2Hyper Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kjenner jeg allerede er redd for at dataspill nok en gang kan komme til å få pekefingeren på en uforklarlig og grusom hendelse: "- Vi ser også på spill og spillverdenen. Det er ingen tvil om at han er svært opptatt av dette, og det er viktig for oss å se hva slags påvirkning dette har hatt for ham, sier Lippestad." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10023039 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Tror dette har vært kraftig diskutert etter noen artikler som kom på Gamer.no, vg og db? correct me if im wrong =) Lenke til kommentar
h_var Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 At advokaten til Breivik sier noe sånt er ikke noe å bekymre seg nevneverdig for. Det er jo tross alt jobben hans å prøve å skyve mest mulig skyld for klienten sine handlinger over på andre faktorer. 3 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kjenner jeg allerede er redd for at dataspill nok en gang kan komme til å få pekefingeren på en uforklarlig og grusom hendelse: "- Vi ser også på spill og spillverdenen. Det er ingen tvil om at han er svært opptatt av dette, og det er viktig for oss å se hva slags påvirkning dette har hatt for ham, sier Lippestad." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10023039 Dette er jo ingenting i forhold til http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-mener-breivik-kan-ha-vaert-i-en-fantasiverden-3621762.html Var til og med hovedsak på 21-nyhetene i går eller forgårs. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg er ganske lei slik tankegang, og at folk i det hele tatt er dumme nok til å si slik. Den stygge sannheten er at alle gærningene blir i bunn og grunn skapt av samfunnet, men det er så mange som rett og slett ikke klarer i innrømme det. Det enkleste er å skylle på andre ting, men tenker folk på hva de faktisk gjør? Det er nesten så de oppfordrer til hat mot de som er i disse gruppene eller liker disse tingene. "Oj, oj, han der liker spill og sitter mye alene, han er sikker splitter pine gal, og før eller senere så kommer han til å klikke." "Fy så forkastelig, høre på slik musikk! Han burde skamme seg, han er sikkert veldig aggressiv og." Det er rett og slett idioti, eller ekstrem mangel på kunnskap og være ignorant. Vi er alle, jeg gjentar VI ER ALLE like utsatt til å være mentalt ustabil. Det at folk liker en ting eller liker å være alene så må ikke de bety at folk er mentalt ustabil for det. Det er faktisk folk som liker å være alene, og som syns det er slitsomt å være rundt mennesker hele tiden, og for disse menneskene så kommer aktiveter som de kan gjøre alene i stor fokus. De er ikke mer drittsekk enn andre folk, bare annerledes. Endret 28. oktober 2011 av Narimasu 1 Lenke til kommentar
garnok Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 veit ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser slike artikler. Spesielt imponert over at de på tv2 skriver at WoW er ekstremt voldelig. hmmm, jeg har vært gamer i snart 20 år, trives godt alene, har spilt WoW siden release og hører ofte på både gammel hiphop OG metal. I tillegg har jeg handlet på nettet.Å huffameg! Burde vært massemorder for lenge siden. Kanskje jeg er en tikkende bombe. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Sånn var det vel med tvn når den først kom for fullt og, gi det litt tid Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Noen ganger så lurer jeg på hvordan menneske rasen har overlevd med så mange mennesker som ikke takler utvikling og forandring. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) På tide at media faktisk tar inn over seg hvilken konsekvens det har at de skriver slike artikler. Jeg har spilt spill så lenge jeg kan huske, men tar sterk avstand til vold i virkeligheten. Vold er unødvendig i dagens samfunn, det er rett og slett et huleboerinstinkt som vi godt kan være uten. Til en viss grad tar jeg meg nær av slike artikler hvor spill får skylda(jeg reagerer iallefall). Noen andre? Edit: Hadde quotet noen som ikke skulle quotes. Endret 29. oktober 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
2Hyper Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 - Politianmelder populært skytespill: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article919762.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå