hjanne Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er sikkert ikke bare meg som har mange meninger om hva man skal se på TV, men jeg mener det er viktig med et fjes utad som gjør et program spennende og ikke minst interessant. Avgjørende for programmet er selve programlederen som har i oppgave å bygge opp programmet i sin helhet. Jeg mener også at TV2 bruker svært mange av de samme programlederne i alle mulige konsepter. Jeg mener mange Norske produksjoner går i en felle da de velger samme programledere som sendes på TV til samme tid, men til forskjellige produksjoner. (Eks. under) Her er mine personlige meninger om Norske programledere som du gjerne kan diskutere. 1. Sarah Natasha Melbye TV2. (www.tv2.no) Først skal det sies at denne damen er dyktig i sin jobb og ikke minst veldig trygg på seg selv. Hun var på det meste som jeg kunne se BÅDE programleder for "Sommertid", "Vill du bli millionær" og "Big Brother". Hvem blir ikke lei av å se samme annsiktet uansett hvilket program du ønsker å se? Jeg mener utfallet hadde blitt mere annerledes dersom de hadde kunne brukt nye friske annsikter i "big brother" som er et ungdomsprogram, i stedet for å sette inn millionær-damen! 2. Triana Iglesias TV3. (www.side2.no) Mest kjent fra den omtalte serien Paradise Hotel på TV3. Hun skaper et svært bra tema rundt serien og passer perfekt for denne jobben. Hun snakker tydelig og behersker godt diskusjoner (selv om dette er spilt inn på forhånd). Jeg tror Triana hadde vært perfekt som vertinne hos f.eks Big Brother som er en ungdoms-serie. Det er ikke bare et program folk vill se, men også programlederen. Triana er nok en innspirasjon for mange jenter der ute når det kommer til klær, sminke og mote. Jeg har selv blitt innspirert av henne. 3. Alexander Endsjø TV3 (www.seher.no) Fristet er den nye storsatsingen til TV3, å har med ren latskap blitt avhengig siden jeg sitter oppe sene netter å jobber. Han gjør en formidabel figurd som man ikke enda har sett et smil av. Jeg mener at et program som dette trenger en seriøs person som klarer å holde masken når det kommer til større avgjørelser. Han kunne kanskje nykket litt på smilebandet til tider, men har vist seg å være svært seriøs gjennom hele produksjonen. 4. Morten Selnes TV2 (www.blogg.no) Mest sett på TV2's nattsendte program Sonen. Jeg har aldri fulgt dette programmet da det bare blir skriking i mine ører. Denne gutten har vist seg bemerket som en dyktig programleder på tv både i form av sin fremtoning, positive energi og utseende. Jeg blir bestandig glad når jeg skrur på TV2 Zebra om morgenen å ser denne gutten. Han burde kanskje kommet seg et steg videre, men hadde passet bra i programmer for ungdommer. Han er også på lik linje med Triana en innspirasjon for mange. 5. Charlotte Thorstvedt TV2 (www.MTV.no Da hun ledet X-facor var det sikkert mange som lot seg begeistre av bergenseren. Jeg tror nok hun har fått sydd litt gullputer under armene da hun ikke har jobbet så voldsomt for sin karriere. Hun gjør en grei jobb, men kan ikke måles med Guri Solberg (Idol). Værre enn hva Kyrre under Idol sesong 3 kommer vi ikke uansett. Pen og fjong frøken som kanskje passer best i MTV. 6. Margrethe Røed NRK (www.kjendiss.no) NRK kunne ikke funnet seg en bedre barneprogramleder. Jeg som selv har en sønn på 1 år elsker når Margrethe står for underholdningen på barnetv. Fantastisk attitude og utståling alle barn så vell som eldre bare må elske. Nå er hun i F.permisjon og barnet hennes kommer garrantert til å få en utrolig god oppvekst. Hun har bemerket seg godt i mange hjerter. 7. Line Victoria Husby TV2 (www.tv2.no) Tidlig på morgenene kan du se den energiske, positive jenten i studio med deltagere. Personlig har jeg et veldig positivt inntrykk av programmet i sin helhet og synes det er spennende med spørsmål som jeg selv klarer å svare på. Hun viser at hun behersker sin jobb til de grader og kan ikke sammenlignes med Barboro Fagerbakk som var der en periode. 8. Marthe Bjørnstad TV2 (www.gd.no) Denne damen har innponert hele det Norske folk (Når jeg sier denne setningen henviser jeg til all mediene om overtakelsen hennes etter Katrhine Moholt i Jakten på kjærligheten). Jeg føler meg ikke konservativ når jeg sier at Moholts jobb i jakten på kjærligheten var uerstattelig, men jeg må si at Marthe var en god erstatter. Jeg synes i allefall hun gjør en glimrende jobb både live så vell som tapede produksjoner. 9. Siri Lill Mannes TV2 (www.tv2.no) Alle har vell ikke spesielt mange meninger om Siri, men de jeg kan sette fingeren på er at tidvis kan hun snakke litt for utydelig. Det viser veldig godt når hun er usikker på seg selv (henviser til den episoden når hun sminket seg selv i det kameraene kom på). Hun gjør en fin figurd i nyhetene, men burde kanskje også ta steget videre. Hun hadde passet i programmer som dreier seg om gambling o.l. 10. Isabelle Martinsen TV2 (www.vg.no) En ufattelig vakker TV-vertinne som er mest kjent for å spå de beste sommerdagene. Hun og Elin er de beste programlederne i Været som er sett av 80% av den Norske befolkning. Hadde jeg stått i hennes posisjon når det kommer til utseende og jobb, ville jeg nok klatret litt opp i rangstigen får målsette seg større. Hun er såpass dyktig at jobbene ville nok ikke takket nei til henne. Hva mener dere? Er det noen av disse programlederne jeg har skrevet om som ikke passer seg på TV? Jeg har prøvd å tatt i fra forskjellige programmer og har bevist IKKE Dorthe Skappel med i min topp 10 liste. Hun er alt for høy på pæra og undervurderer virkelig ikke sin egen status. En litt mere ydmyk Dorthe hadde ikke vært å forrakte. Gjerne kom med argumenter dersom du er totalt uenig i hva JEG mener ! Klem Hjanne. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva med om Norge bare forsøker å unngå å lage søppel-TV? Norge har aldri strengt tatt aldri trengt Triana Iglesias, eller mer av disse randoms. 4 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Veldig bra og informativ tråd. Jeg anbefaler deg å poste denne på kvinneguiden, etter som det muligens er litt mer interesse der for slikt. Mener altså ikke at du burde slutte å poste på diskusjon, men at akkurat denne tråden kunne fått bedre respons på et forum hvor det er flere kvinner. Jeg vet at dette er sånne typiske greier søstrene mine hadde vært veldig interessert i vertfall Endret 3. november 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 5. Charlotte Thorstvedt TV2 Da hun ledet X-facor var det sikkert mange som lot seg begeistre av bergenseren. apapap, Charlotte Thorstvedt er siddis, ikke bergenser. Ellers, fin og grundig førstepost, selv om jeg personlig ikke har noe spesielt forhold til de fleste av de du nevner. Men så ser jeg heller ikke så mye på TV, annet enn serier, så kan jo ha noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå