Gå til innhold

Revodrive x2 er treg, veldig treg!

k0n

Anbefalte innlegg

Min revodrive x2 220GB er tregere en flashbrikken til SLR-kameraet!

Har nettopp installert Windows 7 64bit, og gledet meg til perfekt ytelse, men førsteintrykket var: meh....

Så jeg tok en test, giddet ikke å fortsette da jeg så hvor dårlig resultatene var.

post-104722-0-78947300-1319816091_thumb.png

Den ene 1TB harddisken jeg har klarer 122/103MB/s

Ellers etter at jeg klarte å installere windows så virker den sånn passe stabil.

Men prøver jeg og boote opp på min gamle windowsinstallasjon så låser maskinen seg helt (mus også) enten i windows logoen (oppstart) eller like før ikonene på skrivebordet vises. Fungerer fint uten revodrive installert.

Planen var å få en raskere pc, men kunne spare noe (slipper å kjøpe ny ram\cpu\hk)

P5N-T deluxe

C2D E8400

580GTX (blå PCI-E slot 1)

8GB RAM

W7x64

Xonar D2X PCIx1

USB3 kort i sort PCI-E slot

1x1TB

2x300GB

1x220GB (REVODRIVE X2) i blå PCI-E slot 2

Noe sier meg at jeg har nådd max antall PCI lanes, men reklamen for hovedkortet sier jo at jeg kan kjøre 2xGPU@x16 eller 3)

Takker for svar!

EDIT: Nå skal det sies at jeg klarer å starte opp den "gamle" installasjonen av Windows, etter at jeg har installert Windows på revodriven.

Endret av k0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell 780i er litt amputert PCI-E messig.

Nvidia reklamerte med PCI-E 2.0 støtte og 16x til 2 skjermkort, i realiteten er alt du har å gå på 1x 16x link til resten av systemet som er PCI-E 1.1, det vil tilsvare PCI-E 8x 2.0 på båndbredde.

Nå vet jeg ikke om den siste sloten er tilkoblet sør eller nordbroen men jeg antar sør, så her er det også generasjon 1.1 av PCI-E.

Kort og greit, er meget mulig du har NÅDD grensen for hva som kan overføres via nordbroen og har sett at Nvidia sin løsning som de hevdet var super duper og mye bedre enn dedikerte PCI-E spor, har endelig truffet veggen.

Lenke til kommentar

Var noe slikt jeg forestilte meg...

Revodriven er den 5. SSD-en innomhus, og den eneste som har gitt meg problemer.

Nå oppnådde jeg faktisk noe høyere hastigheter i den allerede installerte "windowsen" på omkring 500MB/s les og 140MB/s skriv sekvensiell, noe som ikke er så aller verst, men litt mot sin hensikt å ha revodriven som sekundærdisk.

Et annet problem kan ligge i Windows, da den versjonen jeg har installert på ssd-en er en av de første uten service packs og ingen oppdateringer. Jeg skal se om det blir bedre etter å ha installert disse, evt om jeg finner noen drivere designet for win7 og ikke vista for hovedkortet.

Jeg leste på et forum en eller annen plass, at det kan lønne seg å gjøre en såkalt "full" formatering av ssden, rett å slett wipe alt ut før man installerer noe på den, vil det lønne seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...