Patrik89 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Hallo godtfolk. Jeg er ute etter å oppgradere desktopen min da den er meget utdatert blitt. Nåværende specs: random dell hovedkort q6600 4gb ram gtx 460 Kabinettet er greit, og jeg lurer på om GPUen holder en stund til? Tittet litt på denne pakken på MPX: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=649116 som virker genial. Det jeg lurer på er om denne er lett å klokke med stock kjøling? Tenker bare å kjøre den litt, ikke snakk om 5ghz her. Også skjermkortet da, jeg vurderer å kjøpe et til gtx 460 for å kjøre SLI, er det "verdt" det? Eller skal jeg bare beholde det ene jeg har å oppgradere det når den tid kommer? Hvis jeg skulle kjørt SLI trenger jeg vell bedre PSU vil jeg nok tro (tror jeg har en 500w). Har lyst på en litt fremtidsrettet oppgradering da, og ser at folk nevner det samme hovedkortet bare med PCIe 3.0. Er det virkelig så viktig at jeg investerer i et hovedkort med PCIe 3? Tror jeg står over SSD for denne gang, er så dyrt. Huff, ser formatet jeg skriver innlegget i ser helt jævli ut men det for bare være. Jeg setter stor pris på hjelp da jeg egentlig ikke er så flink med hardware. Takk for din tid, Patrik. Endret 28. oktober 2011 av Patrik89 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Da får jeg svare så godt jeg kan. - Pakken ser helt grei ut den, bare husk det kan være du trenger ny Windows lisens om din nåværende er av typen OEM. - Når det gjelder OC på stock kjøler, så kan jeg tenke du får den opp i rundt 4Ghz - Jeg synes ikke socket 1155/1156 oppsett egner seg til SLi/Crossfire, så svaret blir at du heller bør spare og kjøpe et nytt bedre kort. - Går du for SLi vil jeg anbefale en bedre PSU, minst 650W. Dette gjelder også om du går for et kraftigere skjermkort. - PCIe 3.0 er ikke nødvendig. Faktisk finnes det ikke utstyr som kan utnytte dette på markedet enda. Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Takk skal du ha Svenni212000. Da har jeg made my mind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå