Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har brukt feil produkter på ansiktshuden.

Akse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid trodd jeg hadde fet hud i hele ansiktet, men jeg fant i dag ut at jeg har blandingshud. Jeg har over en periode nå brukt produkter beregnet på fet hud i hele ansiktet, og har nå fått skikkelig irritert hud der jeg har tørr hud.

Jeg har nå veldig fin hud i halve ansiktet(øvre del), og veldig dårlig hud med kviser i den andre delen. Nå har jeg fått tak i produkter for tørr til normal hud, og skal selvfølgelig begynne å bruke disse. Spørsmålet er bare hva jeg bør gjøre for å forbedre huden raskest mulig der jeg har tørr hud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker, men eksfoliering skal jo fjerne døde hudceller, så hvis rensekremen skal gjøre noe a la det samme så er det kanskje greit å holde seg til den ene? Du ser jo på huden din hvordan den vil reagere. Selv så sverger jeg til null sminke og å vaske fjeset godt med varmt vann når jeg er i dusjen, samt ett kosthold med en del grønnsaker og nok av alt.

Lenke til kommentar

Jeg har et bra kosthold, og jeg bruker ikke noen form for sminke. Saken er at jeg til tider har problemhud, som jeg som sagt har forverret ved å bruke feil produkter.

Jeg skal heller være litt forsiktig fremover og ikke rense for mye. Hvis jeg ikke får orden på det tar jeg meg en tur til hudlege.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...