Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke til helga for først gang, hvor mye og hva?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, er fest til helgen, og blir noe alkohol. Har drukket så godt som ingen ting før. Lurer derfor på to ting:

1. Hvor mye/lite er det verdt å ta med seg for meg? (veier 60kg, gutt, 17)

2. Er ikke så veldig glad i øl. Er det noe øl der ute som har merkbart mindre kullsyre enn andre ølsorter? Hva ligger i så fall prisen på i forhold til standard heineken?

Postet av anonym: 36f483717b6d963d7120d993387687da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahaha! sorry as men lættis innlegg :p

ja, hvis det er første gang du skal drikke, så tenker jeg at en six-pack er mer enn nok, hvis du ikke er så glad i øl kan d kjøpe en Cava til ca 100 kr. Det er forskjell på mennesker, så kan ikke si sikkert hvor mye du tåler, noen tåler mer enn andre. Bare kjenn etter mens du drikker så skal det går bra ;)

Lenke til kommentar

Ja, for cider er det ikke mye kullsyre i rolleyes.gif

Blir bare kvalm av sånt, fysj.

Siden du først spør om en øl med lite kullsyre så har Ale (en type øl) tilnærmet ingenting eller ingen kullsyre i seg. Men den er relativt bitter i forhold til vanlig Lager/pils så vil ikke anbefale til en som er ute for første gang.

Gå for hvilken som helst type øl du tror kan være god, sørg for at den er kald når du drikker den så går det nok bra. Prøve og feile er en god strategi thumbup.gif Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvor mye du skal drikke er umulig å si ettersom det varierer mye mellom mennesker. Du merker når du har drukket nok og når du er full så slutter du å drikke. Når det gjelder øl med lite kullsyre så vet jeg om 2 stykker, Guinness og KilKenny. Men de er ikke billige akkurat..

Lenke til kommentar

Kjøp noe lettdrikkelig øl, en lys type burde være grei. Du kan prøve Budweiser, den har litt kullsyre i seg, men er ganske grei å begynne med.

Prøv å hold den kald mens du er på fest, sjekk om du kan oppbevare den i et kjøleskap, senere ut på kvelden vil du bli litt full og muligens littegranne dårlig, da passer det ikke med lunken øl.

Ikke drikk for fort, ta deg tid og la alkoholen få tid til å virke. Dersom du hiver nedpå din første gang vil alkoholen plutselig treffe deg som en trailer i 90km/t.

Lenke til kommentar

Første gang jeg drakk hadde jeg kjøpt 12 øl. Problemet var at jeg drakk alle og lå derfor store deler av festen i yttergangen og prøvde å få på meg skoene mine...uten særlig hell.

Nå går 12 øl ganske greit, men om jeg skulle drukket for første gang en gang til ville jeg nok begrenset meg noe. 6 halvlitere burde være mer enn nok for 60 kg menneske.

Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig ha det hyggelig uten alkohol, men da er det kanskje en forutsetning at ingen andre drikker heller. Hvor morsomt er det når alle vennene dine er fulle og i farta, mens du enda er edru? Du kan jo være morsom og alt det der, men folk forandrer seg når de drikker, du kan ikke sammenligne oppførselen ;)

Har vært edru på byen en gang og det var et sjokk for meg, syntes ikke at noe av det vennene mine lo av var morsomt, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...