kit32 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 jeg har brukt <div class> til å definere fordan jeg ønsker å sette opp disse punktene, men av en eller annen grunn så forskyver noe dette ned over på en del av disse <div class> som jeg har satt opp. jeg ønsker å bruke dette vis det er mulighet å kunne sette det opp sånn. under ser dere kodene jeg har brukt mal på oppsett .kjoretoy_info{ width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; } .navn {font-size: 14px; text-align: left; font-weight: bold; width:180px; float:left; margin:5px; } .navn_1 { font-size: 14px; text-align: left; font-weight: bold; width:340px; float: right; margin:5px; } Lenke til kommentar
phenalor Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 jeg er litt usikker pa hva du mener, men det ser veldig ut som dette er en jobb for <table>? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dette er helt klart en tabell ja. Lenke til kommentar
agrimsrud Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) I datatabeller med kun to kolonner, hvor den ene er en fast verdi og den andre varierer, liker jeg å bruke <dl>. Det føles litt mer fornuftig. Prøv noe sånt som dette, så regner jeg med du skal unngå de store problemene fremover: CSS: body { background: #cc0605; color: #e7ebda; } dl { width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; font:bold 12px arial, helvetica, sans-serif; text-align: left; } dt { display:block; width: 182px; float: left; padding: 2px; margin: 5px; } dt:after { content:":"; } dd { display:block; width:340px; float: left; padding:2px; margin:5px; } HTML: <dl> <dt>Kallesignal / Bilummer</dt> <dd>Delta 51</dd> <dt>Typebil</dt> <dd>Mannskapsbil</dd> <dt>Regnr.</dt> <dd>RA 38024</dd> <dt>Fabrikkmerke</dt> <dd>Mercedes Benz</dd> <dt>Modell</dt> <dd>Atego 1528AF 4x4 </dd> <dt>Påbygg</dt> <dd>Egenes Branntekninkk AS</dd> <dt>Betegnelse</dt> <dd>Test</dd> <dt>Års modell</dt> <dd>2001</dd> <dt>Historikk</dt> <dd>5.8.1</dd> <dt>Vanntank</dt> <dd>2000</dd> <dt>Skumtank</dt> <dd>x</dd> <dt>Status</dt> <dd>x</dd> </dl> Endret 29. oktober 2011 av agrimsrud Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Takk. da fikk jeg lært noe nytt å bruke i programeringen av hjemmesidene. driver å prøver setter opp siden lik denne bare med html og css Tanken er å få bygget opp sidene lik denne her er den jeg knoter med hva jeg jobber med nå I datatabeller med kun to kolonner, hvor den ene er en fast verdi og den andre varierer, liker jeg å bruke <dl>. Det føles litt mer fornuftig. Prøv noe sånt som dette, så regner jeg med du skal unngå de store problemene fremover: CSS: body { background: #cc0605; color: #e7ebda; } dl { width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; font:bold 12px arial, helvetica, sans-serif; text-align: left; } dt { display:block; width: 182px; float: left; padding: 2px; margin: 5px; } dt:after { content:":"; } dd { display:block; width:340px; float: left; padding:2px; margin:5px; } HTML: <dl> <dt>Kallesignal / Bilummer</dt> <dd>Delta 51</dd> <dt>Typebil</dt> <dd>Mannskapsbil</dd> <dt>Regnr.</dt> <dd>RA 38024</dd> <dt>Fabrikkmerke</dt> <dd>Mercedes Benz</dd> <dt>Modell</dt> <dd>Atego 1528AF 4x4 </dd> <dt>Påbygg</dt> <dd>Egenes Branntekninkk AS</dd> <dt>Betegnelse</dt> <dd>Test</dd> <dt>Års modell</dt> <dd>2001</dd> <dt>Historikk</dt> <dd>5.8.1</dd> <dt>Vanntank</dt> <dd>2000</dd> <dt>Skumtank</dt> <dd>x</dd> <dt>Status</dt> <dd>x</dd> </dl> Endret 29. oktober 2011 av kit32 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hadde kanskje vært en idé å oppdatere siden litt? :\ Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Hadde kanskje vært en idé å oppdatere siden litt? :\ driver å jobber hele tiden for å forbedre sidene og informsjonen som ligger på denne adressen. men det er ikke mange måndene siden jeg gikk innfor å lære meg å bruke html og css bedre. men så kommer vel etter vært php og mysql. med de to siste ligge litt i tankene for meg selv å kunne ha en database som funger opptimal med å kunne ta ut informasjon siom jeg registrer i en database nå bruker jeg enkel Access. men jeg får ta tiden til hjelp nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå