Populært innlegg OAB1966 Skrevet 30. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Ja, det har vært stor fokus på alle overfallsvoldtektene i Oslo den siste tiden. Jeg fikk faktisk en ide om hvordan voldtektsforbryterne skal tas. Har tanker om å kjøpe en parykk og låne konas klær og kle meg ut som kvinne og stille meg på de mest utsatte plassene midt på natta og vente på å bli angrepet. Skal selvfølgelig skjule ansiktet mitt for og ikke bli avslørt. Voldtektsforbryterne tror det blir et lett bytte, men det blir heller dem som blir et lett bytte siden jeg har trenet styrke i over 20 år pluss litt kampsport. Et par slag, så ringe politiet. Dermed er jobben gjort. Er fristet på å gjennomføre det jeg tenker på. Om jeg skulle gjøre alvor av dette, skal jeg banne på at jeg blir straffet hardt for det der, pluss at de "stakkars" voldtektsforbryterne krever erstatning for tort og svie og får fortsette med å gå fritt rundt med å berike kvinnene. Endret 30. oktober 2011 av OAB1966 11 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Viss du er diger så blir du ikkje den mest atraktive voldtektsofferet, men eg er med på den. 9 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Viss du er diger så blir du ikkje den mest atraktive voldtektsofferet, men eg er med på den.Var det bare jeg som her fikk flashback til da Kristopher Schau (200cm) forsøkte seg på drag i høyhelte sko? Så skikkelig scary ut. Endret 30. oktober 2011 av robertaas 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nja, eg tenkte meir på det å bli oppsjekka av ei av dei russiske kulekaster kvinnene i fra Sovjettiden, som var så dopet på steroider at dem hadde skremt vekk både Arnold og Hulkhaugen. Lenke til kommentar
OAB1966 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Viss du er diger så blir du ikkje den mest atraktive voldtektsofferet, men eg er med på den.Var det bare jeg som her fikk flashback til da Kristopher Schau forsøkte seg på drag i høyhelte sko? Så skikkelig scary ut. Jeg er ikke akkurat noen hulkentype på 2 meter og 170 kilo, men en svært veltrenet fyr som er 174 cm høy og veier 85 kilo. Noe lignende Rambo-avataren i min profil. Med noe klær utenpå vil gjøre susen. Endret 31. oktober 2011 av OAB1966 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det har vertfall redusert faren for gjentagelse med 100% for dei det blir praktisert på.Hvorfor etterlate levende vitner om man uansett får dødsdom? Bare hvis de visste 100% at de kom til å bli tatt. Er mindre sjanse for å bli tatt for å voldta en person enn å slakte 17. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Bare hvis de visste 100% at de kom til å bli tatt. Er mindre sjanse for å bli tatt for å voldta en person enn å slakte 17.Det er snakk om de skal etterlate et levende vitne etter en voldtekt eller ikke. Hvorfor ta sjangsen om det var dødsdom for begge forbrytelsene? Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Kan noen forklare meg hvordan ting i praksis fungerer i dette landet når Politiinspektør Hanne Kristin Rohde sier følgende i Dagbladet: kriminelle innvandrere som har sonet en dom for alvorlig kriminalitet og blitt utvist, men som likevel er ureturnerbare..... Hvordan i svarte #&?/%¤# kan det ha seg at folk blir dømt for kriminalitet og utvist, men avlikevel er URETURNERBARE? Hvilke lover eller molbopolitikk er det som gjør at det fungerer sånn i praksis? Det går fint det. Ureturnerbare asylsøkere er mennesker som i de fleste tilfeller har fått avslag på sin søknad, men som ikke kan returneres på bakgrunn av manglende identitet, eller på bakgrunn av manglende avtaler med opprinnelseslandet. Den første gruppen er som oftest mennesker som ikke har noen form for legitimasjon ved adkomst til Norge, som regel mangler de passet sitt, og dermed er det vanskelig for oss å returnere dem fordi vi rett og slett ikke vet hvilket land vi skal returnere dem til. Den andre gruppen er mennesker fra land som vi mangler bilaterale avtaler, og der myndigheter ikke lenger kan sørge for sikkerheten av sine borgere. Et godt eksempel på det siste er Mulla Krekar. Slik sett er de, per i dag, ureturnerbare. Men deres status kan endres meget raskt, avhengig om vi klarer å få tak i opplysninger som kan bidra til å fastslå dere identitet, eller ved at vi får på plass bilaterale avtaler med opprinnelseslandet. I mellom tiden skal asylsøkere som begår kriminelle handlinger avtjene sin dom i et norsk fengsel. Problemet er at norske fengsel er stappfulle fra før av. I tillegg ønsker jeg å presisere at mange av disse voldtekter, der det foreligger bevis på at voldtektsmannen har flerkulturell balgrunn, kan like gjerne være innvandrere som oppholder seg ulovlig i landet, og som de norske myndigheter ikke har kontroll over. Samtidig kan mange av disse voldtekter vært begått av èn og samme gruppe mennesker, slik at antydningen om at det er mange med flerkulturell bakgrunn som voldtar kan være feil. Ikke minst skjer de aller fleste voldtekter i nære relasjoner, dvs. ofret kjenner voldtektsmannen. I forhold til det siste så er etniske nordmenn overrepresentert, mens de med flerkulturell bakgrunn er overrepresentert i forhold til overfallsvoldtekter. 