Gå til innhold

De omdiskuterte anmeldelsene (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeez! Det var da svært så alvorstynget diskusjon rundt ren underholdning...

For egen del vil en positiv anmeldelse stort sett alltid komme i forkant av, og være en pekepinn på mitt fremtidige spillkjøp i en jungel av middelmådige titler man ikke trenger bruke tid og penger på. Selvsagt kan jeg være uenig i en anmeldelse; måten den er skrevet, hva den fokuserer på, om anmelder behersker sjangeren og hva konklusjonen blir, men for meg kan det være en del av underholdningen i seg selv å la meg "overraske" over anmelders vinkling og meddelelse. Hver anmelder har sitt unike uttrykk, og det er for meg underholdning i seg selv å lese spillanmeldelser, uansett "valør." Hvis spillet de gir god karakter i tillegg er noe for meg, så er jo det supert, men jeg aksepterer fullt ut at min smak kan være på kollisjonskurs med anmelders (selv om det kan være litt irriterende.)

Jeg klarer heller ikke helt å forstå agendaen til noen av de største ordgyterne her som sågar er temmelig språkmektige; enkelte fremstår nærmest som forbitret over at ikke hele Gamers stab består av ultraprofesjonelles skribenter hvis liv kretser fullt og helt rundt spillmediet. Take a break og diskuter heller noe langt mer vesentlig et annet sted - det er jo tydelig at det finnes flere kloke hoder her!

Ellers: Meningstyranniet viser seg nødvendigvis også innenfor spillmediet som de fleste andre steder, ikke minst religion. Alle vil anses for å ha god smak, og desto flere som er enige med deg, desto større bekreftelse på nettopp dette = bedre selvfølelse, et av de basale menneskelige behov. Hvis man fortsetter sammenligningen med religion, kan man oppleve at de som er mest opptatt av og nærmest "desperate" etter å omvende andre vil vise seg å være de som til syvende og sist er minst sikre på egen tro og eget standpunkt. Da vil det å frelse så mange som mulig være et mål i seg selv, siden antall troende til enhver tid er proposjonalt med hvor overbevist du er om at du selv har rett.

For øvrig er det vel ikke noe som heter "god kritikk?" Det heter "god omtale" og "konstruktiv kritikk."

P.S: At det ikke er mulig å lage en AA-tittel som "fortjener" å nå opp karaktermessig i seg selv, er selvsagt en komplett absurd uttalelse!

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Men visst man bare prøver og klage blir man bare sett som dum og får beskjed at det er opp til hver person hva hun/han synes om spillet

Du virker overrasket ..?

Jeg vil jo at mitt spill skal få den scoren det trenger, og ikke bli anmeldt av en person som er fan av COD eller ikke har peiling på skyte spill, eller ikke legger noe kjerlighet i de gode tingene spillet har,

Hva har en karakter å si om du liker spillet du spiller? Om det er slikt mange føler, så er det på tide å gjøre slutt på karaktersystemet.

Det virker som jo større produksjon spillet har jo mere småplukking blir det på spillet,

Igjen virker du overrasket. Hvorfor skal ikke titler som bruker mange titalls millioner dollar på utvikling ha høyre krav?

At jeg skal få si min mening uten at jeg hetset av av andre brukere,

Da bør man også være forberedt på at andre også sier sin. 

Jeg prøver bare forklare hvordan de folkene som Rager over nettet tenker.

Dette er ikke diskusjon om hva jeg mener om spill det kan vi ta en annen plass, Prøv og lese hva jeg sier uten at du skrur på defence mekanikken.

Jeg sa jeg er ikke nå Spille proffesor

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Syns ikke det kommer fram i innlegget ditt godt nok. I så tilfelle så må jeg ha missforstått. Det på var på ingen måte for å forsvare noe som helst. Karakterer har svært lite å si for min del. Skulle gjerne sett karakterer forsvinne helt.

Lenke til kommentar

Syns ikke det kommer fram i innlegget ditt godt nok. I så tilfelle så må jeg ha missforstått. Det på var på ingen måte for å forsvare noe som helst. Karakterer har svært lite å si for min del. Skulle gjerne sett karakterer forsvinne helt.

Enig de beste anmelderne jeg har sett på nettet bruker og spøke når de gir poeng, og noen gir ikke i det hele tatt, men da kommer det dumme 2 thumbs upp utrykket ;P

Det ender bare opp med at alle bare scroller ned til karakteren og leser ingen ting.

Syns folk var bedre før i tiden når ikke alle skulle vere fresh og sexy, når det var en gammel mann med erfaring som satt og fortalte om Filmen/spillet

Nesten som en bestafar som leste deg historie når man var liten ^^

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg synes de fleste anmeldelser er gode og nyttige. Anmeldere og andre gamere er stort sett ganske enige, og jeg synes beskrivelsene av spill stemmer, selv om jeg kanskje vektlegger ting annerledes enn anmelderen. De som er totalt uenig med storhopen av anmeldere representere ofte et lite trangsynt mindretall. Man har rett til å mene at Bioshock fortjener 1/10, eller at spillbransjen mistet all kreativitet etter 1982, men da er din preferanse ikke så relevant for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...