Vampyrjenta Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Guro Bildet er fjernet. Beskrivelse: Hadde fotoshoot med lillesøster igår Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
WidOls Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei Vampyrjenta, likte bilde av lillesøstra din, portrett foto er vanskelig, masse å passe på, lys, fokus osv. en annen ting er at det er noen som er så frekk at de gir deg karakter 1 uten å begrunne hvorfor de gjorde det, når de gir karakter 1 skulle man tro at de er fulle av kunnskap til å dele med oss andre, men sansynligvis kan de for lite til å dele noe som helst med oss andre, jeg liker bildene dine. Widar Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg er enig med Widar om at det ikke skulle være lov å gi karakterer uten å begunne det. Men den debatten tar vi ikke her Widar har allerede nevnt det meste, så det er ikke mye å tilføye. Men en ting du skal tenke på er at en kameramontert blits ikke er bra å bruke når en skal ta portrett. Det er dette som gjør at den flotte jenta har fått en mørk skygge under haka, og også en hard skygge på veggen. Prøv heller å ta bildet i natulig dagslys, men ikke med direkte sol. Lys fra et vindu kan ofte gi et fint lys til portretter Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Direkte blitslys (fra den innebygde blitsen formoder jeg) er sjeldent positivt på portrett., hardt lys og skygger på bakgrunnen. Bildet fremstår også noe som uskarpt. Og hvorfor har du brukt iso på 3200? Og i og med at du har postet i "tips" får jeg komme med noen tips... a) Ta med deg søsteren din ut i lett overskyet vær og ta bilder der. (tenk på bakgrunnen) b) Utnytt lyset et vindu og dropp blitsen helt. c) Skaff den en ekstern blits som du kan rette opp i taket, lyset blir veldig mye bedre. Ser ut som du har en fotogen søster, så potensialet er det. Lenke til kommentar
Vampyrjenta Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg