RS2000 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Strømforsyningen starter ikke når den er koblet til hovedkortet. Det er en eldre AT strømforsyning. Den virker fint på andre hovedkort. Specs: MSI MS-4132G Intel 486DX2 66 MHz NB: SiS 9421 2x 72-pin EDO-RAM 4x 30-pin RAM Maskinen ble funnet utenfor Ekspert ved en kontainer. Regnet pøste ned den dagen (siste uke i juli) og maskinen har stått til tørk fram til i dag. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Ok, altså: - Du fant den i en kontainer... - Den var klissvåt... PC'er funker vanligvis ikke etter slike påkjenninger. Den har åpenbart blitt kastet, så den kan jo ha vært ødelagt allerede... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Det var en tanke at noe ikke fungerte, men siden det var en komplett maskin, trodde jeg den var kastet bare fordi den er gammel. Alt annet fungerer fint, bortsett fra hovedkortet. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Alt annet fungerer fint, bortsett fra hovedkortet.Regn skulle ikke ødelegge noe. Jeg har kun et opplagt spørsmål: hvilken defekt krets på et hovedkort hindrer en at-psu i å starte ? ( også en atx-psu for den del ) - Tenker irr på poler, kaputt kondensator, ødelagt av statisk el. eller strømtopp... Ingen tegn til at burken var åpna ( alle skruer pent påplass etc. ) ? Apropos, det kan jo tenkes det er ødelagt med vilje. . Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Den var ikke åpnet da jeg fant den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå