneres de.

 

 

Dersom en asylsøker kommer med fly, og ikke kan returneres fordi han har ødelagt passet sitt på flyet, som han nødvendigvis måtte ha for å borde forutnevnte fly, så ER han jo kriminell, og MÅ jo kunne fengsles!

 

Nei, i følgen loven har han/hun ikke gjort noe ulovlig i dette tilfellet. Samtidig er det verd å nevne at vi behandler en god del saker der vedkommende faktisk måtte flykte mens statlige myndigheter i opprinnelseslandet ikke kunne, eller ikke ville, gi vedkommende pass. Det er også en del land der institusjoner ikke fungerer, og dermed er det umulig å få tak i passet samt andre papirer.

 

 

Men istedet får asylsøkerne i pose og sekk, og så gir vi dem halve kongeriket også!

 

Vi gir dem ikke noe mer enn det vi er forpliktet å gi dem i forhold til internasjonale avtaler som vi er en del av. Vi er pent nødt å gi dem en rettferdig behandling av deres søknad, tak over hodet, mat på bordet, osv. Dvs. de skal leve et anstendig liv til tross for at de er asylanter – dette er innfelt i blant annet flyktningenkonvensjonen.

 

Til slutt er det verd å nevne at vi ikke tar i mot en brøkdel av disse i sammenligning med enkelte andre land. I gjennomsnitt tar vi i mot mellom 5-10.000 asylsøkere årlig, omtrent halvparten returnerer vi. Dermed er nettoinnvandring forholdsvis lav her i Norge, tatt i betraktning at fattige land slik som Jordan og Syria har tatt over to millioner flyktninger i de siste årene. I tillegg er majoriteten av disse som kommer til Norge, dvs. over 60 %, såkalte arbeidsinnvandrere fra land slik som Polen, Litauen, Latvia, osv.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I gjennomsnitt tar vi i mot mellom 5-10.000 asylsøkere årlig, omtrent halvparten returnerer vi.

Og disse returneres, ikke blir skrevet som "skal kastes ut" og ferdig med det, mens realiteten er at personen tasser rundt i Oslo by? Jeg spør pga. antallet ulovlige i Oslo er veldig høyt.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Til slutt er det verd å nevne at vi ikke tar i mot en brøkdel av disse i sammenligning med enkelte andre land. I gjennomsnitt tar vi i mot mellom 5-10.000 asylsøkere årlig, omtrent halvparten returnerer vi. Dermed er nettoinnvandring forholdsvis lav her i Norge, tatt i betraktning at fattige land slik som Jemen og Syria har tatt over to millioner flyktninger i de siste årene. I tillegg er majoriteten av disse som kommer til Norge, dvs. over 60 %, såkalte arbeidsinnvandrere fra land slik som Polen, Litauen, Latvia, osv.

Jeg liker hvordan du prater om asylsøkere og så går rett over til arbeidsinnvandring for å pynte på tallene.

 

Du kan ikke alvorlig sammenligne innvandring i land som ligger tett innpå en konflikt og hvor de snakker samme språk, er nærmere beslektet genetisk osv. Det er uredelig og feigt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, i følgen loven har han/hun ikke gjort noe ulovlig i dette tilfellet. Samtidig er det verd å nevne at vi behandler en god del saker der vedkommende faktisk måtte flykte mens statlige myndigheter i opprinnelseslandet ikke kunne, eller ikke ville, gi vedkommende pass. Det er også en del land der institusjoner ikke fungerer, og dermed er det umulig å få tak i passet samt andre papirer.

Og du greier virkelig ikke å se at de gjør dette med vilje siden de skjønner at den samme dumsnillheten du viser her gjør at det da er større sannsynlighet for opphold.

 

Jeg beklager å måtte si det, men dere sosialisters tid er over, det begynner å begrense seg hvor mye mere skade dere kan utsette det norske folk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og disse returneres, ikke blir skrevet som "skal kastes ut" og ferdig med det, mens realiteten er at personen tasser rundt i Oslo by? Jeg spør pga. antallet ulovlige i Oslo er veldig høyt.

 

Den største andel av de som får utvisningsvedtak returneres. Samtidig er del som forsvinner og oppholder seg ulovlig i landet før vedtaket er på plass. Dette er et politisk spørsmål, og ikke en faktafremstilling slik som jeg har fremmet.

 

 

Jeg liker hvordan du prater om asylsøkere og så går rett over til arbeidsinnvandring for å pynte på tallene.

 

Det jeg gjorde er å realitetsorientere. Tallene som jeg presenterte i denne sammenheng er tall som inkluderer både arbeidsinnvandring, asylsøkere og flyktninger. Vi snakker om mellom 5-10.000 årlig uavhengig av status, hvor av omtrent halvparten returneres. Det største tallet vi har hatt i løpet av ett år var på 18.000 (som var året 2008-2009), men normalt sett ligger vi en plass mellom 5-10.000.

 

 

Du kan ikke alvorlig sammenligne innvandring i land som ligger tett innpå en konflikt og hvor de snakker samme språk, er nærmere beslektet genetisk osv. Det er uredelig og feigt.

 

En innvandrer er en innvandrer når vi snakker om slike tall, uavhengig om han/hun kommer fra Polen eller Somalia. Personlig mener at folk som kommer fra krigsrammede områder har mer behov for å flytte på seg, og dermed mer behov for vår beskyttelse, enn mennesker som kommer fra Polen, Litauen, Latvia eller Island. Rent rasjonelt henger dette sammen med det faktum at mennesker fra de sistnevnte landene er i mye mindre grad utsatt for krig, tortur, politisk forfølgelse, etnisk renskning, osv, enn mennesker som kommer fra for eksempel Afghanistan, Irak eller Somalia. Vi driver ikke asylinstituttet på bakgrunn av genetikk, men på bakgrunn av behov. Skulle vi følge din etikk i forhold til dette så hadde hele grunnlaget for asylinstituttet kollapset.

 

 

Og du greier virkelig ikke å se at de gjør dette med vilje siden de skjønner at den samme dumsnillheten du viser her gjør at det da er større sannsynlighet for opphold.

 

Jeg viser verken den ene eller det andre av mine preferanser i innlegget. Det eneste jeg gjorde er å formidle informasjon som er i samsvar med realiteten. Jeg har vært i så mange rammede land og områder slik at jeg vet hvor vanskelig det kan være å skaffe seg pass når statlige myndigheter enten mister legitimitet eller driver aktiv politikk som har som formål å isolere et samfunn. Ut i fra dine utsagn så er det klart og tydelig at du ikke har vært i noen av disse områder – noe som er den viktigste bidragsyter til din egen uvitenhet.

 

 

Jeg beklager å måtte si det, men dere sosialisters tid er over, det begynner å begrense seg hvor mye mere skade dere kan utsette det norske folk for.

 

Jeg har aldri stemt på sosialistiske partier, og jeg kommer aldri til å stemme på sosialistiske partier. De fleste som har vært på dette forumet en stund vet at jeg er leder for et Venstre- lokallag – det eneste reelle liberale partiet på Stortinget. Dermed er dine antagelser nok en gang et skudd i blinde.

Endret av statsviter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er morsomt at du er såpass bekymret for etnisk rensning, men samtidig ignorerer den som skjer her hjemme med myndighetene (og din) velsignelse. Denne ihjelsiteringen din er også mindre enn uredelig. Jeg lar meg heller ikke glemme at du i din fanatisme faktisk tror at Tysklands storhet skyldes tyrkiske muslimer.

 

En innvandrer er en innvandrer sier du, vel.. denne definisjonen av innvandrer er jo noe som sosialistene i deres iver etter å bytte ut den norske befolkningen omdefinerte slik at det skal bli enklere å selge dette folkemordet fra et statistisk ståsted til å gjelde alle folkeslag når det i utgangspunktet var ensbetydende med ikke-vestlig, slik kan da du og dine si at "innvandring lønner seg".

 

At du refererer til Syria og de flyktninger som kommer dit fra Irak er også kreativt for å si det mildt, om Sverige plutselig fikk store problemer med f.eks Russland eller Finland så hadde vi også her i Norge kunnet absorbere noe svensker uten at det skulle ha bydd på for mange problemer siden vi er genetisk beslektet, snakker lignende språk, har samme kultur, føler en samhørighet osv.

 

Du viste i aller høyeste grad dine preferanser, du viser dine preferanser i hver eneste tråd om innvandring og det er ikke vanskelig å se hvor du står hen rent ideologisk, at du forsøker hevde at du ikke er en sosialist gir deg ikke automatisk frikort fra å bli oppfattet som en når du tydeligvis er helt on page med den sinnsyke politkken som føres med resultat at vi har østeuropeiske bander som herjer distriktene, innvandrere som voldtar norske kvinner en masse, narkotika, drap og som vi har sett den siste tiden forsøk på borføring av barn. Alle disse syndene hviler på deres skuldre og en eskalering av disse er en selvfølge når dere sitter med makten og ikke er i stand til å erkjenne konsekvensene av deres kortsiktighet.

 

Du er med på å ødelegge Norge statsviter, det du driver med er forræderi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du kan ikke alvorlig sammenligne innvandring i land som ligger tett innpå en konflikt og hvor de snakker samme språk, er nærmere beslektet genetisk osv. Det er uredelig og feigt.

 

En innvandrer er en innvandrer når vi snakker om slike tall, uavhengig om han/hun kommer fra Polen eller Somalia. Personlig mener at folk som kommer fra krigsrammede områder har mer behov for å flytte på seg, og dermed mer behov for vår beskyttelse, enn mennesker som kommer fra Polen, Litauen, Latvia eller Island. Rent rasjonelt henger dette sammen med det faktum at mennesker fra de sistnevnte landene er i mye mindre grad utsatt for krig, tortur, politisk forfølgelse, etnisk renskning, osv, enn mennesker som kommer fra for eksempel Afghanistan, Irak eller Somalia. Vi driver ikke asylinstituttet på bakgrunn av genetikk, men på bakgrunn av behov. Skulle vi følge din etikk i forhold til dette så hadde hele grunnlaget for asylinstituttet kollapset.

 

 

Men en innvandrer er ikke bare en innvandrer i praksis. Det er forskjell på kulturen og holdninger til norske folk og somaliske folk og det bør spille en rolle på hvor en flyktning skal bo i verden. Det må være letter for en somalier å integrere seg i et naboland enn i Norge der jenter kan gå i hvilke som helst klær uten at det betyr at hun ønsker å bli voldtatt.

 

Jeg tror det er bedre anvende penger både for Norge og flyktningene å hjelpe naboland med mat og diverse bistand (med forutsetting at bistanden kommer fram), det er jo meningen at konflikter skal ta slutt og at flyktningene kan flytte tilbake.

Lenke til kommentar

Nei, for meg fremstår det som relativt åpenbart at lovene som ble fattet og vedtatt for flere tiår siden totalt har kommet tilbake for å bite oss i rumpa.

 

Jeg mener vi må gå tilbake til regelen om "første trygge havn". Dessuten må asyl forbeholdes politisk opposisjonelle, som i dag sansyneligvis utgjør en ørliten fraksjon av de som søker asyl.

 

At det er så veldig mange asylanter som returneres tror jeg rett og slett ikke noe på, når Norges asylbefolkning tilsynelatende vokser med eksponentiell hastighet.

 

Den "etnisk norske" befolkningen har stagnert eller synker. Alikevel økte befolkningen i 2010 med 62000. Selv om muslimer knapt utgjør 2% av befolkningen, utgjør de halve befolkningsveksten. Dette er en utvikling som er kumulativ og vil skyte fart.

 

Norge må forlate konvensjoner om asylanter og flyktninger. I tillegg må vi integrere de fremmedkulturelle muslimene som allerede er kommet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest mye som har blitt sagt, men ikke alt :) Virker som mange er enig i det jeg startet innlegget med, bra jeg ikke er den eneste som frykter utviklingen vi ser.

 

Noen kritiserte meg for at jeg trakk parallerer mellom midtøsten og dagens Oslo, poenget med dette var at vi har sett mye forferdelige ting skje på TV, som nå skjer midt i blandt oss.

 

For å løse dette problemet har jeg mange forslag, som jeg også skal og har delvis prøvd å få gjennomslag for politisk - selvom jeg har fått høre fra fler at de er enig med meg mener de fleste politikere jeg har snakket med at det er umulig å gjennomføre fordi det ville vært et "for kaldt samfunn"

 

Her er mitt forslag til løsningen av kriminaliteten/voldtekene vi ser i Oslo i dag, samtidig sørget for økonomisk vekst i landet vårt. (Vi hadde blitt kvitt alle "trygdesnylterne" - iallefall alle innvandrerne som er det)

 

- Skjerpe lovverket, doble straffen for voldtekt.

 

- Egene fengseler for utlendinger uten oppholdstilatelse (som nå har blitt foreslått), men samtidig gi disse fengslene mye dårligere kår enn de andre, så ikke utlendinger kommer til Norge for så å begå en forbrytelse for å komme i fengsel (noe mange gjør fordi vi har fengseler som er som 5 stjernes hoteller der de kommer fra)

 

- Ikke en eneste innvandrer kommer til Norge før vi har fått avtale om en tilbakesendelse avtale med landet de kommer fra ( dette hadde løst problemet om "ikke returnbar")

 

- Så et eget konsept jeg har kommet på med - "Prøvelsestatsborgerskap" Det er en prøvelse som varer i f.eks 10-15 år. Når man vanligvis får statsborgerskap i norge (etter en liten stund) kan man begå kriminelle handlinger uten noe fare for hjemsendelse, og du kan nyte godt av våre velferdigstilbud uten å i det hele tatt jobbe.. Du har altså ALLE rettigheter som en vanlig nordmann .. det jeg vil gjøre når man vanligvis gir statsborgerskap er å gi "prøvestatsborgerskap" dette prøvestatsborgerskapet tilsir at du får f.eks 2 år på deg å fullføre norsk undervising og bestå (en test vil bli utført og du må klare å stå) du får også en ny tidsperiode på deg til å prøve å skaffe deg jobb osv (selvfølgelig hvis det er umulig å skaffe seg jobb så blir det jo ikke krevd.. men krav på at man prøver) det er også heller ikke lov til å begå noen kriminelle handlinger mens dette prøvestatsborgerskapet står (det er jo ikke lov uansett, men da blir man sendt hjem) Så etter rundt 15-20 år der du har jobbet og vært en del av det norske samfunnet uten å begå noen større forbyrtelser vil man da få ordentlig statsborgerskap (hvis man har barn vil de evt reise med deg hjem hvis du IKKE klarer å oppfølge kravene for et ordentlig statsborgerskap)

 

Så folk vil altså ha en prøve periode på kanskje 23 år da, hvis man regner med at det tar f.eks 3 år å skaffe seg dette prøvestatsborgerskapet.

 

 

Vet at meldingen er lang, men håper folk vil lese den :)

Lenke til kommentar

Tenkte på en ting en stund. Vi kan ikke returnere "ureturnerbare" fordi vi har forpliktelser via avtaler vi har signert. Men er det ikke vårt land? Hvis flertallet mener at vi skal stoppe all annen innvandring enn arbeidsinnvandring fra EU så kan vi ikke gjennomføre det? Er ikke det egentlig ganske udemokratisk, hvis vi faktisk ikke har reel innflytelse på innvandringspolitikken fordi dette bestemmes av overnasjonale organer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte på en ting en stund. Vi kan ikke returnere "ureturnerbare" fordi vi har forpliktelser via avtaler vi har signert. Men er det ikke vårt land? Hvis flertallet mener at vi skal stoppe all annen innvandring enn arbeidsinnvandring fra EU så kan vi ikke gjennomføre det? Er ikke det egentlig ganske udemokratisk, hvis vi faktisk ikke har reel innflytelse på innvandringspolitikken fordi dette bestemmes av overnasjonale organer?

 

Næmen.. visste ikke at du hadde tatt den blå pillen herzeleid...

Lenke til kommentar

Tenkte på en ting en stund. Vi kan ikke returnere "ureturnerbare" fordi vi har forpliktelser via avtaler vi har signert. Men er det ikke vårt land? Hvis flertallet mener at vi skal stoppe all annen innvandring enn arbeidsinnvandring fra EU så kan vi ikke gjennomføre det? Er ikke det egentlig ganske udemokratisk, hvis vi faktisk ikke har reel innflytelse på innvandringspolitikken fordi dette bestemmes av overnasjonale organer?

 

Næmen.. visste ikke at du hadde tatt den blå pillen herzeleid...

Jeg har ett kritisk alterego som kommer frem på søndags ettermidager ;)

Lenke til kommentar

Thebull, vil det da gjelde de som også blir født her!? Hvis det feks kommer et gift par hit med baby på vei!? For det irriterer meg..norsk når du blir født i Norge. Jeg er vel ikke hest selv om jeg er født i stall!?

 

Det der er den dummeste sammenligningen jeg har sett EVER!!

 

Har du i det hele tatt sjekket hva NORSK er for noe??

 

Det er noe like intetsigende som grensen mellom to kommuner og betyr like lite som hvilket side av dopapiret du bruker..

 

Det er en menneskeskapt grense og et navn på et definert geografisk område som har INGENTING med folk eller religion..

 

Vi kunne vært aliens fra Mars for alt hva NORGE bryr seg...

 

Kan du ikke like godt være ærlig med deg selv og si at du ønsker å bevare den nordiske rasen eller noe slikt... det er i det minste litt logikk bak det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest mye som har blitt sagt, men ikke alt :) Virker som mange er enig i det jeg startet innlegget med, bra jeg ikke er den eneste som frykter utviklingen vi ser.

 

Noen kritiserte meg for at jeg trakk parallerer mellom midtøsten og dagens Oslo, poenget med dette var at vi har sett mye forferdelige ting skje på TV, som nå skjer midt i blandt oss.

 

For å løse dette problemet har jeg mange forslag, som jeg også skal og har delvis prøvd å få gjennomslag for politisk - selvom jeg har fått høre fra fler at de er enig med meg mener de fleste politikere jeg har snakket med at det er umulig å gjennomføre fordi det ville vært et "for kaldt samfunn"

 

Her er mitt forslag til løsningen av kriminaliteten/voldtekene vi ser i Oslo i dag, samtidig sørget for økonomisk vekst i landet vårt. (Vi hadde blitt kvitt alle "trygdesnylterne" - iallefall alle innvandrerne som er det)

 

- Skjerpe lovverket, doble straffen for voldtekt.

 

- Egene fengseler for utlendinger uten oppholdstilatelse (som nå har blitt foreslått), men samtidig gi disse fengslene mye dårligere kår enn de andre, så ikke utlendinger kommer til Norge for så å begå en forbrytelse for å komme i fengsel (noe mange gjør fordi vi har fengseler som er som 5 stjernes hoteller der de kommer fra)

 

- Ikke en eneste innvandrer kommer til Norge før vi har fått avtale om en tilbakesendelse avtale med landet de kommer fra ( dette hadde løst problemet om "ikke returnbar")

 

- Så et eget konsept jeg har kommet på med - "Prøvelsestatsborgerskap" Det er en prøvelse som varer i f.eks 10-15 år. Når man vanligvis får statsborgerskap i norge (etter en liten stund) kan man begå kriminelle handlinger uten noe fare for hjemsendelse, og du kan nyte godt av våre velferdigstilbud uten å i det hele tatt jobbe.. Du har altså ALLE rettigheter som en vanlig nordmann .. det jeg vil gjøre når man vanligvis gir statsborgerskap er å gi "prøvestatsborgerskap" dette prøvestatsborgerskapet tilsir at du får f.eks 2 år på deg å fullføre norsk undervising og bestå (en test vil bli utført og du må klare å stå) du får også en ny tidsperiode på deg til å prøve å skaffe deg jobb osv (selvfølgelig hvis det er umulig å skaffe seg jobb så blir det jo ikke krevd.. men krav på at man prøver) det er også heller ikke lov til å begå noen kriminelle handlinger mens dette prøvestatsborgerskapet står (det er jo ikke lov uansett, men da blir man sendt hjem) Så etter rundt 15-20 år der du har jobbet og vært en del av det norske samfunnet uten å begå noen større forbyrtelser vil man da få ordentlig statsborgerskap (hvis man har barn vil de evt reise med deg hjem hvis du IKKE klarer å oppfølge kravene for et ordentlig statsborgerskap)

 

Så folk vil altså ha en prøve periode på kanskje 23 år da, hvis man regner med at det tar f.eks 3 år å skaffe seg dette prøvestatsborgerskapet.

 

 

Vet at meldingen er lang, men håper folk vil lese den :)

 

 

Som du ser i meldingen jeg postet tidligere (siterte den så du skulle se)

så kommer det også til å gjelde barn som er født her, altså så lenge dette barnet blir "lagd" mens moren eller faren evt begge er under dette "prøvestatsborgerskapet" blir barnet sendt hjem med foreldrene. Hvis den ene foresatte er statsborger, mens den andre er prøvestatsborger og f.eks det er faren som er på "prøve" og han styrker så vil barnet dra med faren (så lenge de ikke er gift, da vil barnet bli med moren eller den andre parten som får bli) men hvis det er ugift blir de sendt med parten som blir hjemsendt :)

 

Så ja, er enig med deg! :) Man blir ikke en hest bare fordi man er født i en stall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...