8 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ureturnerbare? PØH! Finn ut hvilket fly de kom med, og ifra hvilket land, og send dem rett tilbake. Det er en kjentsak at de fleste asylsøkere som kommer uten papirer kommer med fly. Ergo har de nødvendigvis ødelagt sine egne papirer, noe som er ulovlig, og derfor er de kriminelle som skal sperres inne eller uttransporteres. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ureturnerbare? PØH! Finn ut hvilket fly de kom med, og ifra hvilket land, og send dem rett tilbake. Det er en kjentsak at de fleste asylsøkere som kommer uten papirer kommer med fly. Ergo har de nødvendigvis ødelagt sine egne papirer, noe som er ulovlig, og derfor er de kriminelle som skal sperres inne eller uttransporteres. Jeg sier meg ganske enig. Vis de ikke har papir, så er det ofte at de har ødelagt dem KUN får å komme inn i landet. Det finnes unntak, men vis det finnes unntak så skal det være mulig for dem å dokumentere at de har blitt nektet papirer på noe vis. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 -innføre lukkede asylmottak Dette er det eneste forslaget så langt som er garantert å ha en umiddelbart målbar effekt. Dessverre er det også det eneste forslaget som ser ut til å ha blitt slått rett ned. Det ser fortsatt ikke ut som om situasjonen er ille nok til at man er villig til å diskutere hard lut, men kjører fortsatt på de mer indirekte tiltakene som mer politi, gatebelysning, holdningsskapende arbeid, personlig ansvar osv. som i visse tilfeller kan forhindre voldtekter hvis man er så heldig at tilfeldighetene klaffer. -gi politiet så mye midler at de blir synlige i gatene og ikke henlegger de fleste sakene Det er i beste fall en demper og det er heller ikke realistisk med en spesielt stor økning av politibemanningen med den nåværende økonomiske modellen. I et samfunn med høy snittlønn og liten avstand mellom høytlønte og lavtlønte yrker, og der mange årsverk vies byråkrati og IKT, vil selv enorme summer kun føre til en liten reell styrking av politiet. Bemanningen går ned til tross for at politiet ble en vinner i statsbudsjettet, for det hjelper ikke å vinne en million i lotto hvis et brød koster hundre tusen. 1 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Ureturnerbare? PØH! Finn ut hvilket fly de kom med, og ifra hvilket land, og send dem rett tilbake. Feil. De kan IKKE returneres på bakgrunn av kjennskapet til reiseruten. Dette er ikke definert som tilstreklig bevis for å kunne returnere dem i følge regelverket. Faktisk så er det slik at vi må ha bekreftelse på deres nasjonalitet for å kunne returnere dem, ingenting annet holder. Flydestinasjon sier oss veldig lite. Mange av de reiser lange distanser fra et land til et annet land før de når den nærmeste flyplassen. Dermed er det umulig å fastslå noen ting som helst bare ved å se på hvilket fly de kommer med. Endret 31. oktober 2011 av statsviter 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 urk... Er Oslo en tapt by?? Ser av artikkel i aftenposten dag at det oppfordres til at vi alle kan engasjere oss for å forebygge voldtektsbølgen. Misforstå meg rett, natteravnene gjør en fantastisk jobb og det er jo utelukkende en positiv ting å gjøre, men jeg føler at det er trist at vi som samfunn er avhengig av slikt. Dette er jo i bunn og bunn et borgervern som skal beskytte oss jenter mot våre nye landsmenn og selvsagt forebygge annet bråk og elendighet. Er det virkelig slik vi vil ha det i hovedstaden?? 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 – Gjengedal har få dager på å vise at han har kontroll over Oslo Hva skal man si til slike uttalelser? Etter å ha lest boken til Finn Abrahamsen har jeg fått et litt større innblikk i politiet, særlig de som ikke sitter i ledelsen, og alt er ikke så enkelt som politikere og ledelsen(som aldri har jobber seg oppover/vært vanlig politi) vil ha det til. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Handler om å dytte ansvaret nedover AHP, og gi folket en som kan settes i gapestokken. Da roer det seg ned litt, inntil media finner lite å skrive om, og vi er tilbake ved start. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Tja, selve uttalelsen er jo grei nok i seg selv: "GJØR NOE!" er en ganske valid kommando. Men uten de ekstra ressursene og en opprydding blandt innvanderne så er det ikke mye til kommando. 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Handler om å dytte ansvaret nedover AHP, og gi folket en som kan settes i gapestokken. Da roer det seg ned litt, inntil media finner lite å skrive om, og vi er tilbake ved start. Selvsagt er det aldri de som faktisk styrer som tar ansvar, men de som tar imot ordrer. I dette tilfellet var det jo til og med feil politiker(feil parti/ikke regjering) som dyttet ansvaret nedover. Tror de som faktisk forsøker å gjøre noe, er ganske lei av å høre unnskyldingene til politikere. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg støtter tidligere forslag fra noen polikere om et eget ordenspoliti. Det er faktisk ikke alt man trenger fullverdig politiutdanning til. 1 Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 nei folkens, vi får ta loven i egene hender! Eller som en gammel politimann sa: ha med lommelykt, gjerne den største magliten. Slå med den, da den ikke regnes som våpen. Så har du ditt på det tørre mot folk som ikke skal være her. 3 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Oslo minner nå om New York i Death Wish 1. Dere vet, den med Charles Bronson... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå