AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei, Jeg har betennelse og belegg i tannkjøttet og tennene. Bruker reggis. Før har jeg ikke puset tennene så godt. Men nå startet jeg for 3 dager siden med å pusse tenna veldig jevnt. Kunne bruke 13-15 min bare på å pusse tenna. Også har jeg PRESSET meg selv til å pusse på tannkjøttet, det kom mye blod fra tannkjøttet og jeg får driit vondt(fORTJENER NOK DET). Derfor gruer jeg meg til å pusse tenna, jeg får DRIIIT vondt, går ikke ann å beskrive det. spessielt når jeg skal pusse nær eller på tannkjøttet.Jeg bruker munnskyll(Listerine), og håper tannkjøttet blir bedre. Men gjør likevondt som før. Spessielt når jeg drikker eller spiser noe , og det når tannkjøttet..Får jeg veldig vondt. Men jeg tror det ikke er meningen å pusse på Tannkjøttet, fordi da jeg startet å pusse skikkelig, pusset jeg nær tannkjøttet så gikk jeg over til å pusse på og pusse på tenna også. Skal man psse på tannkjøttet..eller skal jeg pusse som normalt? Hvor lang tid tar det før det blir bedre? Postet av anonym: 576882df58d90df1e4ef9f69752c5893 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kan du ikke å pusse tenna? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg vet ikke om jeg skal pusse på tannkjøttet eller på tenn..derofr pusser jeg begge deer. Men, hvor lang tid kan det ta før tannkjøttet blir bedre? Postet av anonym: 576882df58d90df1e4ef9f69752c5893 Lenke til kommentar
emptyother Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har ofte glemt å pusse tennene en ukes tid, og da blir tannkjøttet lett skadet.. Men har aldri faktisk fått vondt når jeg får sår. Så du BURDE egentlig spørre tannlegen. Du skal pusse tannkjøttet, men ikke hardt. Beveg tannbørsten i sirkel over tennene og tannkjøttet. Bruk 5 minutter per puss. Puss tennene hver morgen etter frokost og hver kveld etter kveldsmat, så blir det ok etter en ukes tid. Og drikk kun vann i en uke, og gjerne mye vann. Tror munnskyll er unødvendig; det er mer for dersom du har steder i munn du ikke kommer skikkelig til med tannbørsten. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Munnskyll styrker tannkjøttet Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Munnskyll styrker tannkjøttet Listerine og annen butikkmunnskyll som inneholder alkohol tørker ut tannkjøttet, så det kan diiskuteres.. Hadde noe vondt og hovent tannkjøtt selv, sluttet med munnskyllet (Jordan, altså butikkmerke) og det forsvant fort. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Munnskyll styrker tannkjøttet Listerine og annen butikkmunnskyll som inneholder alkohol tørker ut tannkjøttet, så det kan diiskuteres.. Hadde noe vondt og hovent tannkjøtt selv, sluttet med munnskyllet (Jordan, altså butikkmerke) og det forsvant fort. Merkelig. Jeg bruker selv den blå Jordan-greia, og for min del er det suksess, og det kan jeg komme med et eksempel på også. Jeg brukte det morgen og kveld over en lengre periode. Så droppa jeg det i omtrent ei uke, og på denne tiden rakk jeg å få små, røde sår i kanten på tannkjøttet hvor snusen gnager. Dette er vel forspillet til en påbegynt tilbaketrekning av tannkjøttet, som er kjent blant snusbrukere. Jeg begynte igjen med munnskyll, og etter et par dager var alt i sin skjønneste orden igjen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har du tenkt på å kanskje bruke annen munnskyll for å forhindre tannkjøttproblemer siden du snuser? Corsodyl f.eks skal være ganske bra som forebyggende. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hæ? pusser dere tenna ETTER frokost? pusser man kke før? jeg liker ikke å ha dårlg ånde, imens jeg spiser frokost. Postet av anonym: 576882df58d90df1e4ef9f69752c5893 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Poenget med å pusse tennene er å rengjøre dem, og du skal helst ikke spise eller drikke noe annet enn vann den følgende timen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er viktig å pusse tannkjøttet, særlig i overgangen til tennene. Frisk tannkjøtt er lyst rosa og blør ikke ved tannpuss. Bruk ALDRI hard eller medium tannbørste, de burde ha blitt forbudt på markedet. Bruk bare myk (soft). Det er ikke nødvendig å pusse tennene mer enn den tiden det tar å gå over tennene 2 ganger, altså 2 minutter. Bruk elektrisk tannbørste med mykt børste, det er det beste. Viktigst er det med rengjøring mellom tennene og bak de innerste jekslene/visdomstennene. Bruk tanntråd minst 3 ganger/uke. Spiser man noenlunde normalt vil det å tygge maten sørge for rengjøring på tyggeflatene av seg selv. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Har du tenkt på å kanskje bruke annen munnskyll for å forhindre tannkjøttproblemer siden du snuser? Corsodyl f.eks skal være ganske bra som forebyggende. Har ikke tenkt på det, nei. Colgate er billig, og fungerer etter min mening bra Har ikke hatt noen problemer, hvis vi ser bort i fra når jeg ikke brukte det Men du skal ha takk for anbefalingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